لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مواد مورد استفاده در لمینت دندان

اگر قصد لمینت دندان را دارید، آیا اطلاعی از شرایط انجام آن را دارید؟ این روش از نوع درمان دندانپزشکی برای زیباسازی در اغلب موارد صورت می گیرد اما انجام آن تحت شرایطی امکان پذیر است.

در حال حاضر لمینت یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.


مواد مورد استفاده در لمینت دندان

اگر قصد لمینت دندان را دارید، آیا اطلاعی از شرایط انجام آن را دارید؟ این روش از نوع درمان دندانپزشکی برای زیباسازی در اغلب موارد صورت می گیرد اما انجام آن تحت شرایطی امکان پذیر است.

در حال حاضر لمینت یکی از روش هایی است که افراد برای زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند و در آخر صاحب دندان هایی سالم و درخشان می شوند.

شما لمینت ها را در نوع های مختلفی و متناسب با هر دهان و دندانی می توانید ببنید و هر آنچه را برای شما مناسب تر است را با نظر دندانپزشک خود انتخاب نمایید.

برای آن دسته از افراد که در سنین پایین یا در هر دوره ای دارای دندان های شکسته شده اند و از ظاهر آن رنج می برند یا حتی دندان آنها تغییر رنگ دارد لمینت مناسبترین نوع در مانی برای آنها خواهد بود.

 لایه ای بر روی دندان در هنگام لمینت قرار می گیرد، نازک است و رنگ آن را خود شما انتخاب خواهید کرد و بستگی به علاقمندی شما دارد که رنگ دندانتان به چه صورتی باشد.

برای انجام لمنیت از دو روش زیر استفاده می نمایند که در مقالاتی جداگانه درباره آنها صحبت خواهیم کرد:

  • لمینت ونیر کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

باید بدانید روش های جدید دندانپزشکی هزینه بالایی دارد و همچنین مدت زمانی از وقت شما را می گیرد تا به آنچه که می خواهید برسید اما نتیجه ای که برای شما حاصل می شود بسیار بی نظیر است و لبخند دلنشینی را به شما هدیه می بخشد.

با وجود هزینه هایی که می کنید و زمانی که برای این کار قرار می دهید، مهم است که تا مدت طولانی بتوانید از لمینت خود استفاده نمایید، پس باید مراقبت هایی را انجام دهید تا به عمر لمینت دندان خود بیافزایید.

این دو روش از لمینت هرکدام دارای مزایا و معایب  هستند و ساختاری متفاوت دارند و هر کدام روش های مراقبتی مختص به خود را دارا می باشند.

استفاده از لمینت کامپوزیتی به دلیل این نوع رنگهای بشتری دارد و ضخامت آن کم است بیشتر افراد علاقه دارند از آن استفاده نمایند. در مقابل لمینت سرامیکی دندان قیمت بالاتری دارد و نیز باید دندان تراش بخورد اما نوع جنس و رنگ بهتری را دارا می باشد و این نوع برای افراد بهتر است.

موارد کاربرد لمینت دندان

لمینت دندان برای شرایطی که دندان اصلی دارای نقص باشدگزینه فو ق العاده خوبی است و معمولا از آن برای ترمیم موارد زیر استفاده می شود:

  • دندان هایی که به دلیل مختلفی دچار تغییر رنگ شده اند.
  • دندانهایی که در اثر ساییدگی تغییر کرده‌اند.
  • دندانهای ترک‌خورده یا شکسته
  • دندانهای نامرتب، ناهموار یا نامنظم
  • بستن فاصله میان دندان ها

افرادی که شرایط انجام لمینت دندان را ندارد دندانپزشکان روش دیگری را برای آنان در نظر می گیرند. اما این افراد چه کسانی هستند:

  1. پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارد.
  2. کسانی که دندان های ضعیفی دارند و این ضعیف بودن در اثر پوسیدگی، شکستگی و پرکردن ایجاد میشود.
  3. درصورت نداشتن مینای دندان به اندازه کافی نیز این روش توصیه نمی شود چون سطح مینای دندان شما تراش خورده می شود اگر این مقدار کافی نباشد امکان انجام وجود ندارد.

داشتن عادت دندان قروچه نیز باعث می شود نتیجه لمینت خوب نشود و فشار دندان ها به هم امکان شکستن روکش

لمینت های سرامیکی مقاومت بیشتری نسبت به کامپوزیتی دارند. ثبات رنگ در لامینت های سرامیکی بیشتر است و اصولا ظاهر زیباتری دارند.لمینت های کامپوزیتی ثبات رنگ کمتری دارند و مزیت اصلی آن ها نسبت به لمینت های سرامیکی، قیمت ارزان تر و تراش کمتر دندان است.

لمینت-دندان

مارک ها مناسب لمینت دندان کدامند؟

از بهترین مارک هایی که در لمینت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لمینت داوینچی:

یکی از شناخته شده ترین شرکت های ونیرهای پرسلین، داوینچی است که سابقه 25 ساله دارد و سالهای زیادی را در این زمینه مشغول به کارند.

ونیرهای تولید شده توسط این شرکت بسیار طبیعی می باشد و حالت نزدیکی به دندان های واقعی دارد و از بهترین مواد برای ساخت آنان استفاده شده است و در ایران نیز از آن استفاده می شود.

  • لمینت آپی اس ایمپرس:

این نوع از لمینت دارای تنوع رنگی بالایی استو عمر بالا تری را به نسبت دیگر لمینت ها دارد و بعد از استفاده از آن صاحب  دندان هایی زیبا و طبیعی بخواهید شد. ونیر های این شرکت منحصر به فرد و متناسب با دندان هر فرد می باشد.

لمینت دندان IPS EMPRESS تحت شرکت توسط Ivoclar Vivadent  طراحی و تولید شده است.

  IPS e.max   توسط شرکت ویتا و ایوکلار وارد بازار شده است.  از ویژگی هایی که این برند دارد استحکام بالا و زیبای که دارد اشاره کرد و دندانپزشکان از این نوع نیز استفاده می نمایند.

  • لمینت  MAC:

 این نوع از ونیر لمینت از سرامیک متراکم ساخته شده است و نسبت به نوع های قدیمی تر استحکام بسیار خوبی دارند و انتخاب افراد معروف این نوع ونیر هست.

لمنیت MACبه دندان های اصلی شباهت زیادی دارد و مشکلی از نظر رنگ برای شما بوجود نخواهد آورد و طیف رنگی متنوعی دارد.

برای انجام لمینت دندان حتما از برندهای معتبر استفاده نمایید و صرفا بخاطر اینکه قیمت یک ونیر پایین تر است آن را انتخاب نکنید چون سلامتی دهان و دندان شما به خطر خواهد افتاد. لمینت اقساطی برای شما میتواند مناسب باشد تا در طی چند مرحله هزینه را پرداخت نمایید اما صاحب دندان هایی با کیفیت شوید.

عمر-لمینت-دندان

چه عواملی تعیین کننده قیمت لمینت دندان است؟

قیمت لمینت دندان با توجه به مواردی ممکن است زیاد و کم شود اما مهمترین آنها که بیشتر اثرگذار است را در ادامه برای شما آورده ایم:

1 . مواد تشکیل دهنده لمینت دندان

2 . تجهیزات دندانپزشکی

3 . دستمزد دندانپزشک

4 . تعداد لمینت مورد استفاده

5 . تعداد دندان

6 . سابقه دندانپزشک

7 . موقعیت قرارگیری دندانپزشکی

8 . دندان بیمار

دندان های بیمارممکن است قبل از انجام لمینت دندان احتیاج داشته باشد که ترمیم شود و آسیب های دندان ها برطرف شود و بعد برای نصب لمینت دندان آماده شود، همین مورد به شما اضافه خواهد کرد و باعث بیشتر شدن هزینه شما خواهد شد.

اما با همه این موارد باید گفت داشتن زیبایی و لبخندی بی نظیر بسیار اهمیت دارد و برای رسیدن به این موضوع باید هزینه کرد. این هزینه می تواند نوعی سرمایه گذاری باشد چون سلامت دهان و دندان برای بدن انسان مهم است و در صورت مشکلات این ناحیه بر دیگر بخش های بدن نیزممکن است آثار بدی را به جا بگذارد.  پس با انتخاب یک دندانپزشک معتبر و با تجربه برای درمان خود اقدام نمایید.

برای پرداخت هزینه های لمینت دندان می توانید به کلینیک هایی مراجعه کنید که بصورت اقساطی هزینه را از شما دریافت می کنند و اینگونه از نظر مالی برای شما شرایط راحت تر است و بدون مشکلی به درمان دندان های خود می رسید.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه صاحب دندان هایی سالم و زیبا شوید.

شرایط-انجام-لمینت-دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال لمینت دندان در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400