لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان را بعد از مدتی میتوان برداشت؟

لمینت دندان یک درمان برگشت ناپذیر است. در واقع پس از برداشتن لمینت ها ، دندان های شما دیگر شکل اصلی خود را ندارند.


لمینت دندان

 

لمینت دندان را بعد از مدتی میتوان برداشت؟

لمینت دندان یک درمان برگشت ناپذیر است. در واقع پس از برداشتن لمینت ها ، دندان های شما دیگر شکل اصلی خود را ندارند.

اما خوب ، اگر دلیل پشیمانی شما ظاهر لمینت ها باشد ، می توانید لمینت ها را تغییر دهید. یعنی بعد از برداشتن لمینت ها ، دوباره سعی می کنیم با لمینت سرامیکی یا کامپوزیت ونیر جلوه زیبایی به دندان های شما بدهیم.

طول عمر مفید لمینت

تحقیقاتی در مورد عمر لمینت انجام شده است که به میزان مراقبت از دندانپزشک بستگی دارد. به طور کلی ، لمینت های سرامیکی 10 تا 15 سال و لمینت های کامپوزیت 5 تا 7 سال عمر مفید دارند.

در نظر گرفتن مواردی مانند یک برنامه روزمره، بر طول عمر شما تأثیر می گذارد و اجازه می دهد تا پر شود ، ترک بخورد و از بین برود.

از جمله مواردی که در طول عمر لمینت تأثیرگذار است ، شما باید یک دندانپزشک ماهر و باتجربه برای درمان دندان های خود انتخاب کنید. دندانپزشک با ارائه روش درمانی مناسب و نصب صحیح لمینت دندان ، عمر لمینت را افزایش می دهد.

اقدامات قبل از لمینت دندان

لمینت دندان یکی از مواردی است که در ردیف روش های زیبایی قرار دارد و با توجه به هزینه ، بهتر است قبل از اقدام به انجام نکات بدانید ، به طوری که در انتخاب روش درمانی مناسب با مشکلات کمتری ، دردهای ناشی از آن و عوارض پس از لمینت برخورد:

  • قبل از شروع به لمینت دندان ها ، ابتدا باید در مورد کلینیک دندانپزشکی و دندانپزشک تحقیق کنید.
  • تجربه و مهارت را یکی از معیارهای اصلی انتخاب دندانپزشک قرار دهید.
  • با جستجوی اینترنت می توانید پزشک مناسب را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب دندانپزشک باتجربه ، ابتدا با او مشورت کنید تا درباره سبک کار و نحوه درمان دندان های خود اطلاعات کسب کنید.
  • برای انجام لمینت دندان حتما نمونه کارهای دندانپزشک را ببینید. برای انجام این کار ، می توانید شبکه های اجتماعی پزشک خود را دنبال کنید تا در مورد روش کار اطلاعات کسب کنید و همچنین با بررسی نظرسنجی های بیمار ، رضایت عملکرد آنها را بدانید
  • بهداشت دهان و دندان را از جمله مسواک زدن و استفاده از نخ دندان حفظ کنید.

 

چه افرادی می‌توانند از لمینت استفاده کنند؟

 

با توجه به اینکه لمینت دندان روشی برای زیبایی دهان و دندان است ، همه ، حتی کسانی که مشکلی در دهان ندارند ، به این روش زیبایی تمایل دارند. به گفته متخصصان ، افراد از نظر سن ، نوع ساختار و شکل دندان ها باید مورد بررسی قرار گیرند و سپس از طریق مشاوره راهکارهای درمانی مناسب به آنها ارائه شود. افراد زیر می توانند از لمینت به عنوان یک راه حل درمانی استفاده کنند:

افرادی که دارای ناهنجاری های مادرزادی هستند مانند دندان های دو رنگ یا افرادی که مشکلاتی مانند شکاف دندان ، کج و نامنظم بودن دندان ، خراشیدگی و نامنظم بودن دندان را دارند ، مناسب ترین افراد برای لمینیت دندان هستند.

افرادی که مشکل دندان قروچه دارند یا ترشی و مواد اسیدی زیادی مصرف می کنند و همچنین افرادی که بیماری های مفصلی دارند ، نمی توانند از لمینت استفاده کنند.

افرادی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند نمی توانند از لمینت دندان استفاده کنند زیرا این روش به نخ دندان و مسواک زدن منظم نیاز دارد.

مینای دندان برای افرادی که مینای دندان آنها به شدت ساییده شده است مناسب نیست. به توصیه دندانپزشکان ، بهتر است این افراد از انواع مختلف روکش برای دندان های خود استفاده کنند.

عوارض بعد از لمینت دندان

هر اقدامی بعد از عمل ممکن است عواقبی داشته باشد. برخی از این عوارض جانبی کوتاه مدت هستند و پس از مدتی از بین می روند. اما موارد دیگر به قالب و نصب لمینت بستگی به تجربه و تخصص دندانپزشک دارد. در اینجا برخی از عوارض جانبی لمینت ذکر شده است:

عوارض بعد از برداشتن لمینت دندان

یکی از سوالاتی که در مورد انواع لمینت دندان پرسیده می شود این است که آیا لمینت ها پس از نصب قابل جدا شدن یا جدا شدن هستند یا خیر؟ یا در صورت رفع عوارض جانبی به همراه خواهد داشت یا خیر؟ در این قسمت از مقاله می خواهیم به عوارض جانبی پس از برداشتن لمینت بپردازیم که ممکن است با عوارض بعد از لمینت متفاوت باشد ، زیرا در این شرایط لمینت دیگر به عنوان یک لایه محافظ روی دندان نیست.

اگرچه استفاده از لمینت بدون هیچ مشکلی قابل انجام است ، اما از بین بردن آن ممکن است عوارضی داشته باشد که بهتر است قبل از لمینت دندان از آن آگاه باشید:

·عوارض بعد از برداشتن لمینت سرامیکی

در لمینت سرامیکی ، شما همیشه به روکش احتیاج دارید زیرا بخشی از مینای دندان بریده شده و ظاهر دندان تا حدی تغییر می کند. در واقع لمینت سرامیکی روشی برگشت ناپذیر است که قابل برداشت یا برطرف شدن نیست و یکی از عوارض بعد از لمینت دندان با این روش این است که در صورت آسیب دیدن لمینت ، باید آنها را تعمیر یا جایگزین کنید.

·عوارض بعد از برداشتن لمینت کامپوزیتی

در موارد دیگر ، در لمینت های کامپوزیت ، هیچ برش یا تراش روی دندان های طبیعی انجام نمی شود و کامپوزیت مستقیماً روی دندان ها ساخته می شود. به همین دلیل ، حذف یک ورقه کامپوزیت آسانتر از حذف یک ورقه سرامیک است ، اما هنوز هم یک کامپوزیت وجود دارد که شرایطی دارد که باعث می شود آن را از سایر مواردی که به شما کمک می کنند تصمیم بگیرید آگاه کنید.

پوسیدگی

یکی از مهمترین عوارض بعد از لمینت که در صورت برداشته شدن لمینت ایجاد می شود ، پوسیدگی دندان است. هنگام برداشتن کامپوزیت ، دندان ها حساسیت بیشتری خواهند داشت که در این صورت خطر پوسیدگی دندان افزایش می یابد. در حقیقت ، پوسیدگی یکی از عوارض پس از برداشتن لمینت دندان است.

از بین رفتن شفافیت دندان‌ها

عارضه دیگر پس از برداشتن لمینت از بین رفتن شفافیت دندان اصلی پس از برداشتن کامپوزیت است. همانطور که گفته شد ، در بسیاری از موارد ، مینای دندان برای نصب کامپوزیت بر روی دندان بریده نمی شود و این باعث شده است که این باور غلط وجود داشته باشد که پس از برداشتن کامپوزیت ، دندان اصلی همانند قبل از نصب کامپوزیت بر روی آن خواهد بود. با توجه به اینکه هنگام تخمگذار کامپوزیت ، اتصال به مینای دندان نفوذ کرده و از شفافیت دندانها می کاهد و دندان اصلی قبل از نصب مانند دندان نخواهد بود.

 

لمینت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400