کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کامپوزیت دندان رنگبندی دارد؟

افرادی که قصد دارند از گزینه کامپوزیت دندان (کامپوزیت ونیر)، برای دندان های خود استفاده کنند ، گاهی نگران انتخاب رنگ دندان کامپوزیت هستند. از آنجا که آنها می خواهند لبخند زیباتر داشته باشند ، نه اینکه دندان های خود را غیر طبیعی جلوه دهند.


رنگبندی کامپوزیت دندان

 

کامپوزیت دندان رنگبندی دارد؟

افرادی که قصد دارند از گزینه کامپوزیت دندان (کامپوزیت ونیر)، برای دندان های خود استفاده کنند ، گاهی نگران انتخاب رنگ دندان کامپوزیت هستند. از آنجا که آنها می خواهند لبخند زیباتر داشته باشند ، نه اینکه دندان های خود را غیر طبیعی جلوه دهند.

در این حالت باید با یک دندانپزشک باتجربه و خوش ذوق صحبت کنید تا او بتواند در انتخاب رنگ به شما کمک کند ، در این صورت در نهایت لبخندی زیبا ، جذاب و بی عیب خواهید داشت.

سفید ترین رنگ کامپوزیت دندان

ممکن است افرادی باشند که به دنبال سفیدترین رنگ کامپوزیت دندان هستند. اما لبخندهای سفید روشن که در تلویزیون می بینید در دنیای واقعی بسیار غیر طبیعی است. بسته به رنگ و تناژ پوست و چند عامل دیگر ، دندانهای بسیار سفید اصلاً انتخاب خوبی نیستند. چند قانون کوچک وجود دارد که شما را در انتخاب رنگ مناسب راهنمایی می کند.

افرادی که دارای رنگ پوست تیره هستند باید از سایه ها و سایه های رنگ طبیعی بیشتری استفاده کنند. هرچه کنتراست بیشتر باشد ، دندان ها نیز روشن تر می شوند ، حتی اگر سفید نشده باشید. متخصصان در این موارد توصیه می کنند که سعی کنید سایه های رنگ طبیعی تر و نه رنگ های روشن را انتخاب کنید.

افرادی که پوست روشن تری دارند باید رنگ های سفید روشن تری را انتخاب کنند. از آنجا که در این افراد تفاوت زیادی بین رنگ پوست و رنگ دندان وجود ندارد ، برای تعیین سفیدی دندانها باید رنگ روشن تری را انتخاب کنید.

گاهی اوقات ممکن است بیماران سفیدترین سایه ممکن را انتخاب کنند ، اما دندانپزشکان معمولاً سعی می کنند از این رنگ برای افراد سبک پوست استفاده کنند تا از کنتراست غیر طبیعی زیاد جلوگیری کنند.

• سفیدی طبیعی و واقعی تر با تکنیک لایه به لایه رنگ. دندان های واقعی دارای درجه بندی رنگ هستند ، به این معنی که در وسط و وسط دندان بسیار کدر هستند ، اما در لبه های دندان وضعیت واضح تری وجود دارد. افراد می توانند با استفاده از روش لایه بندی رنگهای بسیار سفیدتری را انتخاب کرده و جلوه ای طبیعی به آن بدهند.

به سفیدی چشم توجه کنید. اگر رنگی را انتخاب کنید که سفیدتر از سفیدی چشم شما باشد ، دندان های شما غیرطبیعی به نظر می رسند. سفید شدن چشم نزدیکترین و دقیق ترین منبع برای تشخیص رنگ دندان است.

رنگ دندان B1

بسیاری از بیماران هستند که می خواهند هنگام مراجعه به مطب کمترین رنگ دندان ممکن را داشته باشند. بنابراین بیایید در مورد طیف رنگ B1 در مقایسه با A3 صحبت کنیم.

در بسیاری از تبلیغات سفید کننده دندان گفته می شود که می توانند دندان ها را بین 20 تا 30 درجه روشن کنند. با این حال ، همه چیز به نحوه ارزیابی این رنگها و اینکه شخص تصمیم به استفاده از آنها با هم دارد بستگی دارد.

بسیاری از اوقات ، تمام این شرکت ها انجام می دهند اضافه کردن سایه اضافی به عنوان نیم سایه است ، بنابراین تعداد سایه هایی را که می توانند دندان های شما را روشن کنند افزایش می دهند!

یک روش حرفه ای برای نظارت بر سفید شدن دندان ها و میزان سفید بودن دندان ها استفاده از کاتالوگ رنگ دندان کامپوزیت است.

کاتالوگ رنگ کامپوزیت دندان

راهنمای سایه دندان طبیعی دارای چهار دسته است: A ، B ، C ، D. این دسته از زرد و مایل به قرمز تا مایل به خاکستری است.

درجه شدت نور سایه ها توسط اعداد 1 ، 2 ، 3 ، 4 تعیین می شود ، جایی که 1 روشن ترین سایه است.

ممکن است کمی گیج کننده باشد ، اما این دسته ها برای ساده سازی و داشتن اصولی برای انتخاب رنگ دندان استفاده می شوند.

سایه طبیعی دندان های A3 یک رنگ طبیعی است و 70٪ افراد با رنگ دندان طبیعی در این محدوده هستند.

سایه A B1 به طور قابل توجهی سبک تر از A3 است و معمولاً روشن ترین سایه طبیعی است. با این حال ، با ظهور تکنیک های سفید کردن دندان ، بیماران به سایه هایی که بسیار سبک تر از این است ، معروف به سفید هالیوود تغییر جهت داده اند.

حدود 10 سال پیش ، اگر از یک دندانپزشک می خواستید که دندانهای شما را تا سایه B1 سفید کند ، بسیار سفید خواهد بود ، با این حال ، از آنجا که بسیاری از افراد مشهور دندان های خود را سفید یا حتی از روکش های کامپوزیت فوق العاده سفید استفاده می کنند ، طعم و مزه منجر به این باور شد که B1 آنچنان که انتظار دارید سفید نیست.

 

کامپوزیت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

دندانپزشک باید به شما در انتخاب رنگ کامپوزیت دندان شما، با توجه به سایه و رنگ طبیعی دندان کمک کند. همچنین باید به شما کمک کند تا میزان روشن شدن دندان های شما در نتیجه سفید شدن را تعیین کنید. پزشک سایه و رنگ B1 را با رنگ فعلی دندان های شما مقایسه می کند تا ببیند روشنایی آن از رنگ پوست و رنگ پوست کاملاً زیاد نیست.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401