لمینت دندان, رنگبندی لمینت دندان,عمر لمینت دندان,هزینه لمینت دندان,جنس لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

نتیجه لمینت دندان

لمینت دندان برای بهبود طراحی لبخند انتخاب خوبی است ، اما باید با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کنید و از وی در مورد نمونه هایی از لمینیت دندان که تاکنون انجام داده است ، از او سوال کنید. تا بهت نشون بدم با مشاهده عکس های قبل و بعد از لمینت دندان ، می توانید نمای کلی از ظاهر دندان های خود داشته باشید.


لمینت دندان

 

نتیجه لمینت دندان

لمینت دندان برای بهبود طراحی لبخند انتخاب خوبی است ، اما باید با یک دندانپزشک زیبایی مشورت کنید و از وی در مورد نمونه هایی از لمینیت دندان که تاکنون انجام داده است ، از او سوال کنید. تا بهت نشون بدم با مشاهده عکس های قبل و بعد از لمینت دندان ، می توانید نمای کلی از ظاهر دندان های خود داشته باشید.

چطور از نمونه کارها بفهمیم لمینت دندان خوب است یا بد؟

•      لمینت دندان کج

وجود دندان های کج نه تنها تأثیر بسزایی در ظاهر بیمار دارد بلکه مشکلات زیادی را برای سلامت دهان بیمار ایجاد می کند. اگر چندین دندان کج در دهان بیمار وجود داشته باشد ؛ تمیز کردن آنها بسیار دشوار است. این خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهد. در صورت خوردن غذای سفت ، دندان های کج نیز فشار زیادی به دندان های دیگر وارد می کنند. احتمال شکستن یا پر شدن لب ها وجود دارد.

با مشاهده نمونه های لمینت دندان کاملاً مشخص است که ظاهر دندان های کج با روکش های پرسلن اصلاح می شود. البته اگرچه لمینت پرسلن نمی تواند مشکل اصلی دندان های کج را برطرف کند اما از نظر ظاهری به خوبی آن را می پوشاند و نحوه گاز گرفتن و جویدن بیمار تا حدودی راحت تر خواهد بود.

•      لمینت دندان بعد از ارتودنسی

با ارزیابی بیشتر نمونه کارها از لمینت دندان ، متوجه می شوید که دندان ها با دندان های دیگر بسیار متفاوت هستند و در جای خود قرار ندارند. برای نصب روکش لمینت مناسب نیستند. ابتدا باید موقعیت این دندانها به روش ارتودنسی اصلاح شود تا تقریباً با دندانهای دیگر تراز باشد. در این موارد بعد از ارتودنسی لمینیت دندان امکان پذیر است. البته لمینیت دندان خرگوش برای اکثر بیماران با براکت های ارتودنسی و بدون نیاز به اصلاح انجام می شود. لمینت دندان بعد از ارتودنسی نیز انتخاب خوبی برای بیمارانی است که دندان هایشان روی هم قرار گرفته است.

•      اینویزالاین (Invisalign) بعد از نصب لمینت دندان خوب است یا بد؟

Invisalign یک روش ارتودنسی جایگزین است که به جای براکت یا سیم از ردیف کننده های پلاستیکی استفاده می کند. این روش درمان ارتودنسی مزایای بسیاری دارد. از جمله اینکه در روند درمان هیچ تاثیری در لبخند بیمار ندارد و غذا به آن نمی چسبد. یکی از مهمترین مزایای روش Invisalign این است که حتی بعد از لمینت روکش نیز قابل استفاده است.

  Invisalign کمترین خطر آسیب به روکش های دندانی را دارد. از آنجا که این روش از نظر جسمی به دندان ها نمی چسبد ، در عوض تراز کننده های پلاستیکی بر روی دندان های شما نصب می شوند. بنابراین حتی اگر از روکش های دندانی برای پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده کرده اید ، نیازی به برداشتن آنها نیست. با این حال ، بررسی نمونه کارها لمینت دندان نشان می دهد که درمان با روش Invisalign نتایج بسیار بهتری خواهد داشت.

•      لمینت دندان پوسیده

آیا دندانهای خراب میتوانند برای لمینت دندان مناسب باشند؟ این یک سوال معمول برای بسیاری از مشتریان در مورد کاشت روکش لمینت است. روکش پرسلان یک راه حل عالی برای بیمارانی است که دندان های آنها شکسته یا ترک خورده است یا فاصله زیادی بین آنها وجود دارد. معمولاً بیماران به دلیل این مشکلات نمی توانند به درستی صحبت کنند و از ظاهر دندان های خود راضی نیستند. برای این افراد ، روکش لمینت یک راه حل دائمی است که به راحتی تمام نقایص ظاهری دندان های آنها را می پوشاند و نیاز به مراقبت ویژه ای ندارد. اما پوسیدگی دندان لمینت می تواند مشکلات جدی برای سلامت دهان ایجاد کند. اگر پوسیدگی دندان گسترش یابد و باعث عفونت لثه شود. خطر ابتلا به بیماری پریودنتال افزایش می یابد و روکش های لمینت از دندان خارج می شوند.

بنابراین اگر فکر می کنید لمینت دندان پوسیده می تواند مشکلات دندانی شما را برطرف کند؛ اشتباه می کنی. ابتدا باید به دندانپزشک مراجعه کنید تا مشکل پوسیدگی را برای پر کردن یا ریشه کانال رفع کند تا پوسیدگی دندان از بین برود ، سپس می توانید لمینت دندان نصب کنید.

•      لمینت دندان پرشده

با دیدن نمونه کارهای لمینت دندان های پر شده ، مشخص می شود که دندان هایی با پرکردگی های بسیار گسترده و عمیق که باعث تغییر رنگ دندان می شوند ، کاملاً پوشیده شده اند. ظاهر لمینت دندانهای جلویی که به دلیل پوسیدگی و افتادن بخشی از آنها با مواد کامپوزیتی یا فلزی پر شده اند. تأثیر بسزایی در صورت بیمار دارد.

دندانهایی که با کامپوزیت پر شده اند می توانند به روکش چینی چسبانده شوند و پیوند محکمی ایجاد شود. البته ، اگر بیش از نیمی از دندان ها با کامپوزیت پر شده باشد ؛ دندانپزشک شما معمولاً توصیه می کند تاج دندان مخصوص آن دندان را نصب کنید.

•      لمینت دندان جلو

لمینت دندان های جلویی ، به خصوص برای دندان های کج یا فاصله دار ، هم از نظر زیبایی و هم از نظر نحوه صحبت و جویدن غذا توسط بیمار تأثیر مثبتی دارد. برای تشخیص خوب یا بد بودن رباط دندان جلو باید با دندانپزشک خود مشورت کنید. از طرف دیگر ، با نگاهی به نمونه کارهای لمینت های دندان جلویی و مقایسه آنها با مشکلات و نقایص ظاهری دندان های خود ، می توانید تصمیم درستی برای انتخاب نوع روکش دندان بگیرید.

•      لمینت کل دندان ها

به طور معمول از لمینت سرامیکی برای 4 یا 5 دندان جلویی استفاده می شود. اما بعضی اوقات برخی از بیماران ترجیح می دهند که برای زیبایی جلوه دادن حتی دندانهای پشتی ، کل دندان را لمینت کنند. این گزینه برای افرادی است که لبخند گسترده ای دارند و بیشتر دندان های آنها هنگام خندیدن دیده می شود، مناسب تر است.

برای نصب لمینت برای تمام دندان ها بهتر است به یک دندانپزشک باتجربه مراجعه کنید. معمولاً دندانپزشکی که کمتر از 10 سال تجربه در نصب روکش دندان دارد. به ندرت کل دندان ها لمینیت می شوند. 90 تا 95٪ بیمارانی که به مطب مراجعه می کنند. آنها فقط می خواهند طرح دندانهای جلویی خود را اصلاح کنند و فقط 5٪ آنها تصمیم به لمینت کل دندانهای خود دارند. برای اطمینان از تجربه دندانپزشک ، می توانید از او بخواهید که نمونه کارهای لمینت تمام دندانها را به شما نشان دهد.

البته پاسخ به این سوال که آیا لمینت سرامیکی برای دندانهای پشت خوب است یا مضر؟ این کاملاً به نحوه مراقبت بیمار از روکش های لمینت بستگی دارد. همانطور که می دانید هنگام گاز گرفتن و جویدن غذا فشار زیادی روی دندانهای پشتی وارد می شود که این امر احتمال آسیب دیدن روکش های چینی که روی دندانهای پشتی کاشته شده است را بسیار افزایش می دهد. بنابراین اگر می خواهید تمام دندان های خود را لمینیت کنید ، باید با دقت بیشتری غذا بخورید و از روکش دندان خود بیشتر مراقبت کنید.

لمینت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

اگر اخیراً تصمیم گرفته اید طرح لبخند خود را اصلاح کنید ، اما نمی دانید کدام روش های درمانی پس از نصب لمینت دندان خوب یا بد هستند ، می توانید یک جلسه مشاوره در کلینیک قلهک ترتیب دهید تا بهترین روش برای اصلاح طرح لبخند خود را انتخاب کنید.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400