درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان چه زمانی واجب میشود؟

درمان ریشه دندان و یا به اصطلاح عصب کشی از انواع روش های درمانی در دندانپزشکی است و افراد زیادی هستند به این روش رو آوردند و ایرادات دندنان خود را برطرف ساخته اند.
عصب کشی روشی است که طی آن عصب دندان را خارج می کنند و بعد از آن کانال ایجاد شده بر دندان را با مواد مخصوص پر می نمایند. این روش با این هدف انجام می شود که بیمار بتواند دندان طبیعی خود را داشته باشد و بدون درد و احساس بدی بتواند بصورت عادی خوردن و آشامیدن داشته باشد و ظاهر زیبای دندان خودش حفظ شود و معمولا دو جلسه و در برخی مواقع کمتر طول می کشد که این کار انجام شود.

درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان چه زمانی واجب میشود؟

بسیاری از افرادی که به درمان ریشه دندان احتیاج دارند سوالاتی را در ذهن دارند که خوب است قبل از شروع درمان از آن آگاه شوند.

اولین مورد را میتوانیم به این بپردازیم که برای درمان ریشه دندان یا همان اصطلاح عصب کشی باید به چه کسی مراجعه کنیم؟ همانطور که می دانید برای درمان مشکلات دندانی به دندانپزشک مراجعه می کنند و ایرادات دهان و دندانی خود را برطرف می سازند.

اما اگر بخواهیم در این مورد تخصصی تر درمان را انجام دهیم باید نزد متخصص درمان ریشه که بنام اندودنتیست شناخته شده است برویم. قابل ذکر است که دندانپزشکان عمومی نیز از عهده انجام کار بر می آیند و با خیال راحت می توانید درمان را به دست آنان بسپارید.

در ادامه شاید سوال باشد که آیا درمان ریشه دندان دردناک است و برای شما اذیت کننده است؟ در جواب این سوال باید بگوییم، با توجه به اینکه برای شما از بی حسی استفاده می شود شما درد را حس نمی کنید و اگر بعد از آن درد حس شود طبیعی است و مشکلی برای شما ایجاد نمی کند و آن به گونه ای نیست که نتوانید تحملش کنید و احتمال درد شدید بسیار کم است و به ندرت رخ می دهد.

اما سوال مهمتر این هست که از کجا بفهمیم دندان ما احتیاج به عصب کشی دارد. توجه داشته باشید اگر دندان شما خود به خود درد گرفت و شدید شد نیاز به درمان دارد و باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا با معاینات لازم مشخص شود کدام دندان شما احتیاج به عصب کشی دارد و سریعتر درمان ریشه دندان را شروع نمایید.

عصب کشی

درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی چیست؟

از انواع روش های درمان ریشه دندان میتوان موارد زیر را نام برد و دندانپزشک شما بر اساس صلاحیت از یکی از روش ها برای درمان دندانتان استفاده خواهد کرد.

• جراحی اپیکو
  • عصب کشی یا اندو
  • درمان ریشه مجدد یا ری اندو

احساس درد در زمان خوردن و آشامیدن از اولین نشانه هایی است که به شما اخطار می دهد دندانتان مشکل دار شده و هر چه زودتر برای رفع آن اقدام نمایید.

زمانی که دندان شما دچار پوسیدگی عمیق می شود و در برخی موارد ترک میخورد نیاز هست که به درمان ریشه آن پرداخت. اگر دندانپزشک شما بعد از معاینه به شما گفت که احتیاج است شما عصب کشی انجام دهید شاید نگران کننده باشد. اما بدانید ترس در اینجا معنی ندارد، مهم است که شما به درمان ریشه دندان خود بپردازید و با خارج کردن قسمت عفونی دندان درد آن ناحیه را برای همیشه از خود دور کنید و سلامت دندان خود را تامین نمایید.

در حال حاضر تنها راه قطعی و موفقیت آمیزی که می شود دندان خود را ترمیم کنید و درد آن را از بین ببرید، عصب کشی است و هر کسی که از این درمان را استفاده کرده نتیجه خوبی گرفته است.

علائم نیاز دندان به درمان ریشه یا عصب کشی

از علائمی که نشان دهنده نیاز به درمان ریشه دندان می باشد، موارد زیر را میتوان نام برد.

این علائم عبارت‌اند از:

• درد مداوم دندان
  • حساسیت به گرما و سرما دندان
  • تغییر رنگ دندان
  • لثه‌ های متورم
  • احساس درد در هنگام خوردن غذا یا لمس دندان
  • دندان تراش یا ترک‌ خورده

اگر این علائم را داشتید حتما به دندانپزشک مراجعه نمایید. اگر او تشخیص دهد که نیاز به درمان ریشه دندان را دارید درمان را برای شما آغاز می نماید. البته این درصورتی است که دندان شما عفونت ندارد. ابتدا باید این مشکلات برطرف شود بعد اقدام به درمان ریشه دندان صورت گیرد.

دندانپزشک در ابتدا برای عصب کشی دهان شما را بی حس می کند و بعد از اینکه مطمئن شد دندان بی حس کامل شد سوراخی در تاج دندان ایجاد می کنند تا دسترسی به پالپ آسان شود.

بعد از ایجاد سوراخ با ابزارهای مخصوص دندانپزشکی آن قسمت را تخلیه می کند و دیواره های پالپ و ریشه مخصوصا نوک ریشه را می تراشند و کامل تمیز می کنند.

بعد از اینکه کامل پاکسازی شد با مواد مخصوص باید آن حفره ایجاد شده را پر کند و به گونه ای که راهی برای ورود باکتری یا آلودگی به آن وارد نشود.

در آخر کار نیز دندان را روکش می کنند و باعث می شود از شکستگی آن کم شود. چند روزی باید با آن مدارا کنید تا دندان در دهان برای شما عادی شود.

برای اینکه به پاسخ تمامی سوالات  برسید، در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی می نماییم تا با استفاده از اطلاعات آنان بتوانید ابهامات ذهنی خود را برطرف سازید و با خیال راحت درمان دندان های خود را آغاز نمایید.

دندان عضو مهم بدن شماست و سلامت آن برای دیگر نقاط بدن اهمیت دارد و اثر گذار است پس نسبت به درمان زودتر اقدام نمایید.

درمان ریشه دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

عدم انجام عصب کشی دندان