ایمپلنت دندان, چه کسی ایمپلنت میکند,هزینه ایمپلنت دندان,قیمت ایمپلنت دندان,مزایای ایمپلنت دندان,معایب ایمپلنت دندان,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چه کسانی برای ایمپلنت دندان اقدام می کنند؟

ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و موثرترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها آلیاژی از تیتانیوم و سایر فلزات سازگار با بدن هستند. آنها با بازی به جای ریشه دندان ، نقش دندان های طبیعی را برای افراد بازی می کنند.


چه کسانی برای ایمپلنت دندان اقدام می کنند؟

ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و موثرترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ها آلیاژی از تیتانیوم و سایر فلزات سازگار با بدن هستند. آنها با بازی به جای ریشه دندان ، نقش دندان های طبیعی را برای افراد بازی می کنند.

کاشت از چندین قسمت تشکیل شده است که در مراحل و جلسات مختلف در فک بیمار قرار می گیرد. مهمترین قسمت ایمپلنت اتصال سنجاق ایمپلنت به استخوان فک است. به همین دلیل از فلزات سازگار با بدن انسان ساخته شده است.

چه کسانی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند؟

بسیاری از بیماران، ایمپلنت دندان را یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند چون کاشت دندان یکی از موفق ترین اقدامات دندانپزشکی است که با موفقیت 90-95٪ همراه است. اگر شما علاقه مند به جایگزینی دندان ها هستید ، کاشت ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد. بیشتر افراد کاندیداهای خوبی برای کاشت دندان هستند.

بهترین راه برای تعیین اینکه آیا شما کاندیدای کاشت هستید، مراجعه به یک متخصص ایمپلنت است. به احتمال زیاد ، متخصص ایمپلنت به دنبال معیارهای زیر و همچنین محل دندان از دست رفته شما خواهد بود تا تعیین کند که آیا کاشت بهترین راه حل برای شما است. یک کاندید مناسب برای کاشت دندان باید موارد زیر را داشته باشد:

 

  • سلامت کلی خوب: از آنجا که ایمپلنت ها نیاز به جراحی دارند ، مهم است که از سلامتی خوبی برخوردار باشید. بیمارانی که سیگار می کشند ، الکل می نوشند یا مبتلا به دیابت هستند ، در درمان ایمپلنت های دندانی معمولاً موفقیت کمتری دارند ، زیرا این شرایط می تواند سلامت دهان و دندان را کاهش دهد ، که روند بهبودی کاشت را تحت تأثیر قرار می دهد.
  • لثه های سالم: برای حمایت از ایمپلنت های دندانی ضروری داشتن لثه سالم است چون با استخوان فک مرتبط است. بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری پریودنتال (لثه) هستند اغلب نارسایی ایمپلنت دندان را تجربه می کنند.
  • استخوان کافی برای ماندگاری کاشت فک: بعضی از افرادی که استخوان فک خود را از دست داده اند ، می توانند ایمپلنت دندان نیز انجام دهند ، اما در ابتدا استخوان آنها باید با استفاده از روش های خاص مانند پیوند استخوان بازسازی شود. از آنجا که کاشت دندان به استخوان فک ذوب می شوند ، یکی از مهمترین نیازها برای موفقیت در کاشت تراکم و کیفیت کافی استخوان است.
  • تعهد به مراقبت بسیار خوب از دندان های کاشته شده و لثه های اطراف: ایمپلنت های دندانی نیاز به بهداشت عالی دندان دارند. تعهد به مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روزانه ، همراه با مراجعه منظم به دندانپزشک مهم است. به یاد داشته باشید که این عادت های سلامتی نیز در حفظ سلامت و استحکام دندان های طبیعی شما بسیار مهم هستند. طول عمر کاشت دندان با مراقبت های مناسب و منظم می تواند دائمی باشد.

چه کسانی نمی توانند دندان هایشان را ایمپلنت کنند؟

  • جوانانی که رشد استخوان فک آنها متوقف نشده است نمی توانند کاشت انجام دهند. سن مناسب برای کاشت دندان پس از رشد کامل استخوان فک در دختران و پسران متفاوت است. استخوان فک اکثر افراد تا اوایل دهه 20 کاملاً رشد کرده است. کودکان معمولاً واجد شرایط کاشت نیستند زیرا استخوانهای آنها به اندازه کافی رشد نکرده است و گاهی اوقات پیوند استخوان یا مینی ایمپلنت به بیمارانی داده می شود که از پشتیبانی کافی استخوان برخوردار نیستند. به طور کل ، سنین پایین برای درمان هایی مانند کاشت دندان و لمینت دندان مناسب نیست. درمان هایی مانند ارتودنسی و کامپوزیت های دندانی را می توان با توصیه پزشک در سنین پایین انجام داد.
  • زنان باردار
  • افراد سیگاری سنگین - سیگار کشیدن از بهبود دهان پس از کاشت دندان جلوگیری می کند. همچنین می تواند خطر نارسایی ایمپلنت دندان را افزایش دهد.
  • مصرف کنندگان الکل یا مواد
  • افرادی که مراقبت مناسبی از دندان ها و لثه هایشان انجام نمی دهند.
  • افرادی که تحت پرتودرمانی قرار دارند.
  • افراد مبتلا به بیماری های مزمن یا مشکلات سیستمیک ، از جمله: دیابت کنترل نشده ، بیماری های بافت همبند ، هموفیلی ، نقص ایمنی قابل توجه
  • دندان قروچه یا پوسیدگی دندان: در صورت داشتن دندان قروچه با متخصص ایمپلنت خود صحبت کنید. نشان داده شده است که دندان قروچه میزان موفقیت ایمپلنت ها را کاهش می دهد.
  • حتی اگر یکی از این شرایط را داشته باشید ، بسته به شدت بیماری ، هنوز هم می توانید کاندید مناسبی برای کاشت باشید.
  • همه افرادی که از نظر شرایط سیستمی و روحی سالم هستند. به طور کل ، موارد کمی وجود دارد که منع درمان ایمپلنت دندان وجود داشته باشد. اما برای اطمینان می توانید از کلینیک قلهک مشاوره بگیرید تا از وضعیت دندان های خود و همچنین شرایط جراحی ایمپلنت دندان مطلع شوید.

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400