ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

آیا ایمپلنت دندان جنبه زیبایی دارد؟

ایمپلنت دندان نوعی جدیدی از انواع درمان های دندانپزشکی و در درمان بوسیله  آن، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد. ایمپلنت با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند و همچنین پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.


آیا ایمپلنت دندان جنبه زیبایی دارد؟

اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید باید با اطلاعات کافی نسبت به آن اقدام نمایید تا به نتیجه مطلوبی که در نظر دارید برسید. اما آیا انجام این روش صرفا جنبه زیبایی دارد یا در اصل درمانی است و برای برخی از افراد از واجبات است؟

باید بدانید که ایمپلنت دندان نوعی جدیدی از انواع درمان های دندانپزشکی و در درمان بوسیله  آن، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد. ایمپلنت با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند و همچنین پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص می باشد و این عنصری است که با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارضی را برایشان ایجاد نخواهد کرد. ظاهر ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

همانطور که می دانید علم روزانه در حال پیشرفت است و علم دندانپزشکی از این قاعده جدا نمی باشد و هر ساله آموزش هایی در رابطه  با نگهداری و مراقبت از بهداشت دهان و دندان به افراد داده می شود.

به جرات میتوان گفت که امروزه در حال حاضر درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

ایمپلنت دندان به دو روش زیر توسط دندانپزشک شما و با توجه به شرایطی که دارید انجام می گیرد:

  • اندوستیال
  • ساب‌پریوستیال

شاید برای شما سوال باشد که ایمپلنت دندان مناسب چه افرادی است؟ باید جواب داد این نوع از درمان برای افرادی که مشغول شیمی درمانی هستند توصیه نمی شود چون نتیجه خوبی ندارد.

علاوه بر این ایمپلنت بر روی بیمارانی که پوکی استخوان دارند نیز ماندگاری ندارد. برای اینکه کار انجام شود سلامت دهان و لثه ها مهم می باشد و هرچقدر استقامت آن ها بالاتر باشد بهتراست.

در موارد زیادی که بیمار سیگاری است، این درمان صورت نمی گیرد چرا که استعمال دخانیات بر ایمپلنت شما تأثیر نامطلوبی خواهد گذاشت.

اگر بخواهید که تمام دندانها را به روش کاشت دندان جایگزین کنید، در فک بالا به شش تا هشت و در فک پایین به چهار تا شش ایمپلنت نیاز دارید.

رعایت کردن  بهداشت عمومی دهان و دندان در بالا بردن عمر ایمپلنت تاثیر دارد. ایمپلنتها به شما لبخندی زیبا هدیه می کنند.

در ادامه به جنبه درمانی و زیبایی ایمپلنت دندان می پردازیم.

ایمپلنت-دندان

جنبه درمان و زیبایی ایمپلنت دندان

دندان از اجزای اصلی و مهم بدن هر فردی است و مراقبت از آن نقش مهمی در سلامت دارد و داشتن دندان های سالم و مرتب زیبایی صورت را چندین برابر می نماید.

این روزها نسبت به قبل استفاده از روش های درمانی بسیار زیاد است و روش ایمپلنت دندان نیز بسیار مورد استقبال افراد قرار گرفته است و علاوه بر زیبایی که دارد در سلامت نقش بسیار مهمی دارد.چون اگر درمان دندان به موقع صورت نپذیرد باعث عفونت می شود.

همانطور که می دانید به وسیله دندان ها غذا جویده می شود و اگر مشکل داشته باشند خوردن هر چیزی برای شما اذیت کننده خواهد بود. بنابراین اگر ذره ای احساس ناراحتی داشتید هرچه سریعتر برای رفع مشکل اقدام نمایید.

از دلایلی که افراد ایمپلنت دندان را انجام می دهند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی و تاثیرآن بر افزایش اعتماد بنفس

دندان ها تاثیر زیادی در زیبایی صورت دارند و همین باعث افزایش اعتماد بنفس فرد می شود. افرادی که دندان های خوبی ندارند سعی می کنند کمتر لبخند بزنند و یا از صحبت کردن پرهیز می کند. این ها مواردی است که مراجعان از آن برای دندانپزشکان خود بازگو می کنند و می خواهند از این حالت رهایی پیدا کنند.

  • جلوگیری کردن از خرابی سایر دندان ها

وقتی که دندان های شما خراب شود و مجبور به کشیدن آن شوید، فضای خالی که به وجود می آید باعث حرکت دیگر دندان ها می شود و این باعث فاصله های نامنظم می شود و شکل ظاهری آن ها می شود و در این بین به ارتودنسی نیز احتیاج می شود. پس استفاده از روش ایمپلنت دندان از هزینه های اضافه جلوگیری می شود و از نظر هزینه برای شما به صرفه تر است.

  • حفاظت از سلامتی لثه

لثه از قسمت های مهم دهان است و در معرض خیلی از میکروب ها باکتری ها قرار می گیرد. شما با رعایت بهداشت و نظافت می توانید از عفونت و جرم آن جلوگیری کنید و اینگونه آسیبهای کمتری به شما وارد خواهد شد.

حال تصور کنید دندانی وجود نداشته باشد و جرم را این محل های خالی پرکند آن موقع است که مشکلات شدیدی را برای شما بوجود خواهد آورد. پس اگر دندانی آسیب دیده دارد و آن را کشیده اید باید جای خالی آن را پر کنید و روش ایمپلنت دندان بهترین روش جایگزینی برای شما می باشد.

  • حفظ سلامت و ایمنی بدن

دندان هایی که با روش ایمپلنت برای شما جایگزین می شود همچون دندان طبیعی است و کاربردهای همان دندان را دارد. و شما زمانی که ایمپلنت دندان را انجام می دهید باید مراقبت های مداوم انجام دهید و همچنین به خوتان رسیدگی نمایید تا ایمنی بدنبی خوبی را داشته باشید.

در ادامه به این می پردازیم که چگونه مراقبت انجام دهیم تا همه چیز خوب پیش رود و نتیجه مطلوبی برایتان داشته باشد و درد کمتری حس کنید.

عمر-ایمپلنت-دندان

چگونه دردهای بعد از ایمپلنت دندان را کاهش دهیم؟

بعد از انجام ایمپلنت دندان طبیعی است که شما درد داشته باشید. اما چه کارهایی می شود انجام داد تا مقدار این درد را پایین آورد؟

راه های زیادی وجود دارد تا از درد دندان رها شوید که بعضی از آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

  • مراجعه به متخصص خوب ایمپلنت دندان

باید بدانید که دندان ها عضو مهمی از بدن هستند و سلامت آنها به دیگر نقاط بدن ما نیز مرتبط هستند. از این رو باید انجام هر درمانی را نزد بهترین متخصص و در بهترین مکان انجام دهید و برای سلامتی خود هزینه خوبی را بپردازید.

  • به توصیه دندانپزشک خود عمل نمایید

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما به صحبت هایی که دندانپزشک می گویند توجه کنید و آن ها را به کار بگیرید و نتیجه درمان موفقی داشته باشید.

  • داروهای تجویز شده را مصرف نمایید

برای اینکه درمانی موفق داشته باشید، حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید و دردهایی که دارید را کاهش دهید. اگر به دارویی حساسیت داشتید میتوانید با نظر دندانپزشک خود مقدار دوز آن را کم نمایید.

  • از کیسه آب یخ استفاده کنید.

کیسه آب یخ می تواند التهابات و درد ها را کاهش دهد. پس استفاده از آن را در نظر داشته باشید.

  • قرقره آب نمک

آب نمک جلوی عفونت ها را می گیرد و از درد بعد از ایمپلنت دندان می کاهد. پس علاوه بردوره نقاهت بعد از درمان حتما از آن بعنوان ضدعفونی دهان و دندان استفاده نمایید.

  • مواد غذایی مناسب استفاده نمایید

بعد از جراحی ایمپلنت دندان  تا مدتی باید از غذاهای مناسب و ترجیحا مایع استفاده نمایید تا فشار به دندان ها وارد نشود و درد به سراغ شما نیاید.

  • رعایت بهداشت دهان و دندان

روزانه مسواک زدن و استفاده از دهانشویه را در برنامه خود قرار دهید.

  • استراحت کافی

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما استراحت کافی داشته باشید تا به طور کامل به حالت اولیه خود برگردید و نتیجه درمان موفق آمیز باشد.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آن ها بتوانید صاحب دندان هایی سالم و مرتب شوید.

کاخش-درد-ایمپلنت-دندان

ایمپلنت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ایمپلنت دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400