فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

عصب کشی دندان یا درمان ریشه دندان، درمانی است که در داخل دندان انجام می شود. در طی این فرآیند می توان اعصاب، رگ های خونی، میکروب ها و سموم را از دندان خارج کرد.

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

عصب کشی دندان یا درمان ریشه دندان، درمانی است که در داخل دندان انجام می شود.

هدف از عصب کشی نجات دندانی است که پالپ آسیب دیده یا مرده دارد (قسمت داخلی دندان) و تمیز کردن آن.

چه زمانی عصب کشی کنیم؟

زمانی که داخل آن (پالپ) مرده یا عفونی شده باشد، دندان نیاز به عصب کشی دندان (درمان ریشه) دارد. دلایل اصلی این اتفاق عبارتند از:

• پوسیدگی که به عاج نفوذ کرده و به پالپ حمله کرده و باعث التهاب می شود.
  • شکستگی دندان زمانی که دندان شکسته می شود و در نتیجه پالپ آن نمایان می شود. قرار گرفتن داخل دندان در حفره دهان باعث عفونت آن می شود. نتیجه وجود التهاب و درد است.
  • آسیب به دندان که منجر به نکروز پالپ می شود.
  • پریودنتیت، بیماری لثه و استخوان اطراف دندان. گاهی اوقات بیماران در نوک ریشه دندان دچار آبسه می شوند. این آبسه می تواند حامل میکروب ها در داخل دندان باشد و باعث عفونت داخل دندان (پالپ) شود. در این حالت تنها راه درمان عصب کشی است.
  • دندان هایی با پرکردگی های قدیمی در برخی موارد این پرکردگی ها دندان را محکم نمی پوشانند و باعث عفونت می شوند.

در مورد دندان عقل معمولاً درمان ریشه توصیه نمی شود، مگر در مواردی که باید دندان را حفظ کرد. در هر صورت باید از دستورات دندانپزشک خود پیروی کنید.

وقتی نیاز به عصب کشی داریم علائم آن چیست؟

علائم ممکن است بسته به مورد متفاوت باشد.

در بیشتر موارد به دلیل پوسیدگی هایی که به داخل دندان نفوذ کرده اند، با تماس غذا، آب سرد یا گرم و ... حساسیت دندان وجود دارد. این حساسیت به درد تبدیل می شود، که حتی پس از توقف محرکی که باعث آن می شود، ادامه می یابد.

هر چه پوسیدگی بیشتر به پالپ نفوذ کرده باشد، علائمی که بیمار احساس می کند شدیدتر می شود. اما در برخی موارد درد پس از چند روز کاهش می یابد و معمولاً به این نتیجه می رسیم که از بین رفته است.

در واقعیت برعکس است، زیرا قطع درد به این معنی است که داخل دندان در حال حاضر مرده است و به همین دلیل است که دیگر احساس درد نمی کنیم.

در موارد شدیدتر برخی از علائم ممکن است عبارتند از:

• ترشحات چرک و آبسه دندان
  • تغییر رنگ دندان به دلیل نکروز آن
  • ایجاد فیستول در نزدیکی دندان

مدت زمان درمان-جلسه

مدت زمان یک جلسه عصب کشی معمولاً 45 دقیقه تا 1 ساعت طول می کشد.

لازم است بدانید که هر مورد متفاوت است و دندانپزشک قادر به تعیین مدت زمان دقیق جلسه نیست.

هزینه های عصب کشی

عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی برای همه موارد یکسان نیست. در درجه اول هزینه بسته به تعداد ریشه دندان افزایش می یابد. برخی از دندان ها یک ریشه، دو یا حتی سه ریشه دارند.

علاوه بر این، اسناد با مشکل خاص که نیاز به قرار ملاقات بیشتری دارند، بیش از یک عصب کشی ساده هزینه دارند.

در هر مورد، دندانپزشک پس از معاینه بیمار و تعیین تعداد ریشه هایی که نیاز به عصب کشی دارند، مواد درمانی و وضعیت دندان و البته سختی آن را تعیین می کند، می تواند هزینه عصب کشی را تعیین کند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

دندانپزشکی قلهک

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟

درمان ریشه دندان در جوانی