دندانپزشک,دندانپزشک اطفال,خدمات دندانپزشکی اطفال,انتخاب دندانپزشک,ارتودنسی اطفال,سفیدکردن دندان اطفال,جرمگیری دندان اطفال,عصب کشی دندان اطفالدندانپزشکی اطفال مجرب
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشک اطفال چه کسی است؟

به دنبال دندانپزشک اطفال مناسب برای کودک خود هستید و شخص مناسب برای این کار را نمی شناسید یا از خدمات آنها اطلاعی ندارید؟


دندانپزشک اطفال چه کسی است؟

به دنبال دندانپزشک اطفال مناسب برای کودک خود هستید و شخص مناسب برای این کار را نمی شناسید یا از خدمات آنها اطلاعی ندارید؟

ما در اینجا قصد داریم صحبتی در این زمینه داشته باشیم تا با شناخت بهتری فردی مورد اطمینان را برای خود انتخاب نمایید.

همانطور که می دانید دندانپزشکی اطفال از شاخه های رشته دندانپزشکی است اما با این تفاوت که خدمات آن صرفا مختص کودکان است. در آنجا محیطی را بوجود آورده اند تا کودک شما به دور از هرگونه استرس و نگرانی به درمان دندان هایش بپردازد و در بزرگسالی دچار مشکلات بیشتر نشود.

کسی که قصد دارد تخصص خود را در این زمینه بگذراند ابتدا باید دوره دندانپزشکی عمومی را پشت سر بگذراند و بعد از آن وارد تخصص در زمینه کودک شود و حدودا 3 سال و نیم طول میکشد تا تخصص خود را بدست آورد.

برای اینکه در این رشته فعالیت خوبی داشته باشید لازم است که روحیه مناسبی داشته باشید و بتوانید ارتباط خوبی با کودکان بگیرید.

اما اصل موضوع و سوالی که شاید داشته باشید این است که چه زمانی کودک را نزد دندانپزشک اطفال باید ببرید؟

باتوجه به تجربیات بعد از رویش اولین دندان کودکتان خوب است که او را زیرنظر یک دندانپزشک اطفال قرار دهید تا اگر دندان های او مشکلی داشت بتوانید در همان سنین پایین تر درمان نمایید.

برای انتخاب دندانپزشک اطفال می توانید از اقوام و آشنایان پرس و جو کنید و همچنین فضای مجازی که امروزه بسیار مورد استفاده هستند کمک خوبی خواهد بود تا فرد مناسب را انتخاب نمایید. دندانپزشک اطفالی خوب و مناسب محسوب می شود که، در درجه اول برخورد مناسبی داشته باشد و والدین کودک را به بهترین نحو راهنمایی کند.

محیط کلینیک را به گونه ای کودکانه در بیاورد تا کودک احساس ترس نکند و در نظرش آنجا شبیه خانه بازی باشد. دندانپزشک اطفال حرفه ای هیچوقت نسبت به دیگر همکارای خود بد نمی گوید و ایراد گیر کار آنها نخواهد بود سعی خود را بر این قرار می دهد که کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.

خوب است که از قبل در فهم کودک برایش توضیح دهد که چه کارهایی قرار است انجام دهد تا کودک همکاری لازم را با او داشته باشد.

تمامی این موارد که گفته شد و حتی بیشتر از آن مهارتی است که یک دندانپزشک اطفال در دوران تحصیل خود بدست آورده است و شما مطمئن باشید که در هنگام درمان فرزندتان بهترین روش ها را به کار می برند تا او کمترین اذیت و درد را تحمل نماید. در ادامه کمی درباره خدمات کلینیک های تخصصی اطفال بپردازیم تا آشنایی لازم را داشته باشید.

دندانپزشکی اطفال

خدمات دندانپزشکی کودکان

برای شمایی که قصد دارید فرزند خود را به دندانپزشکی اطفال ببرید، لازم است بدانید که چه خدماتی را در آنجا ارائه می دهند.

از خدمات دندانپزشکی کودکان می توان موارد زیر را بازگو کنیم و شما می توانید با توجه به نیاز خود از خدمات کلینیک معتبر دندانپزشکی خود بهره ببرید.

  • خدمات دندانپزشکی اطفال:
  1. ارتودنسی اطفال

شاید زمانی تشخیص دندانپزشک کودک شما این باشد که برای پیشگیری از آسیب های دندان از روش ارتودنسی استفاده نمایید. از این رو باید به یک ارتودنتیست ماهر مراجعه نمایید تا قبل از ایجاد مشکلات جدی تر در بزرگسالی برای فرزندتان آن را در سنین پایین تر رفع نمایید.

ارتودنتیست پس از معاینات لازم با وسایل مخصوص به این کار و معین کردن مدت زمان درمان کار خود را انجام می دهد. در این دوران از وظایف شما می باشد که به بهداشت دهان و دندان فرزندتان کمک کنید تا درمان نتیجه خوبی بدهد. فلوراید تراپی

فلوراید از مواد معدنی است که در پوسته زمین وجود دارد و در طبیعت به مقدار زیادی می توانید ببنید و در دسترس است. این ماده در دندانپزشکی به عنوان جلوگیری از پوسیدگی استفاده می شود و معمولا برای استفاده آن را با آب آشامیدنی مخلوط می نمایند. فلوراید برای کودکان و بزرگسالان مفید است.

در خمیردندان هایی که وجود دارد فلوراید وجود دارد، اما باید بدانید که استفاده بیش از فلوراید ضررهای خودش را دارد و باید در این رابطه با دندانپزشک مربوطه مشورت لازم را داشته باشید.

برای کودکان زیر دوسال نیز فلوراید توصیه نمی شود، چون در این سنین کودک متوجه بیرون ریختن خمیردندان فلوراید دار نیست و ممکن است در بدن او ایجاد مسمومیت کند.

فلوراید تراپی ، درمانی است که برای کودکانی که دندان سالم دارند نیز توصیه می شود و این باعث می شود از پوسیدگی دندان هایشان جلوگیری شود.

لازم به ذکر است فلورایدتراپی هیچگونه عوارضی نخواهد داشت و باخیالی آسوده می توانید از آن برای کودک خود استفاده نمایید.

  1. فضا نگهدارنده ها

گاهی اوقات ممکن است برای کودک شما این اتفاق بیفتد که دندان شیری خود را زودتر از زمان اصلی اش از دست بدهد، از این رو شما می توانید با استفاده از فضا نگهدارنده ها فضایی که خالی هست را برای رشد دندان های دائمی نگه دارید.

اگر از فضا نگهدارنده استفاده نکنید امکان دارد آن فضا توسط دندان دیگر پر شود و مشکلات دیگری را برای دندان ها بوجود آورد و باعث رویش نامرتب دندان ها خواهد شد. پس از فضانگهدارنده بعنوان پیشگیری این موضوع استفاده نمایید.

  1. سفید کردن دندان کودکان

برخی از کودکان به دلیل خوردن نامناسب قطره های تقویتی خود دندان هایشان تغییر رنگ می دهد و شاید این حتی برای کودکان جلوه خوبی نداشته باشد. از این رو دندانپزشک اطفال  با روش سفید کردن دندان کودکان و با استفاده از خمیر بروساژ و ابزاری که دارند این بد رنگی را برطرف می کنند.

  1. جرمگیری دندان کودکان

جرمگیری دندان کودک یکی از خدماتی است که شما می توانید برای کودک خود استفاده نمایید. معمولا  خوراکی هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، پلاک های آن ها بر روی دندان  می چسبد و طی مدت زمانی تبدیل به جرم دندان می شود که این جرم ها را نمی توانید با مسواک از بین ببرید.

بنابراین برای رهایی از این موضوع باید از روش جرمگیری برای کودک خود استفاده نمایید تا در مدت طولانی باعث پوسیدگی دندان کودک نشود.

از مزایا جرمگیری دندان این می باشد که از بیماری ها لثه جلوگیری می کد.

  1. عصب کشی دندان کودکان

شاید برای شما سوال باشد که دندان کودک را میتوان عصب کشی کرد؟ در صورتیکه آنها شیری هستند؟

باید بگوییم که شما با انجام عصب کشی می توانید دندان های آسیب دیده را ترمیم کنید و از خرابی بیشتر جلوگیری نمایید. تحمل درد برای کودکان به مراتب سخت تر از بزرگسالان هست. بنابراین بهتر هر شش ماه فرزند خود را نزد دندانپزشک اطفال ببرید تا از سلامت دهان و دندان آن مطمئن باشید و اگر مشکلی پیش آمد جلوتر از وخیم شدن آن را حل نمایید.

خدمات دندانپزشکی اطفال

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید. کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

آیا من به جرم گیری دندان نیاز دارم؟

08 بهمن 1402

تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک
تاثیر محیط دندانپزشکی اطفال بر کودک

09 آبان 1402

چکاپ دندانپزشکی اطفال
چکاپ دندانپزشکی اطفال

03 شهریور 1402

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

رفتار دندانپزشکی اطفال
رفتار دندانپزشکی اطفال

09 مرداد 1402