ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

آیا روش ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی مناسب است؟

از روش ایمپلنت دندان (کاشت دندان) برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ، کشیده شده و درمان دندان های لق یا بریچ دندانی استفاده می شود.
اگر یک یا چند دندان کشیده یا شکسته دارید ، ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای بی دندانی در دهان هستند.


ایمپلنت دندان

 

آیا روش ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی مناسب است؟

از روش ایمپلنت دندان (کاشت دندان) برای جایگزینی دندانهای از دست رفته ، کشیده شده و درمان دندان های لق یا بریچ دندانی استفاده می شود.

اگر یک یا چند دندان کشیده یا شکسته دارید ، ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای بی دندانی در دهان هستند.

ایمپلنت دندان بهترین روش برای جایگزینی دندان ها

ایمپلنت جای دندان های مدرن را گرفته است. با موفقیت بیش از 30 سال در سراسر جهان ، آنها قدرتمندترین دستگاه موجود برای پشتیبانی از جایگزینی دندان هستند ، یا حتی بهتر ، آنها به فرد اجازه می دهند احساس طبیعی ، ظاهر و عملکرد طبیعی داشته باشد. کاشت دندان بهتر است توسط یک دندانپزشک ایمپلنت آموزش دیده و باتجربه انجام شود. جراحی ایمپلنت دندان یکی از ایمن ترین و قابل پیش بینی ترین روش ها در دندانپزشکی است. ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندان های طبیعی در جهان است.

کاشت دندان جایگزین دائمی و عالی برای دندان مصنوعی است. آنها تاج ها و پل هایی را تشکیل می دهند که از سه قسمت تشکیل شده اند:

پیچ یا فیکسچر: که مستقیماً به فک متصل می شود و به عنوان ریشه دندان های جایگزین عمل می کند. در برخی موارد ، پیوند استخوان برای جایگزینی ایمپلنت مورد نیاز است.

Abutment: بخشی از ایمپلنت که ثبات پروتز را تضمین می کند ، قطعه ای از فلز (تیتانیوم ، طلا ، کبالت کروم) یا سرامیک است که پس از قالب گیری بر روی فیکسچر بسته می شود و پوشش روی آن قرار می گیرد.

تاج: این دندان پروتز واقعی ساخته شده از پرسلان ، زیرکونیوم یا سایر مواد دندانی است که از قبل در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته می شود تا با دندانهای طبیعی شما کاملا سازگار باشد. پیچ هایی که در فک قرار می گیرند به استخوان های طبیعی متصل می شوند و پایه محکمی به نام تاج دارند. برای حمایت از یک یا چند پروتز دندان استفاده می شود. دهان ، پایه است که دندان را در قسمت بالای ایمپلنت جایگزین می کند و از تاج محافظت و حمایت می کند. الگوی تاج ها مطابق با دهان و دندان های طبیعی شما است.

انواع ایمپلنت از نظر کشور سازنده

  • کاشت کره ای ؛ که در ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
  • ایمپلنت های اروپایی. تعداد کمی از این مارک در کشور ما موجود است.
  • و گرانترین کاشتها. بیشتر آنها در ایتالیا ، آلمان و فرانسه ساخته می شوند.
  • کاشت های آمریکایی. بیشتر آنها تحت لیسانس شرکت های معتبر آمریکایی کنترل می شوند و در کره جنوبی تولید و بسته بندی می شوند و دلیل این امر محدودیت های ارتباطی بین دو کشور است که تهیه قطعات از ایالات متحده را با مشکل مواجه کرده است.
  • کاشت سوئیس ؛ به عنوان مثال ، مارک ایمپلنت sic به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی ساخت در کنار قیمت مناسب بسیار محبوب است.

انواع ایمپلنت دندان بر اساس کاربرد و هدف

جایگزینی دندان: از کاشت برای حمایت از تاج یا روکش استفاده می شود.

جایگزینی چندین دندان: چندین دندان از دست رفته را می توان با چندین ایمپلنت جایگزین کرد که شامل یک پل دندانی ثابت است ، این یک پل سه واحدی است که توسط دو ایمپلنت پشتیبانی می شود ، یا می توان با دندان های بیشتر از چندین ایمپلنت استفاده کرد. نگه دارید معمولاً حداقل 4 تا 8 ایمپلنت برای جایگزینی دندانهای فک کامل و 10 دندان مصنوعی یا بیشتر توسط یک پل ثابت دندان لازم است.

ترکیبی از بریج دندان ثابت و متحرک: این مورد در مواردی استفاده می شود که نقش کاشت فقط حفظ بریج ثابت دندان باشد. ایمپلنت به قسمت متحرک متصل است.

پرخوری: از دو یا چند ایمپلنت به عنوان استاندارد یا مینی ایمپلنت برای تثبیت دندان مصنوعی و حفظ استخوان زیرین استفاده می شود. در حالی که اکثر پروتزهای مصنوعی مستقیماً به لثه ها و استخوان فشار وارد می کنند و باعث تحلیل استخوان می شوند ، دندان های اضافی بر پایه ایمپلنت از استخوان محافظت می کنند. اوردنچر اکنون نوع استاندارد مراقبت از بیمارانی است که تمام دندانهای خود را در یک یا هر دو فک از دست داده اند.

پشتیبانی از حرکت دندان (ارتودنسی): ایمپلنت ها استاندارد و میکرو مینی هستند. امروزه از آنها برای ایجاد ساپورت های بسیار پایدار و ثابت استفاده می شود تا حرکت سریع و راحت دندان ها را فراهم کند.

نکات مهم مراقبت از ایمپلنت دندان

کاشت بیشتر ایمپلنت ها ، به عنوان بهترین گزینه برای دندان های طبیعی ، در چندین مرحله بسیار موفقیت آمیز است که شامل موارد زیر است:

  • بهداشت دهان و دندان را به طور مرتب انجام دهید
  • روزی دو بار مسواک بزنید و روزی یک بار نخ دندان بکشید
  • ترک سیگار ، سیگار کشیدن ساختار دندان را ضعیف می کند.
  • هر شش ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا از وضعیت ایمپلنت مطمئن شوید.
  • از جویدن غذاهای سفت و سخت اجتناب کنید ، جویدن وسایل سخت مانند یخ ، آب نبات تاج و دندان طبیعی شما را می شکند.

 

ایمپلنت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400