کامپوزیت دندان,عمر کامپوزیت دندان,شرایط انجام کامپوزیت دندان,هزینه کامپوزیت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

کدام نوع از کامپوزیت دندان بهتر است؟

با پیشرفت علم دندانپزشکی ، کامپوزیت دندان نیز در انواع مختلف در بازار موجود است که مورد پسند همه مردم قرار می گیرد. ممکن است برای شما گیج کننده باشد که کدام یک از این مارک ها و انواع کامپوزیت ها را انتخاب کنید و کدام یک برای شما بهترین است.


کامپوزیت دندان

 

کدام نوع از کامپوزیت دندان بهتر است؟

 

یکی از رایج ترین مواردی که امروزه در دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می گیرد کامپوزیت دندان است که معمولاً می تواند برای تغییر رنگ دندان ها ، ترمیم دندان های شکسته و ترک خورده و غیره استفاده شود. با پیشرفت علم دندانپزشکی ، کامپوزیت دندان نیز در انواع مختلف در بازار موجود است که مورد پسند همه مردم قرار می گیرد. ممکن است برای شما گیج کننده باشد که کدام یک از این مارک ها و انواع کامپوزیت ها را انتخاب کنید و کدام یک برای شما بهترین است.

1.کامپوزیت ونیر دندان

از کامپوزیت ونیر بیشتر برای ترمیم و زیبایی دندانهای جلویی استفاده می شود. ممکن است فردی از نظر ظاهری دندان های سالم و مرتبی داشته باشد اما برای تغییر رنگ دندان ها می خواهد این روش لبخندی زیبا و جذاب داشته باشد. یک دندانپزشک ترمیمی و زیبایی با بررسی وضعیت فرد و ویژگی های صورت و دهان ، بهترین گزینه را پیشنهاد می کند.

کامپوزیت ونیر دندان روشی کم هزینه است که دندان ها را نمی تراشند. در گذشته از روکش برای سفید کردن دندان استفاده می شد که نیاز به تراش قسمت زیادی از دندان داشت. اما امروزه با پیشرفت روشهای جدید خصوصاً کامپوزیتهای دندانی دیگر نیازی به تراش دندان نیست و کامپوزیت بر روی دندانهای فرد چسبانده می شود. این روش را گاهی ارتودنسی فوری هم می گویند.

2.کامپوزیت ماکروفیل یا درشت دانه

این مدل کامپوزیت از چند دهه پیش وارد حوزه پزشکی شده و دارای ذرات 10 تا 15 میکرومتر است. ذرات کامپوزیت ماکروفیلی بزرگتر از انواع دیگر کامپوزیت ها هستند که دوام و مقاومت مواد را افزایش می دهند اما ترمیم را دشوارتر می کنند.

3.کامپوزیت میکروفیل یا ریز دانه

کامپوزیت های میکروفیل ذراتی کمتر از 100 نانومتر دارند که این امر پرداخت را بسیار آسان کرده و قطعه ای که توسط میکروفیل تعمیر می شود کاملاً صاف و یکدست است. اما این نوع کامپوزیت دوام و مقاومت کمتری نسبت به کامپوزیت ماکروفیلی دارد.

4.کامپوزیت دندان هیبرید، میکرو هیبرید و نانو هیبرید

برخی از ذرات این نوع کامپوزیت ها در محدوده 10 تا 15 میکرومتر و برخی دیگر در محدوده 40 متر هستند. ریز هیبریدها و نانو هیبریدها هر دو در گروه کامپوزیت های هیبرید ،با دامنه ذرات کمتر از 100 نانومتر قرار دارند. از مزایای این نوع کامپوزیت ها می توان به افزایش مقاومت در برابر سایش ، دوام و مقاومت بالا اشاره کرد. اما یکی از معایب آنها این است که به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهند.

5.نانو کامپوزیت

نوع دیگر کامپوزیت، نانوکامپوزیت است که برای حل مشکلات در کامپوزیت های ترکیبی استفاده می شود. اندازه ذرات این مدل کامپوزیت 20 نانومتر است و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند. نانوکامپوزیت ها نیز به خوبی جلا داده شده اند و کاربردهای مهمی در ترمیم دندان های خلفی دارند.

برند های کامپوزیت دندان

·bisco

Bisco یکی از مشهورترین شرکتهای آمریکایی در زمینه دندانهای کامپوزیت است که از محرک سیلیکات کلسیم برای ساخت کامپوزیت برای محافظت از لثه و دندانهای طبیعی در زیر کامپوزیت استفاده می کند. مواد مبتنی بر پایه یونومر شیشه یا همان هیدروکسید کلسیم به راحتی روی دندان ها تشکیل می شوند و مقاومت و دوام آنها از سایر کامپوزیت ونیرها بیشتر است.

·Coltene

Coltene یکی از آخرین فناوری های کامپوزیت ونیر با ویژگی های نانو هیبریدی را ارائه داده است که شباهت زیادی به مینای دندان دارد. Coltene سابقه طولانی در ساخت کامپوزیت ونیر دارد و توانسته است رزین های کامپوزیتی را با قیمت های مناسب تهیه کند که تقریباً نیمی از هزینه روکش شخصی است،  تولید کردن.

·DMG America

DMG از انواع برند  کامپوزیت دندان میکرو می باشد که کامپوزیت ونیر آن خاصیت انقباض پلیمریزاسیون و استحکام بالایی دارند و زمانی که در برابر اشعه لیزر سفت و سخت می شوند در طول زمان مقاومت در برابر سایش و ضربه را روی دندان ها حفظ می کنند.

·DMP Dental

DMP کامپوزیت های نانوهیبریدی و سایه های VITA تولید می کند که به راحتی روی دندان ها تشکیل می شوند و تخلخل بسیار کمی دارند. از ویژگی های منحصر به فرد این نوع کامپوزیت می توان به پلیمریزاسیون و مقاومت در برابر زردی اشاره کرد. کامپوزیت دندانی DMP به عنوان یکی از با کیفیت ترین و با دوام ترین روکش های کامپوزیت در بازار معرفی شده است. یکی دیگر از مزایای کامپوزیت ونیر DMP رنگهای متنوع و فوق العاده آن هنگام کاشت روی دندان است که کاملا طبیعی به نظر می رسند و با سایر دندانهای طبیعی سازگار هستند.

·Ivoclar Vivaden

از دیگر شرکت های تولید کننده رزین های کامپوزیت نانوهیبرید می توان به Euclar Vivaden اشاره کرد که ونیرهای آن خیلی سریع روی دندان ها سفت می شود و تقریباً هیچ دوره نقاهت برای بیمار ندارد و از مواد بدون نیاز به لایه های اضافی استفاده می شود. یا تجهیزات پیشرفته دندانپزشکی می توانند به راحتی روی دندان تشکیل شده و به سرعت سفت شوند.

بیماران معمولاً به دلیل احتمال گاز گرفتن و جویدن هر ماده غذایی بلافاصله پس از جلسه نصب کامپوزیت از کامپوزیت دندان راضی هستند و رزین کامپوزیت Ivoclar Vivaden برای این منظور طراحی شده است.

·Kerr

برند معروف kerr در ابتدا کامپوزیت های پوسیدگی دندان پوسیده تولید می کرد که به دلیل کیفیت بالا ، دوام و ماندگاری طولانی توسط بسیاری از دندانپزشکان استفاده می شد. در سالهای اخیر ، پس از معرفی روکش های کامپوزیت ، شرکت کر شروع به تولید رزین های کامپوزیتی با قابلیت انعطاف پذیری رنگ ، مقاومت در برابر سایش و مقاومت بالا کرده است. سازگاری عالی این رزین های کامپوزیت با بافت دندان ها و لثه ها و همچنین تنش برشی بسیار کم و توانایی سخت شدن سریع سرعت از ویژگی های اصلی موفقیت کر در مقایسه با سایر مارک های دندانپزشکی کامپوزیت است.

·Tokuyama Dental America

Tokuyama Dental America یکی از شرکت های تولید رزین کامپوزیت ژاپن است که رزین های میکروفیبر با 20 سایه مختلف را به بازار عرضه می کند که از ویژگی های شیشه ای خوبی برخوردار هستند و توانایی پولیش کردن آنها برای دندانپزشکان بسیار قابل توجه است. این روکش های کامپوزیتی بادوام به راحتی روی دندان ها شکل می گیرند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند.

·SDI

شرکت آمریکایی SDI زیرمجموعه Aura در آمریکای شمالی است که کامپوزیت ونیرهایی با ویژگی های منحصر به فرد طراحی کرده است. از ویژگی های روکش کامپوزیت SDI می توان به استحکام بالا ، امکان تطبیق سایه رنگ با دندان های طبیعی ، شفافیت مشابه مینای دندان ، فرم دهی و پرداخت بسیار آسان اشاره کرد.

 

کامپوزیت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

قیمت کامپوزیت دندان جلو
قیمت کامپوزیت دندان جلو

03 آبان 1402

انواع مارک کامپوزیت دندان
انواع مارک کامپوزیت دندان

08 شهریور 1401

چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟
چرا کامپوزیت دندان می ریزد؟

30 مرداد 1401

جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان
جلوگیری از زرد شدن کامپوزیت دندان

24 مرداد 1401

چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟
چگونه کامپوزیت دندان را می چسبانند؟

23 مرداد 1401