مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

معاینات دندان در سنین بالا

مراقبت از دندان ها در هر سنی از اهمیت ویژه ای دارد. اگر شما در زمان به موقع نسبت به رعایت برخی موارد اقدام کنید میتوانید در سنین بالا و سالمندی خود از دندان های خوبی برخوردار باشید.


 

معاینات دندان در سنین بالا

مراقبت از دندان در هر سنی از اهمیت ویژه ای دارد. اگر شما در زمان به موقع نسبت به رعایت برخی موارد اقدام کنید میتوانید در سنین بالا و سالمندی خود از دندان های خوبی برخوردار باشید.

با بالا رفتن سن برای افراد چه زن و چه مرد مشکلاتی بوجود می آید و ممکن است دچار بیماری هایی نیز شود. مشکلات دندانی نیز یکی از چالش هایی است که ممکن است با آن روبرو شوند.

باید گفت جای نگرانی نیست اگر شما در دوران جوانی به دندان های خود اهمیت داده باشید و از آنها مراقبت کرده باشید، میتوانید در میانسالی با مراجعه و معاینه توسط دندانپزشک از سلامت آن آگاه گردید و مطمئن باشید مشکل خاصی برای شما ندارد.

اما ممکن است در مقابل حتی با وجود مراقبت نیز دندانهای شما با بالا رفتن سن دچار تغییراتی گردد و این نیاز به درمان در آن بوجود آید. بنابراین دندانپزشک شما کمک خواهد کرد تا از این موضوع به راحتی عبور کنید و با آموزش مراقبت از دندان به طور ویژه به راهنمایی خواهد پرداخت.

در ادامه به نکات مراقبت از دندان در دوران سالخوردگی می پردازیم.

دوران-سالمندی

 

آشنایی با نکات مراقبت از دندان ها در سالمندی

همانطور که گفته شد مراقبت از دندان ها از همان کودکی لازم و ضروری است. اما در این مقاله ما درباره مراقبت دندان ها در میانسالی صحبت میکنیم و در ادامه مطلب قصد داریم شما را با نکات مهم درباره مواظبت از دندان ها آشنا سازیم.

نکات مهم مراقبت دندان ها:

میدانید که سلامت دندان اهمیت ویژه دارد و اگر آنها سالم باشند اثراتش بر دیگر نقاطبدن نیز قابل مشاهده است.از مهمترین نکات برای سلامت دهان دندان در دوران میانسالی و پیری میتوانیم موارد زیر را نام ببریم:

مراجعه به دندانپزشک و معاینات منظم دندان :

شاید در زمان جوانی و میانسالی مراقبت از دندانها را جدی نمیگرفتید و اهمیتی برای شما نداشت. اما در دوران میانسالی این کار درست نیست و باید به موقع معاینات لازم توسط دندانپزشک برای شما انجام گیرد. بنابراین از مراجعه منظم به دندانپزشک غافل نشوید.

اگر شما به موقع به دندانپزشک مراجعه کنید هزینه های درمانی نیز برای شما کمتر خواهد شد و میتوانید به موقع درمان خود را انجام دهید.

رعایت بهداشت دهان و دندان :

رعایت بهداشت دهان و دندان در طول روز نیاز می باشد و با بالا رفتن سن این مورد بیشتر احساس میشود. شما حتما باید مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. در صورت لزوم استفاده از دهان شویه نیز توصیه میشود.

برخی از سالمندان به علت ابتلا به آرتروز یا مشکلات دیگر توانایی انجام خیلی از کارها را به راحتی ندارند و حتی شاید مسواک زدن راحت برای آنها دشوار باشد و نتواند به راحتی تمامی دندانهایش را تمیز نماید. 

از این رو برای رعایت بهداشت دهان و دندان در شرایطی که فرد دچار مشکل در دست هایش است، می تواند از گزینه مسواک های برقی استفاده کند.

 این مسواک ها، با کمترین نیاز به حرکت دست، جرم و پلاک را از روی دندان ها پاک کند.

ترمیم دندان های آسیب دیده:

آسیب به دندان علاوه بر اینکه به سلامتی شما ضرر میرساند باعث میشود ظاهر شما تغییر کند و این در اعتماد بنفس شما اثرگذار است. 

علاوه بر این می تواند موجب عوارضی از جمله دشواری در جویدن و صحبت کردن، تغییر در دندان های مجاور، درد فک و افزایش خطر بیماری پوسیدگی و لثه شود.

از این جهت سالمندان باید برای بازگرداندن عملکرد بهتر دهان و سلامت آن باید در اسرع وقت دندان از دست رفته را جایگزین کنند.

در حال حاضر، دندانپزشکان انواع راه حل های طبیعی را برای اصلاح لبخند به افراد سالمند ارائه می دهند.

متعهد بودن به شیوه زندگی سالم:

در آخر، انتخاب شیوه زندگی سالم راهی مطمئن در بهبود سلامت شما به عنوان یک فرد سالمند دارد. شما میتوانید با ایجاد تغییراتی در سبک زندگیتان تعهد نسبت به این امر داشته باشید.

برای مثل این تغییرات ممکن است شامل، ترک عادات بد مانند سیگار کشیدن و مصرف مواد مغذی در یک رژیم غذایی متعادل شود. مصرف شیر و لبنیات و سبزیجات برای مراقبت از دندان ها نیز ضروری است.

اگر شما به این موارد گفته شده توجه کنید میتوانید مطمئن باشید دندان های سالم خواهید داشت.

نکات-مراقبت-دندان-در-میانسالی

 

در میانسالی چه زمانی باید به دندانپزشک مراجعه کرد؟

سالمندان در معرض افزایش خطر مشکلات بهداشت دهان و دندان هستند. به همین دلیل، در صورت بروز هر گونه علامت غیر معمول در دهان و دندان و برای جلوگیری از عوارض جدی و آسیب بیشتری، ضروری است که دندانپزشک خود را در جریان قرار دهید. این مشکلات عبارتند از:

  • خشکی دهان مزمن
  • حفره و پوسیدگی
  • تغییر رنگ دندان
  • سرطان دهان
  • لثه قرمز، متورم و حساس
  • حساسیت دندان و درد

مدیریت صحیح دندانها و لثه می تواند به سالمندان در جلوگیری از مسائل مربوط به سلامت آنها، در عین حال افزایش کیفیت زندگی کمک کند.

با عادات خوب دهان و دندان، معاینات منظم پیشگیرانه توسط دندانپزشک و تغییر در شیوه زندگی، می توانید گام بلندی در مراقبت از دندان ها در سالمندی و حفظ یک لبخند سالم برای یک عمر بردارید.

دندانپزشکی-در-سالمندی

 

سلامت دندان در میانسالی با کلینیک دندانپزشکی قلهک

شما برای ترمیم و درمان دندان در میانسالی  باید نزد فرد متخصص بروید تا با توانایی بهتری به انجام درمان  بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان و همچنین دندانپزشکی اطفال می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

قبل از شروع سال جدید  1402، میتواند زمان مناسبی باشد تا از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

لمینت دندان در تهران
لمینت دندان در تهران

10 شهریور 1402

کامپوزیت دندان در تهران
کامپوزیت دندان در تهران

27 خرداد 1402