ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مراقبت بعد از ایمپلنت تا کی ادامه دارد؟

ایمپلنت دندان بیش از 10 سال است که توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً موفقیت آمیز بوده است. اکنون می دانیم که با مراقبت از ایمپلنت ها می توانیم سالها آنها را سالم نگه داریم.


مراقبت از ایمپلنت دندان

 

مراقبت بعد از ایمپلنت تا کی ادامه دارد؟

ایمپلنت دندان بیش از 10 سال است که توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً موفقیت آمیز بوده است. اکنون می دانیم که با مراقبت از ایمپلنت ها می توانیم سالها آنها را سالم نگه داریم.

مراقبت بعد از ایمپلنت دندان در هفته‌ی اول

پس از کاشت دندان در روزها و هفته های اول، شما باید به تمیز کردن دندان های خود با استفاده از تجهیزات بهداشتی ادامه دهید و به طور منظم به پزشک مراجعه کنید. استفاده از مسواک ، نخ دندان و مواد شوینده با محلول آب و نمک باید بخشی از عادت شما برای بهبود ناحیه جراحی کاشت باشد.

نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که شما باید رژیم خود را تغییر دهید. این بدان معنی است که رژیم شما باید شامل نوشیدنی های کم اسید ، غذاهای نرم و نوشیدنی و غذاهای غنی از مواد مغذی ضروری باشد.

بعد از کاشت باید با دندانپزشک خود وقت بگیرید. این برای سلامتی ایمپلنت های شما بسیار مهم است و همچنین به دندانپزشک کمک می کند تا دندان های شما را معاینه و تمیز کند. بعد از کاشت ، حداقل باید هر شش ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید ، حتی ممکن است لازم باشد بیشتر اوقات به دندانپزشک مراجعه کنید.

مراقبت از ایمپلنت ۴۸ ساعت بعد

48 ساعت اول بعد از کاشت ایمپلنت بسیار مهم است. در اولین ساعت پس از کاشت ایمپلنت ، سعی کنید روی گاز گاز دندان ها را فشار دهید و آنها را به هیچ وجه جایگزین نکنید. مراقب باشید در اولین ساعت پس از کاشت کاشت ، پانسمان را خارج نکنید ، مگر اینکه خونریزی شدید و مداوم داشته باشید. اگر خونریزی متوقف نشد ، گاز استریل جدیدی را به مدت 30 دقیقه در محل خود قرار دهید و سپس آن را جایگزین کنید. هر سی تا چهل و پنج دقیقه گاز استریل را جایگزین کنید.

مراقبت پس از ایمپلنت در روز اول

در اینجا برخی از علائمی که ممکن است در روز اول تجربه کنید وجود دارد:

  • ترشحات خونین
  • خونریزی مداوم
  • تورم صورت
  • درد

وجود این علائم نشان می دهد که بدن شما خود را ترمیم می کند. برای اینکه دوره نقاهت شما به خوبی پیش رود و مشکلی ندارید ، موارد زیر را حتماً رعایت کنید:

  • محل جراحی را دستکاری نکنید.
  • شب عمل را با مسواک نرم مسواک بزنید.
  • بعد از 24 ساعت ، 2-3 بار در روز با محلول آب و نمک بشویید.
  • در صورت لزوم از کمپرس یخ استفاده کنید.

مراقبت پس از ایمپلنت در روز دوم و سوم

در روز دوم و سوم پس از جراحی ، بهداشت دهان خود را مانند گذشته حفظ کنید. ممکن است در اطراف محل جراحی کبودی یا کبودی مشاهده کنید ، اما این طبیعی است و 2 تا 3 روز طول می کشد. پس از چند روز ، با استفاده از حرارت ملایم می توانید خونریزی یا کبودی را کاهش دهید.

بعضی از بیماران متوجه برجستگی شدید در دهان خود می شوند. اگر این مسئله شما را نگران کرد ، در صورت تمایل با پزشک خود تماس بگیرید. از دیگر مواردی که می تواند شما را آزار دهد ، خشکی لب ، خشکی گلو و سفتی عضلات فک است. اما همه اینها عوارض جانبی مورد انتظار استفاده از باند گاز استریل است.

آیا بعد از کاشت دندان به همراه نیاز دارم؟

احتمالاً به شما گفته می شود که در روزی که کاشت در دهان شما قرار گرفته، شخصی با شما خواهد بود تا بتواند شما را به خانه ببرد. البته دندانپزشکان در این موارد از بی حسی موضعی استفاده می کنند اما در صورت تمایل می توانند از مسکن استفاده کنند که می تواند به صورت خوراکی یا تزریق استفاده شود. اگر می خواهید پزشک از مسکن استفاده کند ، یک فرد بزرگسال باید همراه شما باشد و منتظر کاشت کاشته شود و شما را در خانه همراهی کند.

خونریزی بعد از ایمپلنت دندان

مقداری ترشحات خونی از محل جراحی پس از کاشت طبیعی است و ممکن است 48 تا 72 ساعت پس از جراحی وجود داشته باشد. پزشک محل جراحی را بانداژ می کند. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که در اولین ساعات پس از عمل به این گاز استریل کمی فشار وارد کنید تا جلوی خونریزی را بگیرد. به یاد داشته باشید که جمع آوری بزاق و بیرون کشیدن آن یا شستشو می تواند خونریزی را تحریک کرده یا آن را بدتر کند.

آیا بعد از ایمپلنت فک بالا خونریزی از بینی طبیعی است؟

اگر پیوند در فک بالا باشد یا عمل لیفت سینوس داشته باشید ، خونریزی از بینی طبیعی است. سعی نکنید خون را دفع کنید ، فقط از فشار استفاده کنید.

 

ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان چه بخوریم؟

حدود یک ساعت پس از ایمپلنت دندان ، می توانید گاز استرس و پانسمان موجود در دهان خود را برداشته و چیزی بخورید. توجه داشته باشید که پس از جراحی ، باید 24 ساعت غذای نرم بخورید و تا چند ساعت پس از جراحی از خوردن و نوشیدن غذای گرم خودداری کنید. همچنین به مدت 24 ساعت از نوشیدنی نی برای نوشیدن استفاده نکنید.

رژیم غذایی بعد از کاشت دندان

شما باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • به مقدار زیاد مایعات بنوشید.
  • تا زمانی که بی حسی از بین نرود ، از خوردن و خوردن غذای گرم خودداری کنید.
  • به مدت یک روز پس از جراحی فقط غذاهای نرم بخورید.
  • مایعات را یک باره با فشار قورت ندهید.
  • خیلی زود می توانید به عادات غذایی قبلی خود برگردید ، مگر اینکه پزشک خلاف این را به شما بگوید.

ورم صورت بعد از ایمپلنت دندان

تورم ، به ویژه پس از پیوند یا پیوند استخوان ، بخشی طبیعی از روند بهبودی است. تورم صورت 3 تا 4 روز پس از جراحی دهان افزایش می یابد و سپس به سرعت کاهش می یابد. این تورم صورت ممکن است باز کردن دهان یا بلعیدن را برای شما دشوار کند.

حتی ممکن است در محل جراحی کبودی و خونریزی در صورت خود مشاهده کنید یا در همان ناحیه جراحی احساس سوزش یا بی حسی در زبان یا لب های خود داشته باشید. حتی اگر در هر دو طرف فک خود کاشت داشته باشید ، اگر در یک طرف تورم و ناراحتی بیشتری احساس کنید ، غیر طبیعی نخواهد بود. در بیشتر موارد ، می توانید از کمپرس کمپرس یخ در 24 ساعت اول پس از جراحی استفاده کنید تا تورم صورت خود را کاهش داده و به حداقل برسانید. اگر هر دو طرف صورت شما آسیب دیده است ، هر نیم ساعت کیسه یخ را عوض کنید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه برای انجام ایمپلنت دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400