لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مقایسه لمینت دندان با دیگر روش های درمانی

از لمینت دندان برای پوشش دادن نقایص دندان مانند ترمیم شکستگی ، اصلاح تغییر رنگ دندان ، اصلاح کوتاه یا بلند دندان و اصلاح بی نظمی های دندان استفاده می شود.


لمینت دندان

 

مقایسه لمینت دندان با دیگر روش های درمانی

از لمینت دندان برای پوشش دادن نقایص دندان مانند ترمیم شکستگی ، اصلاح تغییر رنگ دندان ، اصلاح کوتاه یا بلند دندان و اصلاح بی نظمی های دندان استفاده می شود. ابتدا دندانپزشک پس از آماده سازی دندان ها قالبی را تهیه کرده و به آزمایشگاه می فرستد تا لمینت مورد نظر بیمار باشد. بعد از 2 تا 3 هفته ، لمینت دندان آماده است و دندانپزشک پس از اطمینان از شکل و رنگ لمینت ، آن را برای همیشه روی دندان بیمار می چسباند.

 

لمینت یا ارتودنسی؟

 

لمینت یا ارتودنسی دندان؟

مقایسه لمینت دندان با ارتودنسی دندان از نظر تخصص و اصولاً برای درمان و حل یک مشکل رایج. این دو روش برای چندین روش درمانی استفاده می شود و انتخاب هر یک به جای روش دیگر کاملاً اشتباه است. برای برخی از افراد ، زیبایی در اولویت است ، بنابراین آنها راه سریعتر و ارزانتری را انتخاب می کنند.

1.    هزینه درمان

هزینه لمینت دندان و ارتودنسی رایگان محاسبه می شود و هیچ یک از آنها تحت پوشش بیمه درمانی نیستند. برای مقایسه هزینه این دو باید گفت که قیمت ارتودنسی برای هر فک و قیمت لمینت دندان بر اساس هر واحد دندانپزشکی بیان می شود.

2.    مدت زمان درمان

برای کاشت لمینت 2 جلسه لازم است که در اولین جلسه تهیه دندان و تهیه قالب توسط دندانپزشک انجام می شود. بعد از 2 تا 3 هفته ، لمینت ساخته می شود و در جلسه دوم ، دندانپزشک آن را برای همیشه روی دندان قرار می دهد. اما ارتودنسی بین 1 تا 3 سال طول می کشد و در این مدت ویزیت های مکرر به دندانپزشک انجام می شود.

3.    کاربرد درمانی

از لمینت دندان و ارتودنسی برای اهداف خاصی استفاده می شود. اگر دندان دچار آسیب هایی از جمله ترک خوردن ، پر شدن لب ، دندان هایی با مقدار بسیار کم شیب ، بسته شدن فاصله بین دندان ها و پوشاندن نقایص زیبایی دندان باشد ، از لمینت دندان استفاده می شود. اما از ارتودنسی برای اصلاح کج شدگی دندان ها ، بستن فاصله بین دندان ها تا حد زیادی و درمان ناهنجاری های دندان و فک استفاده می شود.

 

کامپوزیت یا لمینت؟

 

تفاوت کامپوزیت با لمینت دندان

مهمترین تفاوت بین لمینت دندان و کامپوزیت ، زمان لازم برای نصب آنها بر روی دندانها و مراحل کاشت است.

•فرق لمینت و کامپوزیت از لحاظ مدت زمان نصب

ونیرهای کامپوزیت فقط در یک جلسه روی دندان ها نصب می شوند. در کمتر از یک ساعت ، دندانپزشک می تواند روی دندان ها رزین کامپوزیتی تشکیل داده و آنها را صیقل دهد تا الگوی لبخند بیمار اصلاح شود.

روکش های لمینت سرامیکی برای نصب حداقل به دو جلسه زمان نیاز دارند. در اولین جلسه ، دندانپزشک دندان ها را آماده کرده و روی دندان ها قالب می کند. حدود 2 هفته طول می کشد تا آزمایشگاه لامینیت های سفالی سفارشی را برای دندان های بیمار تولید کند. سپس ، در یک جلسه دیگر ، دندانپزشک یک لایه نازک از لمینت را به دندان ها متصل می کند.

•فرق لمینت و کامپوزیت دندان از لحاظ فرایند کاشت

رزین کامپوزیت روی لایه های دندان قرار می گیرد و شکل ، طول و رنگ آنها را اصلاح می کند. در بیشتر موارد ، روکش های کامپوزیت یک روش تهاجمی کمتر از لمینیت دندان است. زیرا در این روش درمانی برخلاف لمینت دندان ، ساختار بافت دندان آسیب نمی بیند. در مراحل کاشت کامپوزیت ونیر نیازی به تراشیدن مینای دندان نیست و دندانپزشک می تواند رزین کامپوزیت را مستقیماً روی دندانهای بیمار بمالد و ایجاد پیوند کند.

در مراحل کاشت لمینت سرامیکی ، مینای دندان باید به ضخامت روکش های چینی تراشیده شود. با بریدن دندان ها ، پوسته های لمینت پیوند محکم تری با مینای دندان ایجاد می کنند و دوام و دوام آنها افزایش می یابد. اما ، از آنجا که کاشت مینای دندان در روش لمینیت بخشی از آن برداشته شده است ، بیمار دیگر نمی تواند از دندان های طبیعی خود بدون روکش استفاده کند. فرآیند کاشت لمینت سرامیکی برگشت ناپذیر است.

سایر تفاوت های بین لمینت و کامپوزیت شامل موارد زیر است:

•دوام و طول عمر ونیر های دندان

دوام و طول عمر لمینت سرامیکی بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. اگر بیمار به خوبی از ورقه ورقه های خود مراقبت کند ؛ لمینت ها بیش از 12 سال روی دندان های بیمار باقی می مانند. اگر عمر کامپوزیت دندان در بهترین شرایط بین 5 تا 7 سال باشد.

•استحکام و مقاومت ونیر دندان

مقاومت لمینت سرامیکی از کامپوزیت دندان بیشتر است. ورقه ورقه ها در یک فرآیند خاص با تکنیک های بسیار پیشرفته در آزمایشگاه ساخته می شوند. با استفاده از فن آوری های پیشرفته ، لمینت ها بسیار مقاوم و مقاوم در برابر ضربه و زردی شده اند. اگر کامپوزیت ها سریعتر زرد شوند و فشار زیادی به آنها وارد شود ؛ آنها ممکن است شکسته و فرسوده شوند. حتی بهترین نوع روکش کامپوزیت که در حال حاضر با فناوری نانو هیبرید یا میکروفیل ساخته می شود. مقاومت و دوام کمتری نسبت به لمینت های سرامیکی با کیفیت متوسط دارند.

•قیمت اصلاح طرح لبخند

تفاوت بین کامپوزیت و لمینت از نظر قیمت نیز برای بیمارانی است که می خواهند طرح لبخند خود را اصلاح کنند. این خیلی مهمه. قیمت کامپوزیت دندان ارزان تر از لمینت سرامیکی است که می تواند تنها مزیت روکش کامپوزیت نسبت به روکش لمینت باشد. از آنجا که رزین های کامپوزیت معمولاً در کارخانه ها با قیمت پایین تری تولید و به بازار عرضه می شوند و مراحل نصب آنها در یک جلسه و به راحتی انجام می شود ؛ هزینه نهایی اصلاح طرح لبخند کامپوزیت بسیار کمتر از لمینت روکش است.

لمینت یا ایمپلنت؟

لمینت دندان در مقایسه با ایمپلنت دندان

لمینت دندان پوسته ای نازک اما با دوام است که روی دندان ها قرار می گیرد و از آنها محافظت می کند. لمینت دندان قادر است زیبایی را به دندان ها وارد کند و در عین حال از ایجاد پلاک روی دندان جلوگیری می کند. در نتیجه باعث افزایش طول عمر دندان های طبیعی می شود.

ایمپلنت دندان روش خوبی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته است. روش کاشت که به کاشت دندان نیز معروف است ، برای بیمارانی است که نیاز به کشیدن دندان دارند. در این روش قطعات فلزی ساخته شده از تیتانیوم وارد استخوان فک می شوند و سپس تاج دندان بر روی آن ثابت می شود. ایمپلنت های دندانی از نظر ظاهری مشابه دندان های طبیعی هستند و معمولاً برای جایگزینی یک یا چند دندان استفاده می شوند. همچنین باید توجه داشت که ایمپلنت های دندانی هیچ تأثیر منفی بر روی دندان های طبیعی فرد ندارند.

لمینت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400