لمینت,لمینت دندان,لمینت,مزایای لمینت,معایب لمینت,درمان لمینت دندان,لمینت سرامیکی,لمینت کامپوزیت,تغییر رنگ دندان,طول عمر لمینت,دوام لمینت,لمینت دندان در تهران,مرکز تخصصی لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان چیست؟

داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم سخت به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود.


لمینت دندان چیست؟

اگر قصد لمینت دندان خود را دارید بخوانید! در حال حاضر همه افراد به دنبال زیبایی خود هستند و این زیبایی را می توان در دهان و دندان نیز پیدا نماییم. لبخند شما با داشتن دندان هایی زیبا جذاب تر خواهد شد.

داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم سخت به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود. امروزه کلینیک های خوب دندانپزشکی انواعی از خدمات را برای ترمیم و زیبایی دندان ها ارائه می دهند و دندانپزشکان با جدید ترین متدهای روز دنیا زیبایی دندان را به شما ارائه می دهند.

لمینت دندان یکی از انواع درمان ها با هدف زیبایی است به اینصورت که، یک لایه یا پوسته‌ای از مواد دندانپزشکی است که بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و آنها را به فرم و شکل دلخواه بیمار تبدیل می‌کند برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع در مانی برای آنها خواهد بود.

 لایه ای بر روی دندان در هنگام لمینت قرار می گیرد، نازک است و رنگ آن رتا خود شما انتخاب خواهید کرد و بساگی به علاقمندی شما دارد که رنگ دندانتان به چه صورتی باشد.

برای انجام لمینت از دو روش زیر استفاده می نمایند که در مقالاتی جداگانه درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

  • لمینت ونیر کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

در ادامه با ما همراه باشید تا با موارد استفاده از لمینت دندان آشنا شویم.

لمینت-دندان

موارد استفاده از درمان لمینت دندان

شاید انجام لمینت با آنکه زیبایی خاصی می دهد برای همه افراد مناسب نباشد و بر عکس مشکلاتی را برای به وجود بیاورد. پس بعد از توجه به راهنمایی های دندانپزشک خود بهترین تصمیم را بگیرید.

اما لمینت دندان برای چه کسانی واقعا توصیه می شود و مناسب است؟

  1. افرادی که مینای دندان کافی دارند و شکل و فرم و ساختار دندان‌هایشان احتیاج  به اصلاح دارد.
  2. اصلاح چرخش دندان‌ها، نامنظمی مختصر در دندان‌ها
  3. تغییر رنگ های مقاوم به بلیچینگ
  4. بستن فاصله بین دندان‌ها
  5. تغییر رنگ دندان به رنگ‌های بسیار روشن

درمان-لمینت-دندان

مراحل انجام لمینت دندان

شاید دوست داشته باشید بدانید مراحل انجام لمینت دندان چگونه صورت می گیرد و در طول دوره درمان مراحل زیر انجام می گیرد:

در ابتدای کار لبخند شما را بررسی می نمایند و سپس شما هرگونه مدل و تغییراتی که می خواهید را به دندانپزشک معالج خود می گویید و دندانپزشک مربوطه با توجه به فرم صورت و حالت چهره نتیجه نهایی را با شما در میان می گذارد و بعد از به توافق رسیدن کار را شروع می نمایید.

در مرحله بعد از دندان های شما عکس گرفته خواهد شد تا تغییرات را بتوانند مشاهده نمایند. در جلسه مشاوره بعد از اینکه انجام کار قطعی شد مقدار از دندان را تراش می دهند و بعد از این مرحله قالب ها تهیه می شوند و برای طراحی لبخند فرستاده می شود.

در جلسه بعدی نمونه مشابه را بر روی دندان شما تست می کنند و اگر از هر نظر قابل قبول بود آن را برای ساخت نهایی ارسال می نمایند. پس از اتمام ساخت لمینت‌های مناسب در لابراتور، پوسته‌های سرامیکی در آخرین مرحله بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شوند. زمان مورد نیاز برای انجام لمینت دندان حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد و دغدغه ای که در میان شاید وجود داشته باشد، افرادی هستند که دوست دارند دندان‌هایی طبیعی داشته باشند.

برای انجام لمینت دندان امکان انتخاب رنگ دلخواه برای شما وجود دارد. از رنگ طبیعی مشابه دندان‌های خودتان گرفته تا رنگ سفيد و یا رنگ‌های خیلی سفید و یخچالی، شما با توجه به علاقه خود می توانید انتخابی را داشته باشید و صاحب دندان هایی درخشان و زیبا شوید.

مراحل-انجام-لمینت-دندان

مزایا و معایب لمینت دندان

انجام لمینت دندان نیز همانند دیگر انواع درمانی در شاخه دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی می باشد که اگر شما از آن مطلع باشید میتوانید با تصمیم بهتری به انجام آن بپردازید.

از مزایا انجام لمینت دندان:

  1. نیاز نداشتن به بی حسی دندان
  2. داشتن ظاهر زیبا و طبیعی
  3. داشتن  ثبات رنگی
  4. مقاومت و استحکام مناسب
  5. طول عمر و دوام مناسب

از معایب لمینت دندان:

  1. در برخی موارد نیاز به تراش محدود دندان دارد.
  2. هزینه آن بالاست و جزو درمان‌های گران قیمت دندانپزشکی به شمار می‌رود.
  3. نیاز به بافت دندانی سالم و مینای مناسب دندان دارد، دلر غیر اینصورت تجویز نمی شود.
  4. در اثر فشارهای شدید یا دندان قروچه درمان نشده می‌شکند و احتیاج است آن را تعویض نماییم.

لمینت-دندان

مراقبت‌های پس از لمینت دندان

بعد از انجام لمینت دندان نیاز است شما مراقبت هایی را انجام دهید تا لمنیت شما عمر طولانی تری داشته باشد. از جمله مواردی که ممکن است آسیب جدی به آن وارد کند میتوانیم به شکستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن آنها اشاره کرد. این موارد برای دندان های طبیعی نیز سخت و دارای آسیب است و اگر دندان شما لمینت باشد این موضوع جدی تر خواهد بود و امکان شکستگی در آن وجود دارد.

اگر عادتی همچون نگه داشتن وسیله در بین دندان هایتان دارید، این اشیاء نیز باعث آسیب به لمینت دندان شما خواهد شد. استفاده از مسواک و نخ دندان نیز بسیار واجب و ضروری است و شما طبق گفته های دندانپزشک خود باید دقیق و منظم آن را انجام دهید تا عمر لمینت خود را تضمین نمایید.

لازم به ذکر است استفاده از مسواک و نخ دندان از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می کند و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث این خواهد شد که از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. علاوه بر این موادی هستند که استفاده طولانی آنها ممکن است باعث شود رنگ دندان شما تغییر نماید، شما بعد از انجام لمنیت باید استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.

لمینت دندان اگر شکست سریعا باید تعویض شود. با انجام مراقبت های گفته شده می توانید عمر لمینت خود را طولانی نمایید و از داشتن دندان هایی زیبا بهره ببرید.

در ادامه یکی از کلینیک های خوب و مناسب لمینت دندان در تهران را معرفی می نماییم. شاید برای شما مناسب باشد تا از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

لمینت-دندان-در-کلینیک-معتبر

لمینت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

انجام لمینت دندان از واجبات است؟
انجام لمینت دندان از واجبات است؟

30 مهر 1402

گرانقیمترین برند لمینت دندان
گرانقیمترین برند لمینت دندان

19 شهریور 1402

دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟
دلیل محبوبیت لمینت دندان چیست؟

15 شهریور 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

افتادن لمینت دندان
افتادن لمینت دندان

30 مرداد 1402