ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

آشنایی با ابزارهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ابزاری بسیار پیچیده و منحصر به فرد نیست ، اما اصول کلی به کار رفته در آنها و همچنین اصول کلی جایگزینی آنها با دندان طبیعی باعث جذابیت آنها شده است. از طرف دیگر تولید این قطعات در یک قطعه می تواند دردسر زیادی به دنبال داشته باشد و در واقع امکان پذیر نیست.


ابزار های ایمپلنت دندان

 

آشنایی با ابزارهای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ابزاری بسیار پیچیده و منحصر به فرد نیست ، اما اصول کلی به کار رفته در آنها و همچنین اصول کلی جایگزینی آنها با دندان طبیعی باعث جذابیت آنها شده است. از طرف دیگر تولید این قطعات در یک قطعه می تواند دردسر زیادی به دنبال داشته باشد و در واقع امکان پذیر نیست.

ابزارهای ایمپلنت دندان چیست؟

·فیکسچر

نقش ریشه دندان را دارد، این ابزار در داخل لثه و زیر دندان قرار می گیرد ، خوب است بدانید که برخی از آنها یک تکه هستند.

نحوه کاشت این قطعه

پس از اینکه جراح دهان و دندان سوراخ کوچکی در استخوان فک شما ایجاد کرد ، یک پیچ کوچک و محکم(فیکسچر) وارد استخوان می کند. این قطعه به عنوان ریشه یا پایه کاشت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام می دهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام می دهد. جز این که این ریشه زنده نیست. پس از قرار دادن فیکسچر در داخل استخوان فک ، باید منتظر بمانید تا استخوان فک در طول فرآیند استخوان سازی به پایه کاشت ما جوش بخورد. استئواینتگراسیون فرآیند ثابت شدن فیکسچر توسط بافت استخوانی فک است که به آن فرآیند جوشکاری ایمپلنت به استخوان گفته می شود.

جنس فیکسچر

پایه کاشت دارای مواد مختلفی است ، اما آنها معمولاً از تیتانیوم ساخته می شوند. تیتانیوم یک فلز شناخته شده است که هم بسیار محکم است و هم توسط بدن انسان به خوبی قابل قبول است و به راحتی می توان آن را به استخوان فک جوش داد. (به همین دلیل وسایل معمولاً از این فلز ساخته می شوند.)

·هیلینک

ابزار دیگری که در کاشت استفاده می شود هیلینک(پیچ کاور) است. از این پیچ برای پوشاندن و بستن ایمپلنت استفاده می شود ، بعد از این مرحله بافت لثه بر روی آن کشیده می شود. از این ابزار در جراحی های دو مرحله ای استفاده می شود. در جراحی های یک مرحله ای ، هیلینک اباتمنت جایگزین پیچ کاور می شود ، اندازه های این ابزار را می توان با کد رنگی که بر روی هر یک از آنها درج شده است ، تشخیص داد.

·کوپینگ برای بخش قالب گیری

کوپلینگ قالب گیری ابزار دیگری است که در کاشت دندان استفاده می شود. مرحله قالب گیری پس از برداشتن هیلینگ اباتمنت انجام می شود.

قبل از قالب گیری ، سوراخ ایمپلنت با پیچ کاور بسته می شود ، پس از اتمام مراحل قالب گیری ، دوباره پیچ کاور باز می شود و اباتمنت در جای خود قرار می گیرد.

انواع مختلف اباتمنت

انواع مختلفی از اباتمنت وجود دارد که از جمله ابزارهای مورد استفاده در ایمپلنت دندان است ، در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

  1. اباتمنت های موقتی
  2. اباتمنت های پیش ساخته که صاف و زاویه دار هستند.
  3. اباتمنت های سفارشی که از تیتانیوم، زیرکونیا و چند فلز دیگر ساخته و ارائه میگردند.
  4. اباتمنت های مورد استفاده در اتچمنتهای اوردنچر که شامل مدل های توپی، آرا و لوپیتور میباشند.

·پیچ اباتمنت

ابزاری که اباتمنت را به فیکسچر ایمپلنت متصل میکند پیچ اباتمنت نام دارد.

·آنالوگ

آنالوگ ابزار دیگری است که در ایمپلنت استفاده می شود و در آزمایشگاه ها به عنوان مدل و نسخه ای از ایمپلنت استفاده می شود.

·آچار دستی

از آچار دستی برای قرار دادن پیچ اباتمنت و پیچ کاور هیلینگ اباتمنت نیز استفاده می شود.

·آچار ترک

آچار در قسمت خاصی از این ابزار قرار گرفته و امکان محکم کردن پیچ های ذکر شده در پاراگراف قبل را تا حد ممکن فراهم می کند. این ابزار همچنین برای باز کردن پیچهای محکم استفاده می شود.

·کاوراسکرو

ابزار دیگری که در کاشت استفاده می شود کاور اسکرو است. این ابزار از نفوذ هر گونه آلودگی و نفوذ باکتری به داخل فیکسچر جلوگیری می کند. معمولاً فیکسچر و کاوراسکرو را با هم می خرند ، مگر در موارد خاص.

این قطعه در جراحی های دو مرحله ای استفاده می شود و تا شروع مرحله دوم روی فیکسچر باقی می ماند.

·ایمپرشن کوپینگ

مرحله قالب گیری با کمک این قطعه انجام می شود. با کمک این ابزار ، محل فیکسچر در دهان مشخص می شود و به نوعی می توان مدل سازی مرحله نهایی را انجام داد. ناگفته نماند که این ابزار در برای قالب گیری باز و بسته ارئه میشود و دو نوع مختلف دارد. همچنین از نظر فرم ها متنوع است و بسته به نظر پزشک مشخص می شود که برای هر بیمار از چه نوع و چه شکلی استفاده شود.

 

ابزار-ایمپلنت-دندان

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400