لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان چگونه است؟

لمینت دندان لایه ای از مواد به رنگ دندان یا ماده سفید هالیوودی است که برای اصلاح شکل ، شکل ، رنگ و طول دندان ها یا برای بستن شکاف بین دندان ها و درمان شکستگی دندان ها روی دندان قرار می گیرد.


لمینت دندان

 

لمینت دندان چگونه است؟

 

لمینت دندان لایه ای از مواد به رنگ دندان یا ماده سفید هالیوودی است که برای اصلاح شکل ، شکل ، رنگ و طول دندان ها یا برای بستن شکاف بین دندان ها و درمان شکستگی دندان ها روی دندان قرار می گیرد.

بیشتر افراد از داشتن دندانهای نامرتب و بد رنگ ناراحت هستند و این باعث کاهش اعتماد به نفس آنها می شود ، اما امروزه علم دندانپزشکی روش های مختلفی را برای خلاص شدن از شر این مشکل ارائه می دهد که لمینت دندان یکی از این روش ها است.

روش های انجام لمینت دندان

روش انجام لمینیت دندان بدین صورت است که ابتدا دهان و دندان معاینه می شود و از آنجا که لمینت سرامیکی ممکن است برای همه مناسب نباشد ، باید دهان را معاینه کرد تا مشخص شود آیا شرایط لازم برای لمینیت دندان را دارید یا خیر. اگر دچار پوسیدگی دندان یا عفونت لثه هستید ، ابتدا باید این مشکلات برطرف شود تا بتوان دندان را با موفقیت لمینیت و استفاده کرد.

1.آماده سازی دندان قبل از لمینت دندان

برای شروع ، ابتدا باید دندان ها آماده شوند. آماده سازی به معنای ایجاد شرایط لازم برای چسباندن پوسته سرامیکی لمینت یا روکش است ، بنابراین مقدار کمی مینا از سطح جلوی دندان خارج می شود.

اگرچه میزان اصلاح مینای دندان از موردی به مورد دیگر تا حدودی متفاوت است ، اما به طور کلی تقریباً برابر با ضخامت ورقه ورقه است و بین 0.5 تا 1.5 میلی متر است.

قسمتهای پوسیده دندان نیز برداشته می شود و دندان تشکیل می شود و پر کننده ها و دندانهای لبه دندان جلا می یابند.

2.انتخاب رنگ لمینت

در مرحله بعدی ، باید رنگ لمینت انتخاب شود. اگرچه همه سفیدی دندان های خود را در کمترین رنگ ممکن دوست دارند اما رنگ باید متناسب با رنگ پوست و مو و همچنین دندانهای مجاور انتخاب شود تا لبخندی زیبا و طبیعی داشته باشید.

اگر دندان های لمینت بسیار سفید هستند ، به نظر می رسد غیر طبیعی است انگار که دندان مصنوعی داشته باشید. معمولاً توصیه می شود دندان ها را دو تا سه درجه روشن کنید.

3.قالبگیری دندان

سپس می توان آن را با یک خمیر دندان خاص جذب کرد. از این قالب به عنوان مدلی برای ساخت لمینت در آزمایشگاه استفاده می شود. اما اگر کلینیک دندانپزشکی مجهز به فناوری دوربین داخل دهانی باشد ، دیگر نیازی به قالب سازی سنتی نیست و می توان با دوربین دیجیتال ویژه تصاویر سه بعدی را از دهان تهیه کرد. از این تصاویر برای طراحی لمینت استفاده می شود.

4.ساخت لمینت دندان

یک یا دو هفته طول می کشد تا لمینت دندان در آزمایشگاه ساخته شود. سپس برای دومین بار به دندانپزشک مراجعه می کنید تا لمینت را به دندان وصل کنید. در این مدت ممکن است از لمینت موقتی برای پوشاندن سطح تراشیده شده دندان استفاده شود. این امر به اندازه دندان و موقعیت آن و ترجیح شخصی بیمار بستگی دارد.

5.نصب لمینت بر روی دندان

قبل از اینکه لمینت به طور دائمی به دندان متصل شود ، دندانپزشک موقتاً آن را روی دندان قرار می دهد تا از اندازه ، رنگ و شکل مناسب آن اطمینان حاصل کند. کمی تنظیم و تغییر شکل ممکن است لازم باشد. این آخرین فرصت شما برای تغییر نظر در مورد رنگ لمینیت است. هنگامی که لمینت به طور دائمی به دندان متصل شد ، دیگر نمی توانید رنگ آن را تغییر دهید. اگر همه چیز خوب پیش برود ، لمینت با چسب مخصوص اتصال به دندان چسبانده می شود.

لمینت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400