لمینت دندان,انواع لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,معایب لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

قرار گیری لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان لایه نازکی است که جلوی دندان را می پوشاند تا عیوبی مانند لکه ها و تغییر رنگ را بپوشاند. از لمینت ونیرها نیز می توان برای از بین بردن فاصله بین دندان ها و همچنین زبری دندان استفاده کرد.


قرار گیری لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان لایه نازکی است که جلوی دندان را می پوشاند تا عیوبی مانند لکه ها و تغییر رنگ را بپوشاند. از لمینت ونیرها نیز می توان برای از بین بردن فاصله بین دندان ها و همچنین زبری دندان استفاده کرد.

لمینت دندان یک راه حل بسیار جامع برای اصلاح هر گونه نقص زیبایی در دندان های فرد است.

لمینت دندان

انواع لمینت دندان

لمینت های دندان به دو نوع کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی طبقه بندی می شوند.

نوع لمینت دندان به دلیل انتخاب نوع رنگ و ضخامت کم آن (معمولاً 0.5 میلی متر) و همچنین عدم نیاز به تراش دندان از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

از مزایای لمینت می توان به اصلاح طرح لبخند و شکل دادن به آن با توجه به فیزیک صورت اشاره کرد.

همچنین می توانید از خدمات ترمیم دندان که به راحتی توسط متخصص انجام می شود استفاده کنید.

لمینت سرامیکی دندان یا روکش چینی که قیمت آن نسبتاً بالاتر از نوع کامپوزیت است، در اکثر موارد نیاز به برش و گاه فرم دادن به دندان دارد و معمولاً در آزمایشگاه ساخته می شود، اما از نظر انتخاب نوع جنس و شفافیت، وجود دارد.

تنوع و ظاهر بیشتر زیبایی آن یکی از مهمترین پارامترهای انتخاب افراد است. با توجه به کیفیت و دوام این نوع لمینت برای افراد بهتر است.

مراحل انجام لمینت دندان

لمینت دندان یک روش بی خطر در دندانپزشکی زیبایی است که حداقل به دو جلسه دندانپزشکی نیاز دارد. به طور کلی مراحل لمینت دندان به شرح زیر است:

1.بررسی

در اولین قرار ملاقات با دندانپزشک، ابتدا معاینه می شوید و معمولاً دندان های شما رادیوگرافی می شوند.

دندانپزشک زیبایی پس از معاینه کامل، برنامه درمانی دقیقی مانند پوسیدگی دندان، بیماری لثه و تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دارند ارائه می دهد.

2.تمیز کردن دندان

پس از معاینه عمومی، دندانپزشک تخمینی از تعداد دندان هایی که باید لمینت شوند، زمان درمان، هزینه لمینت دندان و ... و سپس از بین بردن پلاک روی سطح دندان به شما می دهد. ، دندان های شما تمیز و جرم گیری می شود.

3.آماده سازی دندان

آماده سازی دندان شامل تراشیدن بخشی از مینای دندان با مقدار فضای مورد نیاز برای قرار دادن لمینت دندان است.

این کار با یک مته دندانپزشکی کوچک انجام می شود و به نظر نمی رسد که باعث درد یا عوارض جانبی روی دندان های طبیعی شود.

معمولا در این مرحله دندانپزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. پس از آماده شدن دندان، قالب دندان شما توسط دندانپزشک ساخته می شود.

4.طراحی لمینت ونیر دندان

قالب دندانی که توسط دندانپزشک شما از دندان های شما تهیه شده است به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود. لمینت ونیر دندان با توجه به شکل دندان هر فرد در لابراتوار دندانپزشکی ساخته می شود.

این مرحله ممکن است حدود دو هفته طول بکشد. در طول دوره انتظار، مشتری می تواند از پوشش های موقت استفاده کند.

5.چسباندن لمینت روکش به دندان

پس از اتمام ساخت ونیر لمینت دندان توسط آزمایشگاه، دندانپزشک شما آنها را به دندان می چسباند تا مطمئن شود لمینت ونیرهای سرامیکی به درستی روی دندان نصب شده است.

انجام این مرحله قسمت مهمی از مراحل «لمینیت دندان» است، نحوه قرارگیری لمینت روی دندان باید به گونه ای باشد که بین خط لثه و لمینت ونیر فاصله وجود نداشته باشد.

فاصله بین لمینت و خط آدامس باعث تجمع باکتری در این فضا می شود که در نهایت منجر به بیماری لثه و از کار افتادن لمینت سرامیکی می شود. بنابراین دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی برای انجام لمینت دندان بسیار مهم است.

6.سطح نهایی

ممکن است لازم باشد برای تنظیمات بیشتر دوباره به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در غیر این صورت به شما آموزش داده می شود که چگونه در منزل از لمینت دندان خود مراقبت کنید تا عمر لمینت دندان شما افزایش یابد.

مراحل انجام لمینت دندان

آیا لمینت دندان دائمی است؟

مهم نیست که چقدر از روکش های دندانی خود مراقبت می کنید، در نهایت مجبور خواهید بود آنها را تعویض کنید زیرا روکش های سرامیکی به عنوان یک راه حل دائمی طراحی نشده اند.

برای اطمینان از دوام لمینت دندان خود تا حد امکان، موارد زیر را در نظر بگیرید:

مراقب دهان و دندان های خود باشید: بهداشت دهان و دندان برای سلامت دهان و دندان، سلامت کلی و لمینت دندان ضروری است. مطمئن شوید که دندان های خود را حداقل دو بار در روز با خمیر دندان با کیفیت مسواک بزنید.

مسواک زدن: را هر بار با یک دهان شویه با کیفیت که حاوی مواد آنتی باکتریال است ادامه دهید. این مواد شیمیایی به کشتن باکتری هایی که می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند کمک می کند.

دندان قروچه نکنید: دندان قروچه باعث از بین رفتن لمینت دندان شما می شود. به خاطر داشته باشید که لمینت های سرامیکی به هیچ وجه به اندازه دندان های طبیعی شما قوی نیستند. اگر شب ها دندان قروچه دارید یا به اصطلاح دندان قروچه دارید، از خمیر دندان استفاده کنید.

تمامی این مراقبت ها برای افزایش طول عمر لمینت دندان و همچنین کامپوزیت های دندانی مشابه و همچنین سایر درمان های دندانی مانند ایمپلنت ضروری است.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400