دندانپزشکی با بیهوشی,مزایا دندانپزشکی با بیهوشی,شرایط استفاده از دندانپزشکی با بیهوشی
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی با بیهوشی زمان زیادی می برد؟

اگر شما از افرادی هستید که میخواهید جراحی کنید ، قطعاً باید نوعی بیهوشی را امتحان کنید تا از احساس درد در حین عمل در امان باشید. دندانپزشکی با بیهوشی، حالتی القایی است که در آن فرد به طور داوطلبانه یا غیرقابل کنترل بخشی از بدن خود یا کل بدن و محیط آن را کنترل نمی کند. این روند سیستم عصبی مرکزی را ضعیف یا برگشت پذیر می کند ، باعث از دست دادن احساس و پاسخ به محرک های خارجی می شود.


دندانپزشکی با بیهوشی

 

دندانپزشکی با بیهوشی زمان زیادی می برد؟

 

اگر شما از افرادی هستید که میخواهید جراحی کنید ، قطعاً باید نوعی بیهوشی را امتحان کنید تا از احساس درد در حین عمل در امان باشید. دندانپزشکی با بیهوشی، حالتی القایی است که در آن فرد به طور داوطلبانه یا غیرقابل کنترل بخشی از بدن خود یا کل بدن و محیط آن را کنترل نمی کند. این روند سیستم عصبی مرکزی را ضعیف یا برگشت پذیر می کند ، باعث از دست دادن احساس و پاسخ به محرک های خارجی می شود.

بیهوشی بخشی جدانشدنی از جراحی است که می تواند بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی باشد. در حالی که بیهوشی بسیار ایمن است ، اما می تواند باعث عوارض جانبی در حین و بعد از جراحی شود. بسیاری از ما در هنگام جراحی از بیهوشی ترس داریم و بهترین راه حل برای این مشکل آگاهی از روند بیهوشی و آنچه در طی آن اتفاق می افتد است.

دندانپزشکی با بیهوشی

بسیاری از افراد به دلیل ترس از دندانپزشکی ترجیح می دهند درد را تحمل کنند اما به دندانپزشک مراجعه نکنند. اما باید بگوییم که برای کمک به این افراد ، با کمک به روش های آرام بخشی و بیهوشی ، دندان درد و حتی ترس آنها را پایان داده ایم. در دندانپزشکی ، از داروهای آرامبخش و بیهوشی برای همه کارها از جمله کشیدن دندان ، پرکردن دندان ، عصب کشی و حتی جرم گیری و درمان ایمپلنت، استفاده می شود ، بنابراین بر ترس و اضطراب بیمار غلبه می کند. در بیشتر درمان های دندانپزشکی از بی حسی موضعی یا اپی نفرین استفاده می شود. این دارو تزریق می شود تا موقتاً از تحریک تکانه های رشته های عصبی دندان جلوگیری کند ، بنابراین ناحیه درمان را بی حس می کند.

بیهوشی موضعی

بی حسی موضعی ناحیه ای از بدن به نام بی حسی موضعی است. داروهای بی حسی موضعی می توانند به اشکال مختلفی مانند اسپری ، پماد یا تزریق باشند. متداول ترین نوع بیهوشی که توسط دندانپزشکان استفاده می شود لیدوکائین است. این روش بیهوشی برای مدت کوتاهی موثر است و بیشتر برای جراحی های جزئی یا درمان های سرپایی استفاده می شود. در این روش ، از داروی مورد استفاده برای بیهوشی ناحیه مورد نظر در طی مدت مدتی و بعد از آن ، منطقه تحت درمان را بی حس می کند و از ناراحتی ناشی از درمان جلوگیری می کند.

 

بیهوشی-برای-کودکان

 

بی حسی و آرام بخشی در کودکان

بسیاری از کودکان از دندانپزشکی دیرینه ترس دارند و به محض ورود به دندانپزشک و دیدن وسایل و تجهیزات دندانپزشکی مضطرب می شوند و دندان پزشکی کودکان را کنار می گذارند. در این حالت دندانپزشک آرام بخشی را بدون بیهوشی تجویز می کند. این روش به شرح زیر اعمال می شود:

  • استنشاق گاز اکسید نیتروژن
  • داروهای خوراکی به صورت شربت یا قرص
  • دارو را با تزریق دریافت کنید
  • دستگاه های رهش کنترل شده توسط بیهوشی: عوامل فعال موضعی به موادی که به مخاط دهان می چسبند و بیهوشی را به آرامی آزاد می کنند ، وارد می شوند.
  • انفجار جت: این دستگاه بدون استفاده از سوزن داروی بیهوشی را از سطح تا عمق بیش از یک سانتی متر خارج می کند و دارو را با سرعت زیاد و فشار بالا به بافت تزریق می کند.
  • دریافت دارو از طریق ورید (تزریق داخل وریدی)

محتویات داروی بی حسی موضعی در دندانپزشکی

آمپولی که برای دندانپزشکی با بیهوشی استفاده می شود ، حاوی دارویی است که با مایع تزریق می شود و اثر بیهوشی را تقویت می کند. این مایع حاوی مواد زیر است:

  • رسانای عروقی
  • مواد شیمیایی
  • هیدروکسید سدیم
  • سدیم کلرید

عوارض جانبی احتمالی بی حسی موضعی در دندانپزشکی

  • بیمار احساس سرگیجه و تاری دید دارد
  • هماهنگی و کنترل عضلات را برای مدت کوتاهی از دست می دهد
  • بیمار ممکن است سردرد ، حالت تهوع یا استفراغ را تجربه کند
  • هماتوم یا خونریزی در محل تزریق.
  • بیهوشی ممکن است ناحیه ای از صورت مانند پلک را تحت تأثیر قرار دهد
  • تپش قلب به دلیل وجود انقباضات عروقی در این داروها
  • واکنش های آلرژیک مانند حساسیت پوستی و مشکلات تنفسی

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی با بیهوشی در افراد دیابتی

23 دی 1400

هدف از دندانپزشکی با بیهوشی چیست؟

02 مرداد 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی

29 تیر 1400

دندانپزشکی با بیهوشی توسط چه کسی صورت میگیرد؟

13 تیر 1400

هزینه دندانپزشکی با بیهوشی چگونه است؟

11 خرداد 1400