ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان، همه چیز در مورد ایمپلنت

ایمپلنت دندان، روشی موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته که (ریشه مصنوعی دندان) با توجه به نیاز استخوان در ناحیه فک انجام می شود. ایمپلنت های دندانی نه تنها از نظر زیبایی خوشایند هستند ، علاوه بر یک لبخند زیبا ، بیمار می تواند از پروتزهای مصنوعی محافظت کرده و سلامت دندان ها را حفظ کند.


ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، همه چیز در مورد ایمپلنت

ایمپلنت دندان، روشی موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته که (ریشه مصنوعی دندان) با توجه به نیاز استخوان در ناحیه فک انجام می شود. ایمپلنت های دندانی نه تنها از نظر زیبایی خوشایند هستند ، علاوه بر یک لبخند زیبا ، بیمار می تواند از پروتزهای مصنوعی محافظت کرده و سلامت دندان ها را حفظ کند.

روشهای کاشت دندان

کاشت دندان در روشهای کلاسیک و موثر: روش کلاسیک پس از دو ماه یا بیشتر از جراحی دندان استفاده می شود. پس از استفاده از ایمپلنت (مدت زمان 2 تا 4 ماه) از پروتز پیروی می کند. تاج یا پل را روی ریشه مصنوعی تنظیم کنید.

امپرسیونیسم تک مرحله ای یا اکسپرسیونیسم: که نصب ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام می شود شامل موارد زیر است:

  • کاشتن
  • تعویض مفصل
  • و نصب تاج موقت در زمان مراجعه به دندانپزشک.

کاشت متخصص: فقط در شرایط آناتومیکی مناسب بیمار در حفره دهان امکان پذیر است. به نظر می رسد این ایمپلنت راحت تر و آسیب پذیرتر از روش کلاسیک است.

مراحل کاشت دندان

1-معاینه

در ابتدای کاشت دندان ، لازم است دندانپزشک دندان ها را بررسی کرده و اطلاعات مربوط به لثه ، استخوان فک و شکل اعصاب را با کمک رادیوگرافی بررسی کند.

2. کشیدن دندان و کشیدن ریشه

پس از معاینه نوبت به کشیدن دندان ها و برداشتن ریشه از لثه می رسد و پس از آن باید زمان دقیق نصب ایمپلنت مشخص شود و این مدت زمان تا 45 تا 75 روز این نصب انجام می شود. در غیر این صورت ، استخوان فک (به ویژه فک بالا) ممکن است دچار انحطاط شود که هزینه و تلاش زیادی را برای بیمار و دندانپزشک برای بازسازی استخوان به همراه دارد.

اگر دندانهای کشیده شده جلوی دهان باشد ، دندانپزشک ظرف سه تا چهار روز یک پلاک قابل جابجایی موقت برای بیمار ایجاد می کند تا ظاهر دهان و طرح لبخند حفظ شود.

در مواردی که استخوان کافی وجود داشته باشد ، می توان دندان آسیب دیده را کشیده و ایمپلنت را در یک روز جایگزین کرد. به این نوع ایمپلنت ایمپلنت فوری گفته می شود.

3-نصب فونداسیون

در مرحله بعد ، پایه ایمپلنت که فیکسچر نامیده می شود ، در لثه ها قرار می گیرد. در ساخت این پایه که بر اساس فک بیمار و عرض استخوان فک او ساخته شده است ، داخل استخوان فک کاشته می شود. چند ماه طول می کشد تا ایمپلنت دندان جوش بخورد و به پایه دندان متصل شود. برای قسمتهایی از فک که فاقد استخوان هستند ، پیوند استخوان مورد نیاز است و سپس پایه ایمپلنت نصب می شود.

در حال حاضر ، با نصب پایه های ایمپلنت ، بسته به کیفیت تراکم استخوان فک و نوع مارک ایمپلنت ، بین 3 تا 20 هفته طول می کشد تا ایمپلنت ها به استخوان فک جوش بخورند. در این دوره ، لازم است از فشار بر روی ایمپلنت خودداری کرده و از غذاهای نرم استفاده کنید.

4-آشکار سازی

اکنون ، پس از جوشکاری ، ایمپلنت های نصب شده در فضای دهان آشکار می شوند. این مرحله همچنین نیاز به جراحی لثه دارد که باعث دوام بیشتر ایمپلنت می شود.

5-قالب گیری

در مرحله قالب گیری ، فرم دهنده های آدامس از پایه های ایمپلنت باز شده و با انتخاب و میله های بلند روی ایمپلنت ها پیچ می شوند. سپس با انتخاب قالب مناسب و مواد قالب گیری ، وضعیت ایمپلنت ها در قالب ثبت شده و به آزمایشگاه تخصصی منتقل می شود.

6-نصب پروتز

سرانجام ، فرش ثابت یا روکش روی دستگاه ، در حدود چهار جلسه کاشت و معاینه ایمپلنت به بیمار تحویل داده می شود. ایمپلنت ها همچنین می توانند به عنوان پایه هایی برای پروتزهای متحرک استفاده شوند. این نوع پروتز متحرک به شکل دکمه فشاری روی آنها قرار می گیرد و محکم تر از حد معمول در داخل دهان قرار می گیرد. تاج ایمپلنت یا پیچ خورده یا چسبانده می شود.

دوره درمان تا حد زیادی به کیفیت استخوان فرد بستگی دارد. دوره درمان معمولاً بین 2 تا 6 ماه طول می کشد ، در این مدت ایمپلنت با استخوان جوش می خورد. در طول دوره نقاهت لازم است فشار زیادی به دندان های ایمپلنت وارد نشود. پس از جراحی ، دندانپزشک با بررسی های مستمر وجود عفونت و روند درمان و بهبودی را بررسی می کند.

ایمپلنت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک

 

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400