تسکین درد بعد از درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان و یا به اصطلاح عصب کشی از انواع روش های درمانی در دندانپزشکی است و افراد زیادی هستند به این روش رو آوردند و ایرادات دندنان خود را برطرف ساخته اند.
عصب کشی روشی است که طی آن عصب دندان را خارج می کنند و بعد از آن کانال ایجاد شده بر دندان را با مواد مخصوص پر می نمایند. این روش با این هدف انجام می شود که بیمار بتواند دندان طبیعی خود را داشته باشد و بدون درد و احساس بدی بتواند بصورت عادی خوردن و آشامیدن داشته باشد و ظاهر زیبای دندان خودش حفظ شود و معمولا دو جلسه و در برخی مواقع کمتر طول می کشد که این کار انجام شود.

تسکین درد بعد از درمان ریشه دندان

باتوجه به اینکه درمان ریشه نوعی جراحی کوچک در دندان و دهان است و به دلیل مراحل درمانی بافت ها و عروق خونی آسیب دیده است

و به عبارتی زخم شده و نیاز به ترمیم و التیام دارد.

درد در این ناحیه تا چند روز طبیعی می‌باشد، حتی ممکن است احساس کنید فکتان درد می‌کند، که این به دلیل باز نگه داشتن دهان برای مدت طولانی امری طبیعی است.

ریشه دندان

عوارض بعد از درمان ریشه دندان

بعد از درمان ریشه دندان احتمال عوارضی وجود دارد که به شرح زیر می باشد:

• احساس بر آمدگی دندان
  • درد دندان
  • عفونت دندان
  • شکسته شدن تاج
  • گذاشتن روکش حداکثر يک ماه پس از عصب کشی

مراقبت بعد از درمان ریشه دندان

مراقبـت های بعد از درمان ریشه دندان

تا 2 ساعت از خوردن غذای سفت با دندان درمان شده خودداری شود.

تا 24 ساعت از سمت دیگر دهان، برای خوردن غذا استفاده شود.

آنتی بیوتیک و داروی تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و سر ساعت استفاده شود.

به علت شکننده بودن دندان عصب کشی شده، احتمال نیاز به روکش زیاد می باشد،لذا قـبل از روکـش با احـتیاط از دنـدان استفاده شـود.

به محض افتادن پانسمان ظرف 24 الی 48 ساعت جهت پانسمان مجدد به دندان پزشک مراجعه کنید.

چند روز پس از اتمام درمان  ممکن است سطح روی دندان کوتاه یا بلند به نظر برسد. به‌طوری که ایجاد درد نماید و به صورت دردهای خود به خود، ضرباندار و حساسیت دندان خود را نشان می دهد.

پس از این مدت به تدریج کمتر شده و در نهایت کاملاً از بین می‌رود.

درمان ریشه دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک

عدم انجام عصب کشی دندان

09 خرداد 1402

دندانپزشکی ارزان قیمت در تهران

چکاپ دندان ها توسط دندانپزشک

کلینیک تخصصی برای انجام درمان ریشه دندان

درمان ریشه دندان یا همان عصب کشی دندان چه زمانی واجب میشود؟

02 مرداد 1401