مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

رده سنی انجام لمینت دندان

لمینت دندان باید زمانی روی دندان ها نصب شود که دندان ها و استخوان های فرد رشد کرده و رشد لازم را داشته باشد. این سن معمولا در 20 سالگی اتفاق می افتد.


رده سنی انجام لمینت دندان

لمینت دندان باید زمانی روی دندان ها نصب شود که دندان ها و استخوان های فرد رشد کرده و رشد لازم را داشته باشد. این سن معمولا در 20 سالگی اتفاق می افتد.

در سنین پایین تر، نصب لمینت می تواند رشد دندان ها را متوقف کرده و تا زمانی که لازم باشد از رشد آنها جلوگیری کند.

لمینت دندان

نصب لمینت دندان در سنین پایین

نصب لمینت دندان در سنین پایین باعث جدا شدن روکش از دندان می شود و با رشد دندان ها دور می شود. این می تواند بسیار آزاردهنده باشد و وضعیت دندان های فرد غیرعادی باشد. این می تواند عواقب بدتری داشته باشد. از جمله شکاف های بین روکش و دندان و محل تجمع باکتری ها و احتمال عفونت در زیر روکش یکی از خطرات آن است. مشکل دیگری که در سنین پایین رخ می دهد مربوط به تراشیدن مینای دندان در این روش است. در این صورت فرد فقط تا پایان عمر می تواند روکش دندان خود را تعویض یا ترمیم کند و نمی تواند برای همیشه لمینت ونیر را از روی دندان خارج کند. به همین دلیل قبل از لمینت بدانید که این روش به دلیل تراشیدن دندان غیر قابل برگشت است.

لمینت سرامیکی برای افراد مسن

برای نصب لمینت های سرامیکی محدودیت سنی وجود ندارد و حتی افراد بسیار مسن یا مسن نیز می توانند در صورت مناسب بودن شرایط دندان برای نصب ونیر لمینت، از این روش دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح صورت و اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. پس نگران نباشید، هیچ وقت برای نصب لمینت های سرامیکی دیر نیست.

لمینت های سرامیکی در سنین بالا می توانند تاثیر فوق العاده ای در ظاهر لبخند شما داشته باشند. می توانید از آنها برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید. معمولاً افراد 60 یا 70 ساله چینی با درجه سبک A-1 را انتخاب می کنند. درجه B-1 کمی روشن تر است و بسته به نوع پوست، رنگ مو و سفیدی چشم، دندانپزشک ممکن است این رنگ را برای شما انتخاب کند.

شرایط انجام لمینت دندان

چه کسی شرایط انجام لمینت دندان را دارد؟

لمینت روشی مناسب برای اکثر بیمارانی است که مشکلات دندانی دارند. در موارد زیر متقاضی خوبی برای این روش خواهید بود:

وجود لکه های پررنگ روی دندان

در حالی که تکنیک‌های سفید کردن دندان در از بین بردن لکه‌های خارجی بسیار مؤثر است، لکه‌های رنگی به خوبی به این روش‌ها پاسخ نمی‌دهند. لمینت دندان می تواند این لکه ها و همچنین لکه های داخلی ناشی از پر شدن و پوسیدگی را بپوشاند.

مشکلات ظاهری خفیف در دندان ها

لمینت دندان روشی بسیار موثر برای پوشاندن شکستگی ها، ترک ها و بدشکلی های دندان خواهد بود. در حالی که روش باندینگ نیز می تواند این مشکلات را حل کند، استفاده از روکش یا لمینت روش پایدارتری خواهد بود.

چندین مشکل ظاهری وجود دارد که می خواهید آنها را اصلاح کنید

لمینت دندان یک روش همه کاره است و می توان از آن برای اهداف مختلفی استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر دندان های شما کمی نامرتب است و یک دندان شکسته و چندین دندان لکه دار دارید، می توانید با استفاده از لمینت تمام این مشکلات را حل کنید. بدون این روش، برای رسیدن به اهداف خود باید از چندین روش درمانی استفاده کنید.

سلامت دهان و دندان مناسب

قبل از انجام هر گونه عمل زیبایی دندان، مهم است که سلامت دندان ها و لثه های خود را بررسی کنید. در صورت وجود مشکل می توانید پس از انجام روش های ترمیم لازم از لمینت استفاده کنید.

مینای دندان به اندازه کافی وجود دارد

لمینت به مینای دندان شما می‌چسبد. اگرچه دندانپزشک مقداری از مینای دندان شما را برای نصب لمینت می تراشد، اما لایه های زیرین آن باقی می مانند و اگر مینای دندان کافی نباشد، لمینت سطح خوبی برای چسبیدن نخواهد داشت.

مراقبت از دندان

داشتن دندان های نسبتا منظم

اگرچه می توان از پارکت لمینت برای پوشاندن دندان های نامرتب استفاده کرد، اما افرادی که دارای ناهماهنگی شدید دندانی هستند ممکن است کاندیدای مناسبی برای این روش نباشند. ناهماهنگی شدید دندان به دندان فشار وارد می کند و لمینت را می شکند.

عدم وجود دندان قروچه

دندان قروچه یا دندان قروچه می تواند به روکش ها آسیب برساند و باعث ترک خوردن و شکستن آن شود. همچنین اگر عادت به جویدن ناخن، جویدن یخ یا استفاده ابزاری از دندان دارید، احتمالاً کاندیدای مناسبی برای لمینت نخواهید بود زیرا این عادات به دندان های شما آسیب می رساند.

مراقبت مناسب از دندان

از آنجایی که لمینت روی سطح دندان شما نصب می شود، مهم است که با مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک از سلامت دندان های خود اطمینان حاصل کنید. با مراقبت مناسب، لمینت سال ها دوام می آورد.

نداشتن دندان های حساس

شایع ترین علت حساسیت دندان سایش مینای دندان است. برای نصب لمینت باید مقداری از مینای دندان خود را تراشید. در غیر این صورت لمینت بیش از حد برجسته شده و غیر طبیعی به نظر می رسد. اگر مینای دندان شما قبلا ساییده شده است، برداشتن بیش از حد آن می تواند باعث حساسیت و آسیب دندان شود. اگر مینای دندان شما کافی نیست، دندانپزشک روش های جایگزینی مانند باندینگ را پیشنهاد می کند.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400