دندانپزشکی,دندانپزشکی اطفال,دندانپزشکی با بیهوشی,مزایای دندانپزشکی اطفال,معایب دندانپزشکی اطفال,دندانپزشکی اطفال تهران,هزینه دندانپزشکی اطفال,دندانپزشک اطفال
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشکی اطفال چه خدماتی دارد؟

آیا قصد رفتن به دندانپزشکی اطفال را دارید؟ اطلاع دارید دندانپزشکی اطفال چه خدماتی دارد؟ همانطور که می دانید کودک شما دندان شیری دارند و بعد دندان دائمی آن شروع به رشد می کند.


دندانپزشکی اطفال چه خدماتی دارد؟

آیا قصد رفتن به دندانپزشکی اطفال را دارید؟ اطلاع دارید دندانپزشکی اطفال چه خدماتی دارد؟ همانطور که می دانید کودک شما دندان شیری دارند و بعد دندان دائمی آن شروع به رشد می کند.

شما باید بدانید که چون دندان موقت است دلیل بر این نیست که احتیاجی به مراقبت ندارد. رسیدگی به دندان های کودک بسیار مهم و ضروری است و در آینده بر دندان های دائم او نیز تأثیر دارد.

اگر شما قبل از بروز مشکلی به فکر درمان آن باشید برایتان بهتر است. رسیدگی به دندان کودکان به نوعی سرمایه گذاری برای آینده او خواهد بود.

در این مطالب سعی داریم شما را با دندانپزشک کودک و خدماتی را که به شما ارائه می دهند آشنا سازیم.

دندانپزشکی-اطفال

دندانپزشکی اطفال چیست؟

دندانپزشکی اطفال شاخه ای از دندانپزشکی است که به مراقبت های بهداشتی دهان و دندان کودکان می پردازد و قبل از بروز مشکل برای دندان فرزندتان به پیشگیری آن می پردازد و این کار توسط متخصص دندانپزشکی اطفال صورت می گیرد.

متخصص دندانپزشکی اطفال کسی است که تشخیص مشکل و بعد درمان کودکان را به عهده دارد و مهارت ارتباط با کودک را در طول دوره تحصیل خود بدست آورده است شما با خیالی آسوده می توانید فرزند خود را به او بسپارید.

متخصص دندانپزشک اطفال مانند یک پزشک متخصص کودکان است و هر آنچه مربوط به سلامتی کودک است  را می داند و دانش درمان بیمار را دارد.

 امروزه در کشور ما همچون کشورهای این خدمات با بهترین روش ها صورت می پذیرد و شما با خیال آسوده و بدون نگرانی و ترس می توانید به آنها مراجعه فرمایید و مطمئن باشید که این روش ها به گونه ای است که کودک شما بدون هیچ اضطرابی همکاری لازم را انجام می دهد.

در حال حاضر ما با افزایش مشکلات پوسیدگی دندان ها در کودکان مواجه هستیم و عده ای بخاطر ترس و نگرانی در رابطه با این موضوع، زمان مناسبی را برای درمان انتخاب نمی کنند و همین باعث چالش هایی برای مراجعین می شود.

در ادامه به این می پردازیم که یک دندانپزشک اطفال چه خدماتی را ارائه می دهد؟

دندانپزشکی-اطفال-کیست

خدمات دندانپزشکی اطفال شامل چه مواردی میشود؟

یکی از مواردی که والدین باید به آن توجه نمایند، توجه به سلامت دهان و دندان فرزند خود است. کودکان در سنین پایین متوجه مراقبت از دندان های خود نیستند و  والدین او باید بکوشند تا با آموزش های لازم و راهنمایی های صحیح اطلاعات مناسبی را در حد سن فرزند به او بدهند تا بتوانند به حفظ سلامت نیز کمک نمایند.

برای کودکان انواعی از درمان های دندانپزشکی وجود دارد و یک دندانپزشک اطفال الویت درمانش جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک می باشد و در واقع میتوانیم بگوییم که دندان کودک را قبل از رخ دادن مشکلی درمان می کند.  هزینه های دنداپزشکی اطفال به نسبت بزرگسالان کمتر می باشد، چون جنبه پیشگیری دارد.

از جمله درمان هایی که توسط دندانپزشک اطفال انجام می گیرد:

  • فلوراید درمانی موضعی

برای جلوگیری یا درمان پوسیدگی دندان دندانپزشکان اطفال از فلوراید استفاده میکنند. فلوراید مینای دندان را تقویت می کند و بهترین کاری که یک دندانپزشک اطفال برای محافظت از پوسیدگی دندان کودک انجام می دهند فلوراید تراپی یا فلوراید درمانی است.

  • شیاربندی دندان با کمک سیلانت دندانپزشکی

سطوح جونده دندان های آسیاب در کودکان دارای شیارهایی است که مواد غذایی به آن ها گیر میکند و به دلیل زیاد بودن آن ها مسواک زدن به تنهایی قادر به پاک کردن آن ها نیست. متخصصان دندانپزشکی اطفال با کمک سیلانت های دندانپزشکی اطفال اقدام به پر کردن یا شیاربندی این حفرات میکنند تا احتمال پوسیدگی دندان را کاهش داده و مانع از آسیب دیدن مینای دندان میشود.

  • درمان ریشه دندان یا روت کانال

درست مانند بزرگسالان، گاهی اوقات کودکان نیز به درمان ریشه دندان نیاز دارند. این درمان به ما کمک میکند تا از وارد شدن آسیب به ریشه دندان ها و از دست دادن دندان های شیری یا دائمی پیشگیری کنیم.

  • باندینگ دندان

آسیب ها و شکستگی های جزئی دندانهای جلوی از جمله موارد شایع در دوران کودکی است. دندانپزشک اطفال با کمک برخی مواد خاص که با نام باندینگ شناخته میشوند این آسیب ها را ترمیم و برطرف کنیم. جنس این مواد به گونه ای است که هم رنگ دندان هستند. مواد باندینگ دندان مقاوم بوده و با رشد کودک همچنان ماندگار هستند.

هزینه-دندانپزشکی-اطفال

چرا مراقبت اولیه از دندان کودکان مساله بسیار مهمی است؟

رشد دندان های شیری کودک به طور مسقیم بر رشد دندان های دائمی آن تأثیر دارد و اگر مشکلی برای دندان شیری او به وجود بیاید در آینده کودکتان با مشکلاتی درگیر می شود و مرتبا باید به دندانپزشکی اطفال مراجعه نماید که این موضوع علاوه بر گرفتن وقت بالا، هزینه های زیادی را هم دارد.

پس لازم می دانیم که  در همان آغاز کودکی و حتی شیرخوارگی کودک خود را به نزد یک متخصص دندانپزشک اطفال ببرید تا  قبل از بروز مشکل برای درمانش پیشگیری حاصل شود و درمانش از قبل صورت گیرد.

مشکلات ارتودنسی بیماران در بیشتر مواقع ناشی از مسائل ژنتیکی است. جدا از این مسئله ممکن است برخی از عادات نامناسب در کودکی باعث تغییراتی در جهت بد شکل شدن دندان های دائمی شود.

بنابراین ایرادات دندان را باید در کودکی پیدا کرد و والدین وظیفه دارند برای درمان و تشخیص از سنین پایین اقدام نمایند و با مراجعه به کلینیک دندانپزشکی اطفال قبل از بروز مشکل پیشگیری لازم را انجام دهید.

آیا بهترین سن ارتودنسی برای کودکان را می دانید؟ با توجه به مراکز مطمئن ارتودنسی در سراسر دنیا بهترین سن انجام این کار بین 7 تا 12 سالگی اعلام شده است و اگر شما کودک خود را به طور دائم و منظم به کلینیک دندانپزشکی اطفال ببرید از همان سن می توانید همه چیز را تحت کنترل داشته باشید و قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید به درمان کودک خود بپردازید.

دندانپزشکی-اطفال-با-تجربه

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402