مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک

آیا به طور منظم و سالانه دندان های خود را چکاپ میکنید و نزد دندانپزشک متخصص میروید؟ حتما میدانید که مراقبت دوره ای دهان و دندان ها می تواند تاثیر بسیاری بر لبخند و زیبایی و مهمتر از همه سلامتی شما داشته باشد.
در این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع مهم بپردازیم.


 

چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک

آیا به طور منظم و سالانه دندان های خود را چکاپ میکنید و نزد دندانپزشک متخصص میروید؟ حتما میدانید که مراقبت دوره ای دهان و دندان ها می تواند تاثیر بسیاری بر لبخند و زیبایی و مهمتر از همه سلامتی شما داشته باشد.

اهمیت چکاپ دندان ها از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی می باشد که در حال حاضر دندانپزشکان در مورد آن با بیماران خود صحبت کرده و به آنان توصیه میکنند که حتما این مورد را در نظر داشته باشند.

چرا که درمان بسیاری از بیماری های دهان و دندان اگر به موقع تشخیص داده شود آسیب خیلی کمتری به سلامت فرد وارد میکند و خیلی زودتر میتوان آنها را درمان کرد.

بنابراین با چکاپ مرتب دندان های خود در طول سال سلامتی خود را تضمین نمایید. مشکلات و بیماری های دندانی میتواند به دیگر نقاط بدن شما نیز آسیب بزند و آنها را دچار مشکل نماید.

از مهمترین و اصلی ترین اهمیت چکاپ دندان ها می توان به پیشگیری و درمان زود هنگام بیماری های زیر اشاره کرد:

  • درد دندان
  • تشخیص به موقع سرطان دهان و پوکی دندان
  • خشکی دهان
  •  بیماری لثه
  •  کم رنگی لثه 
  •  ساییدگی دندان
  • برفک دهان
  • عصبی کشی دندان

همچنین شما میتوانید با انجام روش های درمانی مانند ارتودنسی دندان، لمینت دندان، ایمپلنت دندان و کامپوزیت دندان مشکلات و ایرادات دندان هایتان را برطرف سازید.

چکاپ دندانپزشکی

 

 جلوگیری از بیماری های با چکاپ به موقع دندان

همانطور که گفته شد از مهمترین دلایل اهمیت چکاپ دندان ها جلوگیری از بیماری های دندانی می باشد که افراد با چکاپ مرتب و دوره ای خود، بتوانند به راحتی از هرگونه بیماری به وجود آمده در دندان خود آگاه شده و اقدام لازم را برای درمان آن انجام دهند.

امروزه عوامل بسیار متعددی سبب شده است تا بیشتر از زمان های گذشته شاهد بروز بسیاری از بیماری های دندانی در افراد باشیم.

از اصلی ترین این عوامل می توانیم به تغذیه نامناسب، شرایط آب و هوایی و استفاده کردن از مسواک و خمیردندان های غیر استاندارد اشاره نماییم.

نکته ای که وجود دارد این است افراد تا وقتی احساس دردی در دندان نداشته باشند به دندانپزشک مراجعه نکنند و همین موضوع باعث میشود بیشتر اوقات دیر بیماری آنها تشخیص داده شود و علاوه بر درمان دیر هنگام هزینه های زیادی گریبان گیر آنها خواهد شد.

چکاپ دندان شما و حتی فرزندتان میتواند بصورت ماهانه و یا هر شش ماه یکبار صورت گیرد که مورد دوم عاقلانه تر است و کسانی که سلامت دندان هایشان برایشان اهمیت دارد نسبت به انجامش آگاه هستند.

 دندانپزشکی اطفال

تشخیص بیماری های دندان توسط متخصص 

- درد دندان

 درد دندان یکی از نشانه هایی می باشد که به دنبال خود بیماری بسیار جدی را در دندان شما به وجود خواهد آورد.

در بسیاری از مواقع دندانپزشکان می توانند با استفاده از روش های ترمیمی و درمانی مدرن دندانی را که نیاز به کشیدن دارد را احیا کرده و آن را برای شما به ارمغان آورند.

در این صورت تنها آیتمی که می تواند به دندانپزشکان کمک کند، تشخیص زود هنگام می باشد که اولین نشانه آن نیز بی شک با درد همراه می باشد.

افرادی که اهمیت چکاپ دندان ها را جدی می گیرند بسیار کمتر از سایر افراد با درد دندان مواجه می شوند. 

-  سرطان دهان

سرطان دهان از دیگر مهمترین و شایع ترین بیماری هایی می باشد که در سال های اخیر در میان بسیاری از افراد شیوع یافته است و درمان آن نیز به هزینه های بسیار زیادی نیازمند است.

اینجاست که اهمیت چکاپ دندان ها بیشتر خود را نشان می دهد و افراد می توانند این بیماری را در بهترین زمان شیوع آن تشخیص داده و درمان مورد نیاز را شروع کنند.

 به همین جهت پیشنهاد می کنیم که برنامه ی بسیار دقیقی را برای چکاپ دندان های خود و خانواده ی خود اجرا کنید و حداقل هر ماه یک بار به نزد یکی از بهترین و قابل اعتمادترین دندانپزشکان مراجعه داشته و چکاپ لازم را انجام دهید.

- پوکی دندان

توجه داشته باشید که پوکی دندان ها یکی از دیگر مهمترین بیماری هایی می باشد که بیشتر در افراد میانسال مشاهده می شود که اگر درمان به موقعی صورت نگیرد ممکن است افراد دندان های خود را از دست دهند.

پوکی دندان می تواند آسیب های بسیار جدی را نیز برای سلامتی شما به وجود آورد که از مهمترین آن می توان به نارسایی کلیه و آسیب های بسیار جدی به عملکرد قلب اشاره نمود.

امروزه کمبود کلسیم در بدن نه تنها آسیب جدی به استخوان های بدن وارد می کند بلکه سبب نابودی و از بین رفتن بافت دندانی نیز می شود.

تشخیص به موقع پوکی دندان از دیگر مهمترین و اصلی ترین اهمیت چکاپ دندان ها به شمار می آید که شما می توانید با تشخیص به موقع آن سلامتی دندان های خود را از دوباره به دست آورید.

 - خشکی دهان 

یکی از مهمترین آیتم هایی می باشد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به تمام غدد بزاقی و مجاری اشک حمله کرده و باعث خشک شدن شدید دهان و چشم می باشد.

خشکی دهان می تواند آسیب های بسیار جدی را به دهان و دندان ها وارد کند چرا که کاهش بزاق می تواند سبب پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه شود به همین جهت توصیه می شود که در اولین فرصت به دست آمده حتما نزد دندانپزشک خود مراجعه کرده و این بیماری را در بهترین زمان ممکن تشخیص دهید.

برای انجام کلیه خدمات درمانی و کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به کلینیک ما مراجعه کرده و نسبت به درمان دندان های خود با متخصصین مشورت نمایید.

دندانپزشک با تجربه

 

چکاپ دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

شما برای ترمیم و درمان دندان کودک خود باید او را نزد فرد متخصص ببرید تا با توانایی بهتری به انجام درمان فرزندتان بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان و همچنین دندانپزشکی اطفال می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

قبل از شروع سال جدید  1402، میتواند زمان مناسبی باشد تا از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

عقب نشینی یا تحلیل لثه دندان :

18 فروردین 1403

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی
رنگ کامپوزیت دندان مانند رنگ دندان های طبیعی

24 آبان 1402

 مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان
مواد موثر در استحکام کامپوزیت دندان

17 آبان 1402