درمان ریشه دندان,قیمت درمان ریشه دندان,ریشه دندان,درد ریشه دندان

هزینه درمان ریشه دندان

دندان ها یکی از مهم ترین اعضای بدن ما هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی، وظیفه جویدن غذا را نیز بر عهده دارند. دندان هایی که نیاز به درمان ریشه دارند اغلب به شدت آسیب دیده و دارای دیواره های شکننده هستند هنگامی که دندان آسیب می بیند و نمی توان آن را تنها با داروهای خانگی یا مواد شیمیایی درمان کرد. به عبارت دیگر درمان صحیح و اصولی دندان در این شرایط مراجعه به دندانپزشک مجرب و ماهر برای رفع این مشکل است.

هزینه درمان ریشه دندان

دندان ها یکی از مهم ترین اعضای بدن ما هستند که علاوه بر ایجاد زیبایی، وظیفه جویدن غذا را نیز بر عهده دارند.  درمان ریشه دندان برای دندان هایی اغلب به شدت آسیب دیده و دارای دیواره های شکننده هستند هنگامی که دندان آسیب می بیند و نمی توان آن را تنها با داروهای خانگی یا مواد شیمیایی درمان کرد. به عبارت دیگر درمان صحیح و اصولی دندان در این شرایط مراجعه به دندانپزشک مجرب و ماهر برای رفع این مشکل است.

اگرچه دندان ها قسمت کوچکی از بدن ما را تشکیل می دهند، اما بسیار مهم هستند و هزینه درمان تا حدودی بالاست. این امر باعث می شود افراد در مواجهه با مشکلات دهان و دندان کمتر به دنبال تعمیر و عیب یابی باشند.

چه زمانی باید به هزینه درمان ریشه دندان فکر کنید؟

وقتی دندان درد می کند، باید به فکر راهی برای درمان آن باشید. اما اگر در دندان خود عفونت پیدا کردید، به احتمال زیاد ریشه دندان آسیب دیده است و نیاز به درمان دارد.

علاوه بر دندان درد و عفونت، علائمی مانند تغییر رنگ دندان، التهاب و حساس شدن لثه، ناتوانی در جویدن غذا، حساسیت به گرما و سرما و ناراحتی هنگام نوشیدن مایعات سرد و گرم به معنای درد کانال است. در این موارد دندان باید عصب کشی شده و در صورت لزوم پر شود. همچنین اگر دندان آسیب پذیر باشد نیاز به روکش دارد.

کدام دندان را عصب کشی می کنید؟

در بین دندان ها دندان های آسیاب هزینه عصب کشی بیشتری دارند و در بین دندان های آسیاب دندان شماره 7 هزینه عصب کشی بالاتری دارد. دلیل این امر دشواری دسترسی به این دندان است. دندان شماره 7 یکی از آخرین دندان ها است و در پشت قرار دارد. به همین دلیل دندانپزشک به سختی به آن دسترسی دارد و مجبور است مدت زمان بیشتری عصب کشی را انجام دهد. در نتیجه هزینه درمان نسبت به سایر دندان ها بیشتر است. به همین دلیل محل قرارگیری دندان بر میزان سختی و سختی عصب کشی تاثیر می گذارد و دستمزد پزشک و متخصص یکسان خواهد بود.

سایر عوامل در تعیین هزینه درمان ریشه دندان

علاوه بر موارد فوق، هزینه ویزیت، تصویربرداری دندان، هزینه روکش یا پرکردن و هزینه استفاده از پین تقویت کننده در تعیین هزینه کلی موثر است. علاوه بر این تجهیزات پزشکی و ابزار کاردرمانی گران هستند و تمام این هزینه ها بر عهده دندانپزشکان است.

علاوه بر موارد ذکر شده، میزان مشکلات و آسیب دندان های بیمار نیز در تعیین قیمت نهایی موثر است. دندانپزشک تعداد کانال ها و ریشه ها را بررسی می کند و اگر دندان نیاز به پر کردن داشته باشد این کار را انجام می دهد.

موقعیت و شماره دندان در عصب کشی و درمان ریشه موثر است. همچنین هزینه عصب کشی دندان آسیاب بیشتر از دندان های شیری است. چون کانال های بیشتری دارد. علاوه بر این، دندان های زنده یا عفونی یا نیاز به روکش می تواند هزینه کانال های ریشه و عصب کشی را تغییر دهد.

درمان-ریشه-دندان

هزینه خدمات مختلف دندانپزشکی

وزارت بهداشت هر ساله برای خدمات مختلف پزشکی تعرفه تعیین می کند و همه پزشکان در رشته خود باید بر اساس آن اقدام کنند. متأسفانه این امر در مورد هزینه خدمات مختلف دندانپزشکی مانند اندودنتیکس صدق نمی کند. به عبارت دیگر، تعرفه خاصی برای خدمات مختلف دندان مصنوعی وجود ندارد و کلینیک های مختلف تعرفه های متفاوت و قیمت های متفاوتی را ارائه می دهند.

البته این اتفاق به دلایل مختلفی هم می افتد. به طور کلی خدمات دندانپزشکی موارد مختلفی دارد و هزینه این خدمات به موارد مختلف بستگی دارد. این شامل:

• مواد و برند مواد اولیه مورد استفاده در فرآیند کار
  • شهر، منطقه و محل کلینیک دندانپزشکی
  • تفاوت تعرفه کلینیک های دولتی و خصوصی و دندانپزشکان تخصصی و عمومی
  • تفاوت در نوع خدمات دندانپزشکی

آیا دندانپزشک شما متخصص است یا پزشک عمومی؟

شاید این سوال برای شما عجیب باشد اما بد نیست بدانید که میزان تخصص دندانپزشک نیز در تعیین هزینه درمان ریشه دندان موثر است.

دندانپزشک متخصص می تواند خدماتی مانند موارد زیر را انجام دهد که قطعاً بر حقوق وی تأثیر می گذارد:

• درمان ریشه اولیه
  • درمان آبسه و فیستول داخل و خارج دهان
  • عصب کشی دندان
  • تشخیص و درمان دندان درد و درد فک و صورت با تمرکز روی دندان
  • جراحی پری اپیکال
  • جراحی قطع ریشه
  • جراحی برداشتن ریشه
  • عصب کشی دندان برای بیماران خاص و عقب مانده ذهنی، کودکان و نوجوانان
  • درمان و جراحی کیست ها و ضایعات دندانی مجاور ریشه دندان
  • درمان دندان های کبود شده
  • درمان بیمارانی که از عصب کشی می ترسند

درمان ریشه دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟