دندانپزشکی با بیهوشی,مزایا دندانپزشکی با بیهوشی,شرایط استفاده از دندانپزشکی با بیهوشی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی با بیهوشی در افراد دیابتی

دندانپزشکی با بیهوشی در حال حاضر برای بسیاری از افراد مناسب است و در کلینیک های معتبر تحت نظارت متخصص بیهوشی انجام می پذیرد. اما آیا برای بیماری های خاص میشود از این نوع درمان استفاده کرد؟

همانطور که میدانید استفاده از بیهوشی در درمان های سخت و جراحی آن برای بیمار به مراتب بهتر و راحت تر است و او متوجه دردی نمیشود. اما در برخی از افراد برای بیهوشی لازم است توجه خاصی صورت بگیرد تا داروی بیهوشی آسیبی به بیمار وارد نکند.


دندانپزشکی با بیهوشی در افراد دیابتی

دندانپزشکی با بیهوشی در حال حاضر برای بسیاری از افراد مناسب است و در کلینیک های معتبر تحت نظارت متخصص بیهوشی انجام می پذیرد. اما آیا برای بیماری های خاص میشود از این نوع درمان استفاده کرد؟

همانطور که میدانید استفاده از بیهوشی در درمان های سخت و جراحی آن برای بیمار به مراتب بهتر و راحت تر است و او متوجه دردی نمیشود. اما در برخی از افراد برای بیهوشی لازم است توجه خاصی صورت بگیرد تا داروی بیهوشی آسیبی به بیمار وارد نکند.

یکی از بیماری ها که مهم است باید آن مهم دانست، دیابت است.

 دیابت یک بیماری مزمن است. قطعا میدانید که میزان قند خون شما توسط انسولین کنترل میشود. انسولین هورمونی است که پانکرانس آن را می سازد. انسولین با دریافت گلوگز از جریان خون آن را وارد سلول هایی می نماید که در آنجا تجزیه شده تا تبدیل به سوخت شود.

 اگر شما به دیابت مبتلا باشید، این یعنی بدن شما یا انسولین کافی ندارد و یا حتی انسولین برای دریافت گلوکز از خون و ورود به سلولهای شما عملکرد صحیح ندارد. بنابراین با وجود این شرایط بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید تا درمان شما در زمان مناسب صورت بگیرد.

حال اگر دیابت دارید و دندان شما به درمان احتیاج دارد، با ما همراه باشید تا با اطلاعات بهتری در این زمینه پیش روید.

 

دندانپزشکی با بیهوشی بیماران دیابتی
 

وظایف دندانپزشک در برابر درمان افراد دیابتی چیست؟

برای افراد با بیماری دیابت در دندانپزشکی نیاز است مواردی بیشتر قابل توجه دندانپزشک باشد تا درمان به خوبی برایشان صورت گیرد و مشکلی برایشان ایجاد نشود این موارد شامل:

١- رعایت نکاتی که مانع بالا رفتن قند خون می گردد .

۲ – انتخاب داروهای بیحسی.

٣- رعایت اصولی که مانع بوجود آمدن عوارض ، پس از عمل گردد .

دیابت میتواند در همه افراد و سن های مختلف به وجود آید. دندانپزشک باید قبل از انجام هرکاری سوابق بیماری فرد را بررسی نماید و هر علائمی که دارد را تشخیص دهد و با توجه به آن اقدام به درمان فرد نماید.

برخی از مشکلات افراد دیابتی که دندانپزشک را درگیر میکند میتوان موارد زیر را نام برد:

  • خشکی دهان
  • حس سوزش داخل دهان
  • بهبود ناقص زخم های دهانی
  • و ...

توصیه میشود افراد مبتلا به دیابت صبح ها به دندانپزشکی مراجعه کنند چون در این زمان سطح کورتیزول بالاتر است و خطرات را پایینن می آورد. بیمار قبل از مراجعه باید وعده غذایی خورده باشد و داروهایش طبق برنامه مصرف شده باشد. اگر این حالت انجام نشده باشد حتما باید از قبل با دندانپزشک مشورت کنند و دوزهای مصرفی را مشخص نماید.

دندانپزشک باید با احتیاط در مقابل چنین افراد برخورد نماید و حتی چند وقتی درمان را طول بدهد تا به آرامی درمانش صورت گیرد.

شناخت و کنترل بيماران ديابتيک در زمان درمان هاي دندانپزشکي يک ضرورت است که باعث جلوگيري از بروز حوادث ناخواسته و يا بهبود شرايط بيمار خواهد شد.
از خطرات دندانپزشکی در بیماران مبتلا به دیابت ، ریسک بالای عفونت و تاخیر در ترمیم و احتمال وقوع اورژانس های مهم می باشد. کلینیک تخصصی با امکانات و کادر ویژه امکان ارائه خدمات پیشگیرانه و درمانی مناسب به بیماران دیابتیک را فراهم نموده و کادر جراحان فک و صورت در موارد اورژانس از جمله بروز عفونت های حاد تمهیدات مناسب را آماده  مینماید.

 

دیابت

 

مشورت با دندانپزشک متخصص در کلینیک معتبر

 

کسانی که می خواهند از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده کنند، حتما برایشان سوال پیش خواهد آمد که آیا انجام آن عوارضی برایشان خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دندانپزشک زمانی به شما این پیشنهاد را خواهد داد که تمامی جوانب را سنجیده باشد و نتیجه معاینات شما مشکلی برای بیهوشی نداشته باشد.

دوز بالای داروهای بیهوشی ممکن است باعث شود بعد از به هوش آمدن چیزی بخاطر نداشته باشید. اما این حالت موقتی است و شرایط به حالت اولیه خود باز می گردد. این برای بیمارانی که ترس دارند نیز خوب است تا خاطره ای از درمان خود نداشته باشند.

در روش بیهوشی به دلیل استفاده از داروی بیهوشی ممکن است کمی حس بی حال بودن و سرگیجه داشته باشید. اما در برخی مواقع مقدار بیهوشی در حدی است که با این حالت می توانید با دندانپزشک صحبت کنید و به سوالات آن در طول درمان پاسخ دهید.

 تمام داروهایی که در دندانپزشکی با  بیهوشی استفاده می شوند، دارای تاییدیه FDA هستند. بنابراین عوارض خطرناک دارویی بر روی بیمار بسیار کم است و میتوان گفت وجود ندارد. 

حتما قبل از درمان  با روش دندانپزشکی با بیهوشی ،جلسه ای را با دندانپزشک خود بگذارید و درباره مراحل انجام درمان اطلاعات لازم را بدست آورید. اگر مشکل خاصی دارید یا دارو مصرف می کنید لطفا در جلسه مشاوره خود اطلاعات لازم و سوابق بیماری خود را بازگو کنید. چون اگر قرار به استفاده از داروهای بیهوشی باشید باید مشخص شود چه مقداری به شما تزریق گردد.

تفاوتی که بیهوشی دندانپزشکی با دیگر بیهوشی ها دارد این است که بصورت کامل بیهوش نیستید و به گونه ای است که از اضطراب و ترس های آنان کم می شود.

مراجعه به دندانپزشکی برای افراد یکی ازسخت ترین کارهای دنیاست. مخصوصا اگر تجربه تلخی در این زمینه داشته باشید به مراتب سختی آن بیشتر خواهد شد.

 

دندانپزشکی و دیابت

 

دندانپزشکی با بیهوشی درکلینیک قلهک

 

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشکی با بیهوشی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

 اگر سوال بیشتری از ما دارید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

هدف از دندانپزشکی با بیهوشی چیست؟

02 مرداد 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

29 تیر 1400

دندانپزشکی با بیهوشی توسط چه کسی صورت میگیرد؟

13 تیر 1400

دندانپزشکی با بیهوشی زمان زیادی می برد؟

11 تیر 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی چگونه است؟

11 خرداد 1400