ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان

آیا انجام ایمپلنت دندان سخت است؟

ایمپلنت دندان روشی مطمئن برای جایگزینی دندان های طبیعی شما می باشد و زمانی که شما یک یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید با گذاشتن ایمپلنت بر روی دندان خود می توانید آن را جایگزین کرده و بتوانید همچون دندان هایی طبیعی خود از آن استفاده نمایید.

ایمپلنت دندان بصورت پایه بر فک شما قرار می گیرد و همانند ریشه دندان برای شما عمل خواهد کرد و به مرور زمان به طور کامل بر فک شما جوش خورده و محکم می شود.

آیا انجام ایمپلنت دندان سخت است؟

این را بدانید که ایمپلنت دندان کاملا شبیه دندان شما است و زمان صحبت کردن و خندیدن و یا حتی گاز زدن تفاوت ظاهری ندارد.

انجام ایمپلنت را نمی توان گفت دردی ندارد، شما بعد از انجام این جراحی قطعا تا حدودی درد خواهید داشت.اما حین جراحی هیچگونه دردی را حس نخواهید کرد.

ایمپلنت-دندان

درد ایمپلنت دندان در چه حدی است؟

خیلی از افراد هستند که با شنیدن درد دندان بعد از ایمپلنت دندان از انجام آن صرف نظر می کنند و یا اگر تصمیم به انجام آن گرفتند نگرانی های زیادی خواهند داشت.

باید به شما گفت داشتن درد بعد از ایمپلنت دندان امری طبیعی است، اما اگر از آن مراقبت نمایید قطعا با درد کمتری مواجه خواهید شد.

درد بعد از انجام ایمپلنت دندان و بعد بی حسی شروع خواهد شد و شما با استفاده از داروهایی که برای شما تجویز می شود می توانید دردهای خود را کاهش دهید. در برخی از موارد اصلا دردی وجود ندارد و حتی بیمار می تواند بعد از انجام آن به کارهای روزمره خود برسند.

ایمپلنت بیشتر برای آن دسته افرادی دردناک تر است که جراحی پیوند استخوان انجام داده باشند و بی حسی زیادتری مصرف کرده باشند این افراد باید چند روزی را حتما به استراحت بپردازند تا محل درمان کاملا خوب شود.

چه چیزهایی باعث درد بعد از ایمپلنت دندان می شود؟

• اگر ایمپلنت دندان شل باشد

اگر استخوان مناسبی برای ایمپلنت دندان نداشته باشید و یا محل نصب آن شل باشد قطعا بعد جراحی درد برای شما به همراه خواهد داشت.

• امکان عفونت وجود دارد

ممکن است بعد جراحی عفونت لثه به سراغ شما بیاید و اگر چنین موردی پیش آمد حتما با دندانپزشک خود مطرح کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید. چون در صورت شدید شدن عفونت درد بسیار و بروز مشکلات دیگری را همراه خواهد داشت.

• اگر پایه ایمپلنت درست قرار نگیرد

اگر ایمپلنت در جای درست خود قرار نگیرد و به اصطلاح درمان پس زده شود. برای بیمار درد به همراه دارد و این درد در هر فردی با دیگری متفاوت است و شما بعد از جراحی متوجه خواهید شد درد به آن شدتی که فکر می کردید نبوده است.

اما چگونه از درد بعد از انجام ایمپلنت دندان جلوگیری نماییم؟

درد-بعد-از-ایمپلنت-دندان

نکاتی برای کاهش درد دندان بعد از ایمپلنت

بعد از انجام ایمپلنت دندان نکات بسیاری وجود دارد که شما با رعایت آنها می توانید درد خود را کاهش دهید و درد کمتری را حس نمایید.

از عوامل کاهش درد میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

• انتخاب دندانپزشک کاربلد و باتجربه
  • رعایت دستورالعمل های دندانپزشک
  • مصرف دارو در زمان مقرر
  • قراردادن یخ
  • قرقره آب نمک
  • خوردن غذاهای سرد و نرم
  • بهداشت دهان و دندان
  • استراحت کافی

کاهش-درد-ایمپلنت-دندان

معاینه فیزیکی و بررسی وضعیت دهان دندان قبل از ایمپلنت دندان

قبل از ایمپلنت دندان احتیاج است که شما معاینه شوید و دهان و دندان شما بررسی شود و بعد از آن اقدام به انجام ایمپلنت دندان کنید. بعد از اینکه معاینات صورت گرفت آنموقع مقدار هزینه برای شما مشخص خواهد شد.

در جلسه  معاینه تمامی بیماری های قبلی و مشکلاتی که در گذشته داشته اید را باید به دندانپزشک خود بگویید و تمامی سوالات خود را از او بپرسید.

برای دندانپزشک بررسی وضعیت دهان و دندان هایی که وجود دارد در اولویت قرار دارد تا بعد از بررسی  دقیق  یک برنامه درمانی کامل و جامع برای آن در نظر خواهد گرفت و بهترین مسیر درمانی را به شما پیشنهاد می دهد. اما قبل از آن موارد زیر را باید برای شما انجام دهد.

• اشعه ایکس دندان

ایمپلنت دندان را برای اینکه بهترین و مطمئن ترین حالت خود قرار بگیرد در فک کاشته می شود و دندانپزشک با توجه به شرایط دندان شما بررسی ها لازم را انجام می دهند.

برای مشاهده کامل وضعیت فک و استخوان دندانپزشک از اشعه ایکس استفاده می کند و تمام زوایا آن را بررسی می نماید و هزینه آن به همراه ایمپلنت حساب میشود . پول جدا بابت آن پرداخت نمی کنید.

دندانپزشک با بررسی نتایج بدست آمده روش مناسب را برای شما انتخاب می کند و بعد از اقدامات لازم را برای ترمیم دندان های شما شروع می نماید.

• کشیدن دندان

قبل از ایمپلنت دندان احتیاج است که دندان هایی که آسیب دیده رو بکشید تا ایمپلنت را در آن ناحیه جایگذاری نمایید. کشیدن دندان هم برای شما هزینه دارد اما هزینه ای که دارد به نسبت ایمپلنت پایین تر است و شما حتما از قبل باید این کار را انجام دهید.

• پیوند استخوان

برای انجام ایمپلنت دندان باید استخوان مناسبی داشته باشید تا ایمپلنت به خوبی در آن جای گیرد. اما برای کسانی که این حالت برایشان وجود ندارد، پیوند استخوان انجام می گیرد. پیوند استخوان باعث می شود استخوان شما محکم تر شود و کاشت ایمپلنت شما نتیجه بخش باشد.

پیوند استخوان از شکست استخوان جلوگیری می کند و شکستن ایمپلنت به مراتب هزینه های بیشتری برای شما خواهد داشت. قیمت ایمپلنتی که شکسته می شود از خود ایمپلنت اولیه گران تر است.

برای پیوند استخوان شما قبل جراحی باید در بیمارستان بستری شوید، تا شرایط عمل را داشته باشید. بعد از اینکه پیوند استخوان با فک محکم شد می توانید ایمپلنت دندان را انجام دهید. این دوره ممکن است چند ماهی طول بکشید پس باید صبر داشته باشید تا نتیجه برای شما مثبت باشد.

در ادامه ما یکی از کلینیک های خوب دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدماتی که دارند شما را صاحب دندان هایی زیبا و سالم نمایند.

نکات-کاهش-درد-ایمپلنت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم