دندانپزشکی با بیهوشی,شرایط دندانپزشکی با بیهوشی,هزینه دندانپزشکی با بیهوشی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی با بیهوشی به چه کسانی توصیه می شود؟

حتما می دانید که برخی از افراد ترس از دندانپزشکی دارند و گاهی اوقات این ترس به قدری زیاد می شود تبدیل به فوبیا شده و دیگر غیر قابل کنترل می شود و از این رو احتیاج است درمان به گونه ای انجام شود که اذیتی برای بیمار نداشته باشد.

از این رو با روش های دندانپزشکی، تجهیزات و داروهایی که دارند، متخصص بیهوشی برای مدت مشخص درمان فرد را به حالت بیهوشی یا خواب آلودگی می برد.


دندانپزشکی با بیهوشی به چه کسانی توصیه می شود؟

دندانپزشکی با بیهوشی یکی از روش های دندانپزشکی برای درمان آسان است و این روش را برای درمان های پیچیده و سخت و همچنین افرادی که از درمان ترس دارند استفاده می کنند.

حتما می دانید که برخی از افراد ترس از دندانپزشکی دارند و گاهی اوقات این ترس به قدری زیاد می شود تبدیل به فوبیا شده و دیگر غیر قابل کنترل می شود و از این رو احتیاج است درمان به گونه ای انجام شود که اذیتی برای بیمار نداشته باشد.

از این رو با روش های دندانپزشکی، تجهیزات و داروهایی که دارند، متخصص بیهوشی برای مدت مشخص درمان فرد را به حالت بیهوشی یا خواب آلودگی می برد.

تشخیص استفاده از این روش به عهده دندانپزشک است و شما قبل از اقدام مشورت لازم را انجام دهد و اگر بیماری خاصی دارید از قبل اطلاع دهید.

اگر از انواع بیهوشی بخواهیم برایتان بگوییم موارد زیر را به اختصار می توان نام برد. باید این را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش نظر دندانپزشک شما الویت دارد و حتما باید انجام شود.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی محلی:

 از این روش برای کاهش درد بیمار در ناحیه لثه ها دندان استفاده می شود و به دو نوع این نوع روش ببرای بیهوشی وجود دارد:

  1. موضعی
  2. تزریقی

بیهوشی از روش موضعی به این صورت است که با اسپری سطح لثه ها را بی حس می نمایند و از احساس خارش جلوگیری می نماید.

ببیهوشی تزریقی برای درمان های دندانپزشکی مانند پر کردن، آماده کردن دندان برای تاج و یا درمان های ترمیم و.استفاده می شود و بر ناحیه های مشخص لثه تزریق می گردد.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی:

این نوع از بیهوشی به گونه ای است که هوشیاری بیمار را کم می کند و او را به خواب عمیق می برد. برای جراحی های طولانی مدت و سخت و پیچیده و یا حتی بیماران پر از اضطراب که از حد کنترل خارج شده اند، از بیهوشی عمومی استفاده می نمایند. برای افراد معلول و کودکان نیز این روش قابل استفاده و مناسب است.

با استفاده از روش بیهوشی بیمار هیچ درد را حس نمی کند و با هزینه مناسبی می توانید از این روش درمانی استفاده کنید.

 

دندانپزشکی-با-بیهوشی

مشورت با دندانپزشک متخصص

حتما قبل از درمان  با روش دندانپزشکی با بیهوشی ،جلسه ای را با دندانپزشک خود بگذارید و درباره مراحل انجام درمان اطلاعات لازم را بدست آورید. اگر مشکل خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید لطفا در جلسه مشاوره خود اطلاعات لازم و سوابق بیماری خود را بازگو کنید. چون اگر قرار به استفاده از داروهای بیهوشی باشید باید مشخص شود چه مقداری به شما تزریق گردد.

تفاوتی که بیهوشی دندانپزشکی با دیگر بیهوشی ها دارد این است که بصورت کامل بیهوش نیستید و به گونه ای است که از اضطراب و ترس های آنان کم می شود.

مراجعه به دندانپزشکی برای افراد یکی ازسخت ترین کارهای دنیاست. مخصوصا اگر تجربه تلخی در این زمینه داشته باشید به مراتب سختی آن بیشتر خواهد شد.

اما برای مقابله برای این ترس چه کاری باید کرد؟ اصلا ترس ایجاد شده ناشی از چیست؟

 

بیهوشی

علت ترس از دندانپزشکی چیست؟

ترس از دندانپزشکی یکی از انواع ترس های درمانی است که هم در بزرگسالان و هم در کودکان وجود دارد. این ترس در افراد مختلف متفاوت است. در برخی از افراد به قدری شدید می شود که لازم است درمان خود را به همراه دندانپزشکی با بیهوشی انجام دهند.

طبق تحقیقات و مشاهدات انجام شده این ترس از دندانپزشکی در سراسر دنیا وجود دارد و تنها مختص کشور ما نیست. بر این اساس ترس از دندانپزشکی به دسته های مختلفی تقسیم بندی شده است. برای مثال افرادی به قدری ترس دارند که به هیچ عنوان راضی به مراجعه نیستند و ترجیح می دهند درد را تحمل کنند.

از راه حل هایی که به این افراد داده می شود، دندانپزشکی با بیهوشی است و برخی دیگر را داروهای آرامشبخش و خواب آور می دهند.

ترس از دندانپزشکی دلایل مختلفی دارد که در هر فرد متفاوت است. از انواع ترس ها بخواهیم بگوییم ترزیق آمپول بیحسی در صدر همه آنها قرار دارد و بعد میتوان به بقیه چیزها اشاره داشت.

اینکه چرا ترسی وجود دارد ممکن است ناشی از تجربه تلخ گذشته و یا در دوران کودکی وحشتی داشته باشد که در خاطر آن مانده باشد.

عده ای دیگر از صحبت ها و ترس هایی که دیگران به دل آن ها انداخته اند رفتن به دندانپزشکی برایشان سخت شده و اضطراب دارند.

ترس از دندانپزشکی در کودکان نیز به واسطه صحبت های نا مناسب و الدین و ترساندن آنان شکل می گیرد و در برخی مواقع زمان تنبیه کودک از اینگونه ترساندن ها استفاده می کنند که بسیار ایراد تربیتی دارد.

یک دندان‌پزشک در این مواقع باید با حوصله بالا و مهارت خاص خود درمان را انجام دهد و سعی نماید ترس را از بیمار خود چه بزگسال و چه کودک دور نماید و با روش های مناسب درمان را انجام دهد.

 اما آیا می شود این ترس ها را کنترل کرد یا تا آخر عمر همراه شما خواهد بود؟

برای جلوگیری از ترس راه های زیادی وجود دارد، برای مثال درباره کودکان میتوان این را گفت که والدین او از قبل با دندانپزشک مربوطه صحبت کنند و با توجه به نظر او اطلاعات لازم را به کودک خود انتقال دهید.

درباره بزرگسالان نیز استفاده از بیهوشی نتیجه خوبی می دهد و دیگر بیمار اضطراب و ترس را متوجه نخواهد شد. برای این کار دندانپزشک از قبل با بیمار صحبت کرده و تمامی مراحل انجام کار را توضیح خواهد داد و بعد به شروع کار می پردازد.

اما در اینجا ما قصد داریم یکی از کلینیک های برتر دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی نماییم تا با استفاده از خدمات این کلینیک دون ترس و نگرانی صاحب دندان هایی سالم و مرتب شوید.

 

شرایط-دندانپزشکی-با-بیهوشی

دندانپزشکی با بیهوشی درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشکی با بیهوشی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی با بیهوشی در افراد دیابتی

23 دی 1400

دندانپزشکی با بیهوشی برای چه رده سنی استفاده میشود؟

20 شهریور 1400

دندانپزشکی با بیهوشی چه مراحلی دارد؟

11 شهریور 1400

دندانپزشکی با بیهوشی عوارض خاصی دارد؟

07 شهریور 1400

دندانپزشکی با بیهوشی چقدر زمان میبرد؟

26 مرداد 1400