دندانپزشکی با بیهوشی,مزایا دندانپزشکی با بیهوشی,شرایط استفاده از دندانپزشکی با بیهوشی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نکاتی برای دندانپزشکی با بیهوشی

دندانپزشکی با بیهوشی از روش هایی است که در هنگام جراحی های سخت و طولانی استفاده می شود و در این حالت هم بیمار و هم دندانپزشک احساس بهتر دارند و بدون هیچ مشکلی درمان انجام می شود.

داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم سخت به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود.


نکاتی برای دندانپزشکی با بیهوشی

دندانپزشکی با بیهوشی از روش هایی است که در هنگام جراحی های سخت و طولانی استفاده می شود و در این حالت هم بیمار و هم دندانپزشک احساس بهتر دارند و بدون هیچ مشکلی درمان انجام می شود.

داشتن دندان های یکدست و زیبا شاید در دوران قدیم سخت به نظر می رسید اما امروزه با پیشرفت علم در شاخه دندانپزشکی دیگر برای شما دندانی سالم و زیبا رویا نخواهد بود.

امروزه کلینیک های خوب دندانپزشکی انواعی از خدمات را برای ترمیم و زیبایی دندان ها ارائه می دهند و دندانپزشکان با جدید ترین متدهای روز دنیا زیبایی دندان را به شما ارائه می دهند.

دندانپزشکی با بیهوشی اجازه می دهد تا درمان های دندانپزشکی بدون حس کردن درد و در بعضی موارد بدون بیدار شدن بیمار در حین عمل انجام شود. این بیهوشی ها در طیف وسیعی از روش ها از جراحی های بسیار تهاجمی مانند جراحی قلب باز گرفته تا اقدامات جزئی مانند کشیدن دندان و درمان های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

حال شاید برای شما سوال باشد چه کسانی می توانند از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده نمایند؟

افراد مبتلا به مشکلات کبدی ، کلیوی ، ریوی یا قلبی ممکن است نیاز به تنظیم دوز داشته باشند زیرا دارو ممکن است در بدن مدت بیشتری طول بکشد و اثر قوی تری داشته باشد. همچنین می تواند در افرادی که سابقه سکته مغزی ، بیماری آلزایمر ، پارکینسون ، تیروئید یا بیماری روانی یا زنان باردار دارند خطرناک باشد. اگر دچار ریفلاکس اسید ، عفونت یا گلودرد دهان ، آلرژی ، حالت تهوع شدید یا داروهای دیگر مانند قرص های خواب آور یا دارو هستید ، حتماً به دندانپزشک اطلاع دهید.

اگر از انواع بیهوشی بخواهیم برایتان بگوییم موارد زیر را به اختصار می توان نام برد. باید این را در نظر داشته باشید که برای استفاده از این روش نظر دندانپزشک شما الویت دارد و حتما باید انجام شود.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی محلی:

 از این روش برای کاهش درد بیمار در ناحیه لثه ها دندان استفاده می شود و به دو نوع این نوع روش ببرای بیهوشی وجود دارد:

  1. موضعی
  2. تزریقی

بیهوشی از روش موضعی به این صورت است که با اسپری سطح لثه ها را بی حس می نمایند و از احساس خارش جلوگیری می نماید.

ببیهوشی تزریقی برای درمان های دندانپزشکی مانند پر کردن، آماده کردن دندان برای تاج و یا درمان های ترمیم و.استفاده می شود و بر ناحیه های مشخص لثه تزریق می گردد.

  • دندانپزشکی تحت بیهوشی عمومی:

این نوع از بیهوشی به گونه ای است که هوشیاری بیمار را کم می کند و او را به خواب عمیق می برد. برای جراحی های طولانی مدت و سخت و پیچیده و یا حتی بیماران پر از اضطراب که از حد کنترل خارج شده اند، از بیهوشی عمومی استفاده می نمایند. برای افراد معلول و کودکان نیز این روش قابل استفاده و مناسب است.

اما کسانی که ترس از دندانپزشکی دارند می توانند از بیهوشی استفاده نمایند؟

  • حفظ ترس در دندانپزشکی :

افرادی هستند که حتی شنیدن نام دندانپزشکی نیز برایشان ترسناک است و اگر در این میان تجربه تلخی نیز داشته باشند، شرایط برایشان سخت تر است. همین ترس باعث می شود خیلی از افراد از مراجعه به دندانپزشک صرف نظر کنند و این اتفاق پیامد های بدی خواهد داشت.

ترس از دندانپزشکی اگر خیلی شدید باشد دندانپزشک را مجبور می سازد تا از بیهوشی استفاده نمایند و شرایط درمان را راحت تر نماید از ان رو اگر ترس شدیدی از دندانپزشکی دارید حتما به کلینیک های تخصصی مراجعه نمایید که از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده نمایند تا با خیال راحت تر درمان خود را انجام دهید.

اما آیا دندانپزشکی با بیهوشی عوارض دارد؟

مزایا-دندانپزشکی-با-بیهوشی

آیا دندانپزشکی تحت بیهوشی عوارض دارد؟

کسانی که می خواهند از روش دندانپزشکی با بیهوشی استفاده کنند، حتما برایشان سوال پیش خواهد آمد که آیا انجام آن عوارضی برایشان خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال باید گفت دندانپزشک زمانی به شما این پیشنهاد را خواهد داد که تمامی جوانب را سنجیده باشد و نتیجه معاینات شما مشکلی برای بیهوشی نداشته باشد.

دوز بالای داروهای بیهوشی ممکن است باعث شود بعد از به هوش آمدن چیزی بخاطر نداشته باشید. اما این حالت موقتی است و شرایط به حالت اولیه خود باز می گردد. این برای بیمارانی که ترس دارند نیز خوب است تا خاطره ای از درمان خود نداشته باشند.

در روش بیهوشی به دلیل استفاده از داروی بیهوشی ممکن است کمی حس بی حال بودن و سرگیجه داشته باشید. اما در برخی مواقع مقدار بیهوشی در حدی است که با این حالت می توانید با دندانپزشک صحبت کنید و به سوالات آن در طول درمان پاسخ دهید.

تمام داروهایی که در دندانپزشکی با  بیهوشی استفاده می شوند، دارای تاییدیه FDA هستند. بنابراین عوارض خطرناک دارویی بر روی بیمار بسیار کم است و میتوان گفت وجود ندارد.

 

دندانپزشکی-با-بیهوشی

بیهوشی دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. در این مجموعه برای درمان های حساس تر از دندانپزشکی با بیهوشی استفاده می کنند و شما با خیال راحت تر و بدون ترس و نگرانی می توانید درمان خود را انجام دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی با بیهوشی در افراد دیابتی

23 دی 1400

هدف از دندانپزشکی با بیهوشی چیست؟

02 مرداد 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

29 تیر 1400

دندانپزشکی با بیهوشی توسط چه کسی صورت میگیرد؟

13 تیر 1400

دندانپزشکی با بیهوشی زمان زیادی می برد؟

11 تیر 1400