ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

درمان بوسیله  ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.


منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

 

درمان بوسیله  ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

می توانیم بگوییم که امروزه در حال حاضر درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

علم دندانپزشکی همانند دیگر علوم در هر دوره پیشرفت می کند و هر ساله آموزش هایی در رابطه  با نگهداری و مراقبت از بهداشت دهان و دندان به افراد آموزش داده می شود.

اما آیا استفاده از این روش درمانی منعی برای برخی از افراد دارد؟ چه کسانی نمیتوانند از این روش برای درمان استفاده نمایند؟

 

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندن برای چه کارهایی انجام میشود؟

 

ایمپلنت دندان یکی از درمان هایی است که مناسب برای جایگزین شدن دندان های آسیب دیده شماست و برای انجام کارهایی نظیر موارد زیر به کار میرود:

  • اصلاح طرح لبخند
  • پیشگیری از تحلیل رفتگی لثه
  • بهبود وضعیت گوارشی و افزایش قدرت جویدن
  • بهبود مشکلات تلفظی
  • پیشگیری از بد شکلی و ناهنجاری‌های استخوانی فکی
  • پیشگیری از برهم خوردن توازن جاگیری دندان ها

اما سوالی که پیش می آید این است که آیا انجام این روش برای همه افراد مناسب است ؟

در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم خیراین روش درمانی مناسب همه افراد نمی باشد و در صورت انجام مشکلاتی را برای فرد بوجود می آورد که بهتر است انجام نشود چون در آخر نتیجه مثبتی و موفقی نخواهد داشت.

ایمپلنت دندان را افراد با شرایط زیر نباید انجام دهند:

-ایمپلنت برای افراد سیگاری

-ایمپلنت دندان برای افراد دیابتی

-ایمپلنت برای افراد مبتلا به تحلیل لثه

-ایمپلنت برای بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی

-ایمپلنت برای بیماران سرطانی

برای جراحی و گذاشتن ایمپلنت دندان، از دندانپزشک خود بخواهید که تمام مراحل انجام کار را برای شما توضیح دهید و با آگاهی کامل برای جراحی خودتان را آماده نمایید.

اگر پرونده پزشکی خاصی دارید حتما آن را با دندانپزشک خود مطرح نمایید تا نسبت به سلامتی شما مطمئن باشند و بعد از آن با توجه به شرایط این نوع از جراحی را برای شما انجام بدهند.

قبل از جراحی نیاز است دهان و لثه های شما کاملا معاینه شود و سالم باشند. چون نباید در محلی که قرار است ایمپلنت قرار گیرد عفونت داشته باشد.

از قسمت هایی که قرار است جراحی روش صورت بگیرد باید اسکن گرفته شود و آن هم توسط دندانپزشک بررسی شود.این اسکن معمولا به همراه یک ریپورت و CD تهیه میشود.

دندانپزشک شما به وسیله این اسکن ارتفاع و ضخامت استخوان و موارد مهم همچون محل عبور اعصاب مهم، سینوس ها را بررسی میکند و بهترین سایز و محل قرار گرفتن ایمپلنت ها را برای دندان شما مشخص می کند.

 

ایمپلنت دندان

 

مدت زمانی که این عمل طول می کشد بستگی به این دارد که چه تعداد باید ایمپلنت شود و هر چه تعداد بالاتر رود زمان انجام آن بیشتر طول می کشد.

در این نوع جراحی از بی حسی استفاده می کنند و شما در مدت انجام کار می توانید بیدار باشید. اما در برخی موارد برای کسانی که اضطراب دارند از آرامشبخش استفاده می کنند تا از ترس و استرس آنها کاسته شود.

بعد از اینکه لثه بی حس شد، دندانپزشک شما برشی در لثه می زند و یک سوراخ در استخوان فکتان ایجاد می کند و این محلی برای جایگذاری ایمپلنت می باشد.

در شرایطی میتوان دندان آسیب دیده را کشید و ایمپلنت را جایگذاری کرد و این کار در یک جلسه انجام داد که به این کار ایمپلنت فوری نیز میگویند و همیشه از این روش استفاده نمی شود و با صلاح دندانپزشک انجام می پذیرد.

در برخی مواردم ایمپلنت دندان را  چندین ماه (فک بالا ٣-۶ ماه و فک پایین ٢-۴ ماه) بعد از کشیدن دندان قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای ترمیم خود داشته باشد به این روش ایمپلنت تأخیری گفته می شود.

در بعضی از جراحی ها احتیاج است ایمپلنت دندان تحت بیهوشی انجام گیرد که این نوع از جراحی در مراکز خاصی انجام می شوند و تجهیزات آن مراکز خاص تر است و شما را بیهوش می کنند و طول عمل برای شما شبیه به خواب خواهد گذشت.

روش ایمپلنت دندان فوری و تاخیری را میتوان در طی یک یا دو مرحله انجام داد.

در روشی که بصورت یک مرحله ای است میله و اتصال هایی که بین پروتز و ایمپلنت متصل می شوند همزمان قرار داده می شوند و بعد از پایان جراحی اثرات آن در دهان قابل مشاهده است.

در روش دو مرحله ای در ابتدای کار میله را در زیر لثه قرارمی دهند و قابل دیدن نیست  و بعد حدود دو یا سه ماه صبر میکنیم تا لثه و استخوان کامل بهبود یابد. بعد از گذشت این زمان جراحی دوم صورت می گیرد که راحتر از مرحله اول است و در آن اتصالات را به آن وصل می کنند.

در هر دو شیوه بعد از گذشت دو تا چهار ماه از جراحی اولیه پروتز نهایی آماده و تحویل بیمار خواهد شد. در طول این زمان امکان ساخت و استفاده از انواع پروتز موقت، ثابت یا متحرک با توجه به شرایطی که دارید وجود دارد. که استفاده از آن میتواند باعث شود در این دوران مشکلاتی همانند جویدن غذا و زیبایی که در اثر از دست رفتن دندان ایجاد شده را تا حدودی بهبود بخشد.

 

 

ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400

ایمپلنت دندان را در کجا انجام دهیم؟

09 شهریور 1400