ایمپلنت دندان,ماندگاری ایمپلنت دندان,قیمت ایمپلنت دندان,هزینه ایمپلنت دندان,مزایای ایمپلنت دندان,معایب ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

ایمپلنت دندان بی شک یکی از موثرترین روش های ابداع شده در این زمینه است که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. دندان های شکسته و از دست رفته به خصوص اگر دندان های قدامی باشد تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد.


ایمپلنت دندان

 

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

ایمپلنت دندان بی شک یکی از موثرترین روش های ابداع شده در این زمینه است که مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. دندان های شکسته و از دست رفته به خصوص اگر دندان های قدامی باشد تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان روشی جدید و موثر است که در آن از پایه های جامد سرامیکی و فلزی مانند تیتانیوم که مشابه ریشه دندان طراحی شده اند، برای بازیابی تاج دندان و بازگرداندن زیبایی و سلامت دندان ها به افراد استفاده می شود. این پایه های سرامیکی یا فلزی به استخوان فک وارد شده و دندان مصنوعی به پایه متصل می شود.

مزایای ایمپلنت دندان

یکی دیگر از کاربردها و مزیت های ایمپلنت دندان این است که در افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند می توان با قرار دادن چندین ایمپلنت دندانی یا پروتزهای متحرک ثابت در هر فک، پروتزهای متحرک اما سفت و بدون لغزش ساخت. در چند سال گذشته ایمپلنت دندان یک روش درمانی رایج بوده و به دلیل استحکام بالا و شباهت زیاد به دندان های طبیعی مورد استقبال قرار گرفته است.

شرایط عمومی بیمار برای ایمپلنت دندان

کاندیدای کاشت دندان باید فک، دهان و لثه های خود را زیر نظر دندانپزشک معاینه کنند. برای کاشت ایمپلنت دندان باید دهان و لثه عاری از عفونت باشد و استخوان فک تحلیل رفته و کاملا سالم نباشد، بنابراین افراد مبتلا به پوکی استخوان و پوکی استخوان نمی توانند از ایمپلنت دندان برای درمان استفاده کنند.

افراد مبتلا به پوکی استخوان می توانند پس از پیوند استخوان، ایمپلنت دندان انجام دهند. افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده از جمله افرادی هستند که اغلب از کاشت ایمپلنت منع می شوند.

برخی از درمان ها همچنین از ایمپلنت جلوگیری می کنند، به عنوان مثال، افرادی که تحت رادیوتراپی، شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار می گیرند، تا زمان کامل شدن درمان از ایمپلنت و جراحی منع می شوند. افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی با قطع یا تجویز داروهای جدیدتر می توانند تحت نظر متخصص قلب و عروق کاشت دندان انجام دهند، در غیر این صورت جراحی و کاشت ایمپلنت ممنوع است.

افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی یا افراد معتاد به مواد مخدر و الکل نیز نمی توانند از ایمپلنت برای درمان دندان های از دست رفته خود استفاده کنند.

 

مراقبت از ایمپلنت دندان

 

مراقبت پس از ایمپلنت

دندان های ایمپلنت شده نیاز به مراقبت ویژه ای دارند که باعث افزایش دوام دندان ایمپلنت و بهبود سریع تر زخم های بعد از عمل می شود. در اولین ساعات پس از جراحی ایمپلنت دندان درد به سراغ شما می آید و در این صورت باید از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.

پس از جراحی ایمپلنت دندان، دندانپزشک آنتی بیوتیک هایی را تجویز می کند که برای جلوگیری از عفونت ضروری است. باید از دست زدن و بازی با محل جراحی خودداری کنید و بعد از هر وعده غذایی و میان وعده با آب نمک گرم بشویید تا سریعتر بهبود یابد. سیگاری ها باید توجه داشته باشند که سیگار کشیدن بعد از ایمپلنت دندان باعث عفونت لثه می شود و بنابراین باید تا دو هفته تا بهبود کامل محل جراحی از کشیدن سیگار اکیدا خودداری کنند.

حدود یک هفته پس از کاشت ایمپلنت از خوردن غذاهای سرد و سفت خودداری کنید و غذاهای گرم و نرم را در وعده های غذایی خود بگنجانید. دهانشویه باید با نظر پزشک متخصص یک تا دو روز پس از کاشت دندان مصرف شود. طبق معمول مسواک بزنید و از گاز استریل روی محل جراحی استفاده کنید تا خونریزی متوقف شود. استفاده از دندان مصنوعی و پروتز متحرک تا دو هفته پس از جراحی ممنوع است.

عوارض احتمالی ایمپلنت

کاشت دندان که یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای از دست دادن دندان است، علی‌رغم مزایایی که نسبت به روش‌های دیگر مانند نایت گارد، دندان مصنوعی و عصب کشی دارد، ممکن است عوارض جانبی بالقوه‌ای داشته باشد که طبیعی و قابل برگشت هستند. قابل قبول هستند. ایمپلنت های دندانی به صورت ایمپلنت های موقت و دائمی انجام می شود و هر کدام عوارض خاص خود را دارند. در جراحی ایمپلنت دندان چه ایمپلنت دائمی باشد و چه ورم موقت صورت، تا چند روز بعد از جراحی طبیعی است.

برای پیشگیری یا بهبود تورم صورت، می توانید از کیسه یخ استفاده کنید و همچنین تا چند روز از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید. دندان کنار دندان کاشته شده ممکن است کمی لق شود که طبیعی است و به دلیل فشارهایی است که در حین جراحی به آن وارد می شود که پس از یک ماه کاملاً بهبود می یابد و یک عارضه موقت است. 3 تا 4 روز پس از کاشت ایمپلنت دندان بیمار دچار درد شدید می شود که استفاده از مسکن های قوی مانند ژلوفن راهی برای پیشگیری و کاهش درد است.

توجه داشته باشید که بعد از کاشت دندان به مدت یک تا دو ماه از جویدن غذا با دندان های کاشته شده خودداری کنید و به دندان ها فشار وارد نکنید. سیگاری ها نیز باید به مدت دو هفته از استعمال دخانیات خودداری کنند و تا صد روز سیگار بکشند. نخ دندان را به دو بار در روز کاهش دهید، در غیر این صورت فیکسچر ایمپلنت دندان جوش داده نمی شود و ممکن است ایمپلنت دندان پس زده شود. این یکی از دلایلی است که بیماران مختلف اجازه کاشت ایمپلنت را ندارند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400

ایمپلنت دندان را در کجا انجام دهیم؟

09 شهریور 1400