دندانپزشکی اطفال,ترمیم دندان,پر کردن دندان,سلامت دندان,عصب کشی دندان,دندانپزشک متخصص,کلینیک دندانپزشکی قلهک,متخصص دندانپزشکی اطفال
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

روش های درمانی دندانپزشکی اطفال

یکی از وظایف والدین در قبال فرزند خود مراقبت از بهداشت دهان و دندان و بردن او به دندانپزشکی اطفال است. شاید شما فکر کنید دندان های شیری احتیاج به مراقبت ندارند و دائمی نیستند. اما باید بدانید تا زمان افتادن دندان های شیری چندین سال طول می کشد و در این مدت کودک شما باید دندان هایی سالم داشته باشد تا بتواند به راحتی خوردن و آشامیدن را انجام دهند.


روش های درمانی دندانپزشکی اطفال

یکی از وظایف والدین در قبال فرزند خود مراقبت از بهداشت دهان و دندان و بردن او به دندانپزشکی اطفال است. شاید شما فکر کنید دندان های شیری احتیاج به مراقبت ندارند و دائمی نیستند. اما باید بدانید تا زمان افتادن دندان های شیری چندین سال طول می کشد و در این مدت کودک شما باید دندان هایی سالم داشته باشد تا بتواند به راحتی خوردن و آشامیدن را انجام دهند.

بنابراین باید علاوه بر مراقبت هایی که از کودک دارید، به او درباره بهداشت دهان و دندان توضیح دهید و در کنارش به انجام این کارها بپردازید تا بصورت عادت در ذهن او بماند و به طور مستمر ادامه پیدا کند.

اما سوال اینجاست آیا دندان های شیری احتیاج به مراقبت دارد در حالی که دائمی نیست و خواهد ریخت؟

باید بگوییم که دندان های کودک شما از 4 تا 18 ماهگی با توجه به شرایط خاص کودک شروع به رشد می کند و از زمان رشد دندان کودک مراقبت های شما نیز شروع می شود. دندان های کودک ممکن است در اثر استفاده از قطره آهن تغییر رنگ داده باشد پس در همین ابتدا و با مراجعه به دندانپزشک این موضوع را رفع نمایید.

دندان های شیری برخلاف دندان های دائمی بیشتر در معرض پوسیدگی هستند و این پوسیدگی احتمال دارد که عصب برسد و باعث درد برای کودک بشود بنابراین در این زمان احتیاج به عصب کشی و روکش وجود دارد که باید هر چه زودتر درمانش آغاز شود.

از مشکلات دیگر دهان و دندانی آبسه کردن و ایجاد عفونت است که اگر شدت بیشتری بگیرد احتمال کشیدن دندان کودک وجود دارد و اگر زودتر به دندانپزشک مراجعه کرده باشید احتمال انجام این مورد کمتر است.

موارد دیگری نیز وجود دارد که در صورت اقدام دیر والدین و نادیده گرفتن آن ممکن است عوارضی را برای کودک داشته باشد. پس باید توجه داشته باشید که به بهانه اینکه دندان ها شیری است از درمان آن صرف نظر نکنید و اولین فرصت را برای انجام ویزیت توسط دندانپزشکی اطفال معین نمایید.

در ادامه روش های درمان توسط دندانپزشکی کودکان را با هم مرور می نماییم.

روشهای درمانی دندانپزشکی اطفال

درمان در دندانپزشکی اطفال

برای برطرف ساختن مشکلات دهان و دندان کودکان حتما باید به دندانپزشکی اطفال و متخصص این زمینه مراجعه نمایید. اما شاید خوب باشد بدانید که به چه روش هایی درمان برای کودک شما صورت می گیرد.

ما در اینجا قصد داریم به معرفی این نوع از روش های درمان دندانپزشکی اطفال بپردازیم:

  • پر کردن و ترمیم دندان ها

زمانی که دندان های کودک شما پوسیده شده باشد احتیاج دارد که ترمیم شود و این آسیب برداشته شود. چون اگر این پوسیدگی بماند هم به دیگر دندان ها آسیب خواهد رساند هم ممکن است در صورت شدید شدن باعث عفونت شود و دیگر نقاط بدن را نیز تحت تاثیر خود در بیاورد. بنابراین با مراجعه به دندانپزشک اطفال و با روش پر کردن دندان ها از این آسیب جلوگیری نمایید و آن را برطرف سازید. دندان های آسیب دیده درد بسیاری برای کودک دارد پس درمان آن را در الویت خود قرار بدهید.

  • فلوراید تراپی

فلوراید تراپی روشی بسیار مناسب برای کودکان است که نقش بسیار موثری بر مینای دندان کودک دارد و به سخت شدن و مقاومت آن در برابرر آسیب های دندانی کمک می کند.

فلوراید کمی در آب شهری و خمیر دندان وجود دارد. اما استفاده بیشتر از آن زیر نظر پزشک برای نگهداری بهتر دندان ها مناسب است.

  • سیلانت دندان

سیلانت دندان یکی دیگر از روش های درمانی است. در این روش یک روکش پلاستیکی بر دندان های شما قرار می دهند تا از بروز پوسیدگی پیشگیری شود. اینگونه که با قرارگیری شیار های سطحی در دندان های عقب پوشیده می شود مانع پوسیده شدن دندان ها و انتقال آن به دندان های جلویی می شود.

شیارهای بین دندان با اینکه فضای کوچکی دارد اما برای جمع شدن باکتری ها محیط مناسبی است که این تجمع باکتری ها باعث ایجاد پوسیدگی می شود.

از این رو سیلانت دندان  یک روش ساده برای محفاظت از دندان‌ها می باشد و یک حمایت کننده برای دندان های کودک به شمار می رود.

  • عصب کشی دندان

 عصب کشی یک روش جراحی در درمان های دندانپزشکی است و برای کودکانی انجام می شود که پوسیدگی و کرم خوردگی دارد و این آسیب درمان نشده و شدت بیشتر گرفته است. پس از راه های ساده تر امکان ترمیم وجود ندارد و باید با روش عصب کشی درمان صورت پذیرد.

با وجود این آسیب دندانی احتیاج است که باکتری ها خارج شوند تا از آبسه جلوگیری کند و از بروز عفونت های دندانی بکاهد.

  • درمان ارتودنسی

درمان از طریق ارتودنسی روشی است که مرتب سازی دندان ها کمک می کند. بعضی از کودکان هستند دندانهایشان نامرتب رشد کرده و یا بین دندان هایشان فاصله است از این جهت لازم است به رفع آن بپردازند تا در بزرگسالی ظاهر دندان های آنان زشت نباشد و جلوه بسیاری خوبی داشته باشد. دندان های سالم و مرتب نقش مهمی بر ظاهر و زیبایی فرد می گذارد.

بنابراین شما با مراجعه به دندانپزشکی اطفال و پس از عکسبرداری های لازمه شروع به درمان می نمایید. لازم به ذکر است از 6سالگی می توانید برای شروع درمان اقدام نمایند و دندانپزشک بعد از بررسی های لازم زمان مناسب شروع قطعی دندان را مشخص می نماید.

دندانپزشکی اطفال

دندانپزشک متخصص با تجربه اطفال

حتما می دانید که کودکان از محیط های پزشکی ترس دارند و برای اینکه آنها این حس را نداشته باشند، با پزشکی را انتخاب نمایید که ارتباط خوبی با کودکتان بگیرد و آنها علاقه داشته باشد. درباره دندانپزشکی کودک نیز همین شرایط باید وجود داشته باشد.

دندانپزشکی برای درمان که بتوانند با حوصله با کودک رفتار نماید و با او بازی کند و درمان او را با صبر و حوصله پیش ببرد.

اتاق دندانپزشکی اطفال نیز بسیار مهم است. اینکه محیطی کودکانه داشته باشد و حسی شبیه اتاق بازی به کودک بدهد بسیار تأثیرگذار است و کودک شما محو تماشای اطراف می شود و از گریه کردن و ترس دست بر می دارد.

خوب است که از قبل دندانپزشک اسم کودک را بداند و هنگام وارد شدن آن را به اسم صدا بزند تا حس صمیمیتی بینشان ایجاد شود.

حتما توجه داشته باشید دندانپزشکی که لباس با طرح های کارتونی و بچگانه به تن دارد حس بسیار بهتری به فرزند شما می دهد و نسبت به او ترسی نخواهد داشت.

در ادامه یکی از کلینیک های حرفه ای در زمینه دندانپزشکی و همچنین دندانپزشکی اطفال را به شما معرفی می نماییم تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید دندان های سالمی را به کودک خود هدیه دهید.

 

متخصص دندانپزشکی اطفال

کلینک قلهک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

کلینیک تخصصی دندانپزشکی اطفال

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندانپزشکی اطفال اقساطی
دندانپزشکی اطفال اقساطی

09 شهریور 1402

خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال
خدمات ویژه دندانپزشکی اطفال

19 بهمن 1401

کامپوزیت دندان خرگوشی
کامپوزیت دندان خرگوشی

26 خرداد 1401

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟
اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

28 فروردین 1401

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی
فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

25 فروردین 1401