دندانپزشکی با بیهوسی,شرایط دندانپزشکی با بیهوشی,هزینه دندانپزشکی با بیهوشی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی با بیهوشی چه مراحلی دارد؟

یکی از مهمترین خواسته های مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ، به ویژه دندانپزشکی ، دریافت خدمات در محیطی آرام ، دلپذیر ، بدون استرس و داشتن تجربه ای دلپذیر و بدون درد است. به همین دلیل دندانپزشکی با بیهوشی بهترین انتخاب برای شماست.


 

دندانپزشکی با بیهوشی چه مراحلی دارد؟

 

یکی از مهمترین خواسته های مراجعه کنندگان به مراکز درمانی ، به ویژه دندانپزشکی ، دریافت خدمات در محیطی آرام ، دلپذیر ، بدون استرس و داشتن تجربه ای دلپذیر و بدون درد است. به همین دلیل دندانپزشکی با بیهوشی بهترین انتخاب برای شماست.

انواع بیحسی یا بیهوشی

1.بیهوشی عمومی

بیهوشی عمومی معمولاً با ماسک گازهای بیهوشی یا تزریق ترکیبی دارو استفاده می شود. این باعث می شود که شما به طور موقت بیهوش شوید.

بیهوشی عمومی عضلات ، از جمله اندام هایی که باعث تنفس شما می شوند ، فلج می کند. به همین دلیل برای کار با دیافراگم و سایر عضلات به دستگاه اکسیژن رسانی نیاز دارید که به شما کمک می کند تا دم و بازدم داشته باشید. متخصص بیهوشی به طور مداوم علائم حیاتی شما مانند ضربان قلب ، فشار خون و تنفس را در حین عمل کنترل می کند.

این قوی ترین نوع بیهوشی است و بیشتر برای جراحی هایی استفاده می شود که غیر قابل تحمل و بسیار دردناک است ، مانند تعویض مفصل زانو و جراحی قلب.

2.بیحسی منطقه ای

بی حسی منطقه ای با تزریق داروی بی حس کننده در ناحیه آسیب دیده انجام می شود. این کار ممکن است با سوزن یا یک سوند قابل انعطاف انجام شود که در صورت لزوم برای بیهوشی و سایر داروها قابل استفاده است.

با این نوع بیهوشی ، فقط بخشی از بدن که جراحی روی آن انجام می شود بی حس است. این به این معنی است که شما در حین جراحی و درمان بیدار هستید ، یعنی اینکه آرام و هوشیار هستید. بیهوشی روی اعصاب اثر می گذارد و باعث بی حسی در محل تزریق می شود. شما در حین درمان تحت نظر خواهید بود.

اپیدورال (بلوک های ستون فقرات) که به پشت کمر شما در آندارو تزریق می شود نمونه ای از بی حسی منطقه ای است. دارو از طریق یک سوزن کوچک به کیسه نخاع و مایع مغزی نخاعی منتقل می شود. اپیدورال ها توانایی تسکین درد مداوم را دارند و تا زمانی که داروها به طور مداوم کار می کنند هیچ عارضه جانبی ندارند.

بلوک های نخاعی کاربردهای مختلفی دارند از جمله جلوگیری از درد در بازوها و پاها در حین جراحی اندام های شما. آنها همچنین به طور معمول در حین زایمان (به درخواست بیمار) برای محدود کردن مسکن در یک ناحیه از بدن و جلوگیری از قرار گرفتن جنین در معرض داروهای آرامبخش که ممکن است مضر باشند ، انجام می شوند.

3.نوع دیگر بیحسی منطقه ای

نوعی دیگر از بی حسی منطقه ای ، بلوک عصبی محیطی است که ممکن است در ناحیه شانه یا بازو یا پشت یا پا ایجاد شود. در صورت جراحی دست ، متخصص بیهوشی ممکن است از یک بلوک عصبی محیطی برای بی حس کردن کل بازو و دست استفاده کند ، یا ممکن است بیهوشی بیشتر در دست شما محدود شود.

 4.بیهوشی تحت نظارت MAC 

این نوع بیهوشی از نوع آرام بخشی و خواب است که معمولاً "سدیشن" نیز نامیده می شود. این دارو معمولاً برای درمان های سرپایی مانند کولونوسکوپی یا جراحی آب مروارید استفاده می شود و برای کمک به شما در خواب آلودگی و آرامش به صورت وریدی انجام می شود.

در حالی که می توان شدت آن را آرام کرد ، نوع بیهوشی ، بیهوشی عمومی متفاوت است زیرا شما از نظر شیمیایی فلج نیستید و تنفس نیازی به کمک ندارد. علائم حیاتی شما هنوز به دقت کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که در طول روند درمان در یک وضعیت پایدار هستید.

این نوع بیهوشی طی 10 دقیقه از بین می رود البته به داروها و دوزهایی که داده می شود بستگی دارد. ممکن است بعد از جراحی حوادثی رخ دهد که باید بخاطر بیاورید یا شاید آنها را به یاد نیاورید.

 

دندانپزشکی-با-بیهوشی

 

چه کسی میتواند از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده کند؟

 

افراد مبتلا به مشکلات کبدی ، کلیوی ، ریوی یا قلبی ممکن است نیاز به تنظیم دوز داشته باشند زیرا دارو ممکن است در بدن مدت بیشتری طول بکشد و اثر قوی تری داشته باشد. همچنین می تواند در افرادی که سابقه سکته مغزی ، بیماری آلزایمر ، پارکینسون ، تیروئید یا بیماری روانی یا زنان باردار دارند خطرناک باشد. اگر دچار ریفلاکس اسید ، عفونت یا گلودرد دهان ، آلرژی ، حالت تهوع شدید یا داروهای دیگر مانند قرص های خواب آور یا دارو هستید ، حتماً به دندانپزشک اطلاع دهید.

دندانپزشکی با بیهوشی خطر بیشتری برای این افراد دارد:

افراد چاق مبتلا به تشنج افراد با فشار خون بالا افرادی که مشکلات قلبی دارند کودکان مبتلا به اختلالات رفتاری

قبل از انجام عمل دندانپزشکی با بیهوشی چه ملاحظاتی نیاز است؟

قبل از انجام بیهوشی برای کودک خود ، لازم است با یک متخصص بیهوشی و متخصص اطفال مشورت کنید و در طول مشاوره ، باید تمام مشکلات کودک را بیان کنید.

قبل از انجام بیهوشی در حین مشاوره بیهوشی برای درمان های دندانپزشکی ، حتماً به متخصص بیهوشی و متخصص اطفال در مورد سابقه هرگونه دارو ، سابقه آلرژی و بیماری و حتی استفاده از داروهای گیاهی بگویید.

اگر یک روز قبل از عمل کودک سرماخوردگی و سرفه شدید ، آبریزش بینی و تب داشت ، حتماً این موضوع را به پزشک متخصص اطفال یا بیهوشی اطلاع دهید ، زیرا ممکن است این عمل به بعد از بهبودی کودک موکول شود.

قبل و بعد از جراحی حتماً دستورالعمل های پزشک خود را در مورد خوردن و آشامیدن دنبال کنید. کودک باید قبل از عمل ناشتا باشد و 8 ساعت قبل از عمل شیر و غذاهای جامد مصرف نکرده است.

 

بیهوشی

 

آیا دندانپزشکی تحت بیهوشی عوارض دارد؟

کسانی که می خواهند از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده کنند، حتما برایشان سوال پیش خواهد آمد که آیا انجام آن عوارضی برایشان خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دندانپزشک زمانی به شما این پیشنهاد را خواهد داد که تمامی جوانب را سنجیده باشد و نتیجه معاینات شما مشکلی برای بیهوشی نداشته باشد.

دوز بالای داروهای بیهوشی ممکن است باعث شود بعد از به هوش آمدن چیزی بخاطر نداشته باشید. اما این حالت موقتی است و شرایط به حالت اولیه خود باز می گردد. این برای بیمارانی که ترس دارند نیز خوب است تا خاطره ای از درمان خود نداشته باشند.

در روش بیهوشی به دلیل استفاده از داروی بیهوشی ممکن است کمی حس بی حال بودن و سرگیجه داشته باشید. اما در برخی مواقع مقدار بیهوشی در حدی است که با این حالت می توانید با دندانپزشک صحبت کنید و به سوالات آن در طول درمان پاسخ دهید.

تمام داروهایی که در دندانپزشکی با  بیهوشی استفاده می شوند، دارای تاییدیه FDA هستند. بنابراین عوارض خطرناک دارویی بر روی بیمار بسیار کم است و میتوان گفت وجود ندارد.

 


 

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی با بیهوشی برای چه رده سنی استفاده میشود؟

20 شهریور 1400

دندانپزشکی با بیهوشی عوارض خاصی دارد؟

07 شهریور 1400

دندانپزشکی با بیهوشی چقدر زمان میبرد؟

26 مرداد 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی چگونه است؟

11 خرداد 1400

دندانپزشکی با بیهوشی به چه کسانی توصیه می شود؟

07 خرداد 1400