مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

مقاومت لمینت دندان در برابر گرما

لمینت دندان لایه ای است که دارای مواد همرنگ دندان است و برای اصلاح شکل، رنگ، فاصله بین دندان ها و یا درمان دندان های شکسته روی دندان قرار می گیرد و چهره شما را جذاب تر می کند.


مقاومت لمینت دندان در برابر گرما

داشتن لبخندی دلنشین یکی از مولفه هایی است که می تواند چهره شما را زیباتر کند.

برخی افراد به دلیل داشتن دندان های بد شکل از این زیبایی محروم می شوند.

لمینت دندان می تواند معجزه ای روی صورت شما باشد و لبخندی زیبا را به چهره شما بازگرداند.

لمینت دندان

لمینت دندان لایه ای است که دارای مواد همرنگ دندان است و برای اصلاح شکل، رنگ، فاصله بین دندان ها و یا درمان دندان های شکسته روی دندان قرار می گیرد و چهره شما را جذاب تر می کند.

لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت کامپوزیت: به دلیل ثبات رنگ پایین قیمت ارزان تری دارد. لمینت کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی برتری دارد و در این روش دندان قروچه کمتری دارد.

لمینت سرامیکی: این لمینت از ماندگاری و مقاومت بالاتری برخوردار است که همچنین دارای ثبات رنگ مناسب و ظاهر زیباتری نسبت به روش قبلی است.

معایب لمینت دندان

  • آلرژی های طولانی مدت پس از درمان

درمان لمینت دندان مانند سایر درمان های ترمیم دندان به گرما و سرما حساس است و پس از مدتی این حساسیت از بین می رود.

  • شکستگی دندان لمینت شده

برای افزایش طول عمر دندان درمان شده، فرد باید از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به درستی انتخاب شود و دچار بیماری های دهان و دندان نشود تا شکستگی دندان کاهش یابد و یکی از عوامل افزایش طول عمر دندان است. دندان غذای سفت نمی خورد و نیش ها سخت بود.

اگر دندان درمان شده به دلایل مختلف با رنگ پریدگی و شکستگی همراه باشد، می توان آن را با ترمیم لمینت های سرامیکی یا کامپوزیت ترمیم کرد.

  • تغییر رنگ لمینت

مصرف نوشیدنی ها و خوراکی های رنگی و کشیدن قلیان و سیگار و خوردن چای و قهوه به مرور زمان منجر به تغییر رنگ لبه های دندان ها شده و هر چه مصرف این مواد بیشتر باشد، تغییر رنگ دندان ها بیشتر شده و اثربخشی و خوردن کمتر می شود. این رنگدانه ها برای سلامت دندان ها مهم هستند و از تغییر رنگ آن ها جلوگیری می کنند.

  • عدم امکان تغییر شکل

مواد به کار رفته در آن دارای مقاومت بالایی می باشد، بنابراین قابل تغییر شکل نیست.

  • قیمت بالا

قیمت آنها به دلیل مصالح به کار رفته در ساخت آنها بالاست.

  • عدم امکان تعمیر

در صورت خرابی لمینت قابل تعمیر نیست.

  • برگشت ناپذیری

برداشتن آن ممکن نیست زیرا برای گذاشتن آن کمی دندان تراشیده می شود. به همین دلیل افرادی که نمی خواهند برای همیشه آن را داشته باشند می توانند از روش هایی مانند کامپوزیت دندان استفاده کنند.

  • احتمال پوسیدگی دندان

اگر افراد غیر متخصص این کار را انجام دهند باعث پوسیدگی می شود.

  • بروز بیماری های پریودنتال یا لثه در صورت لزوم

بیماری های لثه شامل عفونت بافت لثه، لق شدن دندان ها و پوسیدگی بافت لثه است. تشخیص و تعیین مراحل صحیح لمینت با توجه به شرایط بیمار و نصب صحیح لمینت دندان توسط دندانپزشک زیبایی مجرب، باعث می شود که هرگز با این موارد مواجه نشوید.

  • حذف یا جدا شدن کامل لمینت دندان

عارضه دیگری که می توانیم بیان کنیم، کنده شدن یا افتادن لمینت از روی دندان است که می تواند ناشی از عدم مهارت و تخصص دندانپزشک باشد.

مزایای لمینت دندان

مزایای لمینت دندان

  1. روکش لمینت دندان طبیعی به نظر می رسد

روکش های لمینت دندان همانند  مینای دندان طبیعی شما را به نظر می رسند. روکش لمینت سرامیکی به عنوان یک پوسته محافظ برای دندان های شکسته، ترک خورده، بد رنگ، کج و با فاصله عمل می کند ، از این رو به شما امکان می دهد تا به طور طبیعی غذا بخورید ، بنوشید و صحبت کنید.

  1. لمینت دندان مشکلات زیبایی دندان را برطرف می کند

موارد مختلفی در دندانپزشکی وجود دارد که با استفاده از روکشهای لمینت دندان سرامیکی قابل رفع است . لمینت دندان یک راه حل برای دندان های از دست رفته ، ناهموار بودن دندان ها و بدرنگی یا تغییر رنگ دندان ها را فراهم می کند.

شما باید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بدانید که آیا شما برای دریافت روکش لمینت دندان مناسب هستید یا خیر.

  1. دوام طولانی مدت لمینت دندان

لمینت دندان یک راه حل طولانی مدت برای رفع مشکلات دندان می باشد. در صورت مراقبت مناسب از روکش لمینت ، آنها می توانند بیش از 10 سال عمر کنند.

همچنین می توانند در برابر پوسیدگی و تغییر رنگ مقاومت کنند. با این حال ، شما باید از خوردن غذاهای سخت و قهوه بیش از حد اجتناب کنید تا به روکش های لمینت سرامیکی شما آسیب نرسد.

  1. لمینت دندان یک روش سریع می باشد

برخی از درمان های دندانپزشکی برای نقص های زیبایی مانند ارتودنسی و ایمپلنت دندان می توانند چندین ماه طول بکشند. روکش لمینت دندان معمولاً فقط به دو جلسه دندانپزشکی نیاز دارد.

در اولین مراجعه شما ، دندانپزشک دندانهای شما را برای دریافت روکش لمینت دندان آماده می کند و قالب آنها را به آزمایشگاه ارسال می کند. هنگامی که روکش های لمینت شما در ازمایشگاه اماده شد ، در جلسه دوم دندانپزشکی روی دندان قرار داده می شوند.

شما به طور به غیر از تمیز کردن ها و معاینات معمول، دیگر نیازی به مراجعه به دندانپزشک ندارید.

  1. نگهداری آسان

لازم است که از روکش لمینت دندان خود به روشی مشابه دندانهای خود مراقبت کنید. روزانه دو بار مسواک زدن ، نخ دندان زدن به کاهش پلاک کمک می کند.

همچنین باید توسط دندانپزشک خود بطور منظم معاینه شوید. مراقبت از روکشهای لمینت سرامیکی باعث می شود برای مدت طولانی از داشتن دندانهای سفید ، طبیعی و لبخند سالم لذت ببرید.

  1. کمتر تهاجمی

لمینت دندان نسبت به بسیاری از انواع دیگر ترمیم دندان از جمله تاج دندان بسیار کمتر تهاجمی است. بخش بسیار کمی از سطح جلوی شما توسط دندانپزشک زیبایی تراش داده می شود تا فضای لازم برای قرار دادن روکش های لمینت دندان ایجاد شود. انجام لمینت دندان نیازی به بیهوشی ندارد.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400