دندانپزشک,دندانپزشک اطفال,خصوصیات دندانپزشک اطفال,دندانپزشک کودک,دندانپزشکی با بیهوشی,کلینیک دندانپزشکی قلهک تهران
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

دندانپزشک اطفال چه خصوصیاتی دارد؟

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.


 

دندانپزشک اطفال چه خصوصیاتی دارد؟

 به دنبال دندانپزشک اطفال مناسب برای فرزند خود هستید؟ از نظر شما دندانپزشک اطفال خوب چه خصوصیاتی دارد؟ همانطور که می دانید کودکان بیار روح لطیف و حساسی دارند و اغلب از رفتن به مطب پزشک ترس دارند و در ذهن کوچک خود فکر می کنند اتفاق بدی است.

حال اگر قرار باشند نزد دندانپزشک برود به مراتب برایش سخت تر است و ترس در وجودش می باشد. بنابراین شما باید به دنبال مکانی باشید که فرزندتان در آن احساس آرامش داشته باشد و دچار استرس نشود.

اما باید دید یک دندانپزشکی خوب چه ویژگی و شرایطی را دارد که شما با اطمینان می توانید به آن مراجعه نمایید:

  • استقبال مناسب دندانپزشک از کودک:

همانطور که گفته شد رفتن به دندانپزشکی برای بزرگسالان هم سخت است چه برسه به کودک شما که درکی از این فضا ندارد. پس خیلی مهم است در بدو ورود برخورد دندانپزشک با کودک شما چگونه باشد تا او احساس راحتی با محیط داشته باشد.

  • رفتار مثبت و مهربان:

داندانپزشک اطفال باید با کودک شما به بهترین حالت رفتار کند و او را با تچهیزاتی که قرار است استفاده نماید آشنا سازد تا ترسی از این وسایل در او نباشد. همچنین باید به او آموزش صحیح مسواک زدن را در فهم کودک بدهد تا بتواند از دندان های خود مراقبت نماید.

  • دندانپزشک باید صبور باشد

کودکان به راحتی فرد بزرگسال زیر دست یک دندانپزشک قرار نمی گیرند و ممکن است جنب و جوش زیادی داشته باشند. از این رو خیلی مهم است دندانپزشک تحمل بالایی در برابر این موضوع داشته باشد و بتواند شرایط را مدیریت نماید تا کودک اذیت نشود و اضطراب نگیرد.

  • دندانپزشک شوخ:

دندانپزشک کودک باید شوخ طبع بشد و بتواند کودک شمارا بخنداند و در حین معاینه او با او بازی نماید و هر آنچه را انجام میدهد با خنده و شادی شکلک درآوردن بامزه باشد تا کودک حس بهتری داشته باشد و فکر کند به اتاق بازی آمده است.

  • رعایت حال کودکان خاص:

برخی از کودکان هستند که شرایط متفاوتی دارند و باید به آن ها توجه کرد و همکاری لازم را با خانواده کودک داشت. از این دسته می توانیم به کودکانی که مشکل راه رفتن دارند و یا با عصا و ولیچر هستند اشاره کرد.

دندانپزشک اطفال باید شرایطی را مطابق با نیاز این افراد داشته باشند تا آنها هم به راحتی درمان خود را انجام دهند.

  • خلاقیت برای درمان:

یک دندانپزشک  خوب باید مهارت این را داشته باشد که کودک را آرام نماید و با خلاقیت های ذهنی خود دوره درمان را برای کودک دلنشین نماید تا  او حس بهتری داشته باشد و برای درمان همکاری نماید.

  • همیشه در دسترس باشد:

دندانپزشک اطفال مناسب باید در دسترس باشد چرا که این امکان وجود دارد در زمان تعطیلات کودک به دندانپزشک خود احتیاج داشته باشد و او باید تلفنی از خود و کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی به خانواده بیمار خود بدهد تا در صورت بروز مشکل سریعا خود را نزد بیمار برساند و مشکل او را برطرف سازد. چون آستانه تحمل درد برای کودکان بسیار سخت است.

  • توضیحات لازم به والدین کودک:

یک دندانپزشک باید به درستی تمام آزمایش ها و عکس برداری های کودک را ملاحظه نماید و بعد از آن طول دوره درمان و هزینه هایی که در این راه صرف می شود را به خانواده بیمار توضیح دهد و به گونه ای باشد که به تمامی سوالات والدین پاسخ بدهد و برای آنان وقت کافی بگذارد.

  • داشتن تخصص در زمینه اطفال:

دندانپزشک اطفال همانند دیگر دندانپزشکان دوره عمومی را گذرانده است اما برای تخصص خود وارد دنیای کودکان شده است و او در این دوران با موضوع هایی مثل:

  1. پوسیدگی دندان کودکان
  2. تاثیر شیر خوردن در شب کودک
  3. مکیدن انگشتان
  4. دندان درد حاصل از رشد دندان شیری

آشنا می شود و دوره های روش های درمانی کودک و گرفتن اطلاعات از روانشناسان کودک از جمله مواردی است که دندانپزشک اطفال باید نسبت به آن آگاهی داشته باشد.

  • چیدمان مطب:

مطب دندانپزشک اطفال باید نسبت به بزرگسالان متفاوت باشد و از رنگهایی استفاده شود که کودکان دوست دارند. عکس شخصیت کارتونی نیز می تواند برای آنها جذاب باشد. داشتن صندلی های رنگی در اتاق انتظار محیطی دلنشین برای کودکان بوجود خواهد آورد و حواس کودک را به طور کامل پرت می کند و به او این حس را می دهد که محیط بازی آمده است و دیگر اضطرابی نخواهد داشت.

در آخر معاینات و معالجه کودک، می توان به او هدیه ای نیز داد تا خاطره خوشی از آن روز برایش باقی بماند تا دفعات بعدی با ذوق بیشتری به مطب بیاید.

  • استفاده از روش های بیحسی برای برخی کودکان:

برخی دندانپزشکان برای انجام معاینات و درمان لازم است که کودک را بیهوش نمایند تا راحت تر بتوانند کار خود را انجام دهند. این برای کودکانی صدق می کند که همکاری لازم را ندارند و یا سن کمی دارند و توانایی همکاری کردن را ندارند. از این رو دندانپزشک اطفال این تصمیم را برای او می گیرد و اصلا این موضوع ربطی به نا بلدی و غیرحرفه ای بودن او نمی باشد.

او این کار را باهدف راحتی و آرامش کودک شما انجام می دهد تا در حین درمان اذیت نشود. اما قبل از انجام این کار با دنداپزشک صحبت کرده و تمام اطلاعاتی را که لازم است از او بگیرید تا با خیال راحت کودکتان را به دست او بسپارید.

در ادامه یکی از کلینیک های خوب دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید به کودکتان دندان هایی زیبا هدیه دهید.

دندانپزشک اطفال

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی اطفال مجرب در تهران هستید؟

اگر صاحب فرزند هستند و به فکر کودک خود هستید و برای مراقبت از بهداشت دندان و دهان او به دنبال دندانپزشکی مجرب هستید تا با تشخیص به موقع از پوسیدگی و مشکلات دندان کودکتان جلوگیری کنید.

اگر در تهران زندگی می کنید، پیشنهاد ما برای شما کلینیک فوق تخصصی قلهک مباشد. در این مرکز درمانی متخصصین دندانپزشکی اطفال حضوردارند و شما می توانید از خدمات آنان بهره ببرید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص کودک است و علاوه بر آن مجموعه ای از تخصص های دندانپزشکی در این مجموع جمع شده اند و شما برای گرفتن هرگونه خدمات دندانپزشکی دیگر احتیاج نیست به چندین مرکز مراجعه نمایید.

و این برای کسانی که به دنبال خدمات کامل دندانپزشکی  هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال
رفع پوسیدگی دندان در دندانپزشکی اطفال

25 مرداد 1402

عملکرد دندان ها بر نحوه جویدن 
عملکرد دندان ها بر نحوه جویدن 

28 اسفند 1401

چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک
چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک

21 اسفند 1401

تفاوت دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان  
تفاوت دندانپزشکی اطفال با بزرگسالان  

11 آذر 1401

دندانپزشکی با بیهوشی برای معلولین
دندانپزشکی با بیهوشی برای معلولین

29 مهر 1401