ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,هزینه ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان چه ممنوعیت هایی وجود دارد؟

پس از جراحی ایمپلنت دندان ، نیاز به مراقبت های بعد از کاشت وجود دارد. برای بهبود و ترمیم دندان جراحی باید کمی وقت بگذارید.

ممنوعیت های بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان چه ممنوعیت هایی وجود دارد؟

مراقبت های بعد از کاشت دندان شامل موارد زیر است:

مراقبت های روزهای ابتدایی

در اولین ساعات پس از جراحی ، در سکوت کامل دراز بکشید و استراحت کنید ، حتماً سر خود را کمی بلند کنید.

برای جلوگیری از سرگیجه ، همیشه از یک موقعیت به موقعیت دیگر به آرامی حرکت کنید ، به عنوان مثال اگر خواب هستید و می خواهید از جای خود بلند شوید ، ابتدا چند لحظه آهسته بنشینید و سپس به آرامی بایستید.

بیمار باید مثل زمان سرماخوردگی یا آنفولانزا ، بعد از جراحی کاشت استراحت کند و فعالیت بدنی خود را محدود کند. بعد از جراحی ایمپلنت دندان تا 48 ساعت از ورزش شدید خودداری کنید. استراحت برای بهبود سریع محل جراحی بهتر است.

·یخ:

در اسرع وقت ، کیسه یخ (دور کیسه پارچه ای بپیچید) را روی محل خود در محل عمل قرار دهید. به طور متناوب یخ را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود نگه دارید و آن را به مدت 10 دقیقه بردارید. برای 24-48 ساعت اول از کیسه یخ استفاده کنید. به راحتی به شما کمک می کند و تورم بعد از جراحی را به حداقل می رساند. 3 روز پس از جراحی ، گرمای مرطوب می تواند به کاهش ناراحتی شما کمک کند.

·دارو:

بعد از قرار دادن ایمپلنت ، بیمار احساس درد و ناراحتی می کند. میزان درد معمولاً خفیف است. در حالت ایده آل ، داروهای ضد درد - مانند داروهای ضد درد Tylenol ، Nuprin ، Advil یا غیر آسپرین  باید قبل از از بین بردن بیهوشی استفاده شوند. اگر فرد دیگری شما را به خانه می برد ، می توانید مسکن های خود را بلافاصله پس از جراحی در مطب مصرف کنید و سپس مصرف آنها را هر 3 تا 4 ساعت یک بار تا زمان خواب ادامه دهید. اگر مسکن قبل از انتظار بی اثر شد ، می توانید هر دو ساعت یکبار از ایبوپروفن استفاده کنید. برای بزرگسالان ، ایبوپروفن نباید بیش از 800 میلی گرم سه بار در روز باشد. مسکن ها باید به مدت 2 روز به طور منظم مصرف شوند. طی چند روز شدت درد کاهش می یابد. اگر درد پس از چند روز افزایش یابد ، بیمار باید با جراح خود تماس بگیرد.

ایمپلنت دندان

۲۴ ساعت پس از ایمپلنت دندان

بعد از 24 ساعت کاشت دندان ، بیمار باید به تغذیه آنها توجه کامل داشته باشد زیرا نوشیدن مایعات داغ مانند چای به دلیل حساسیت عصب دندان مناسب نیست.

در این مدت از خوردن غذاهای نرم که نیازی به جویدن و فشار آوردن روی سطح دندان ها ندارند ، خودداری کنید.

از یخ می توان برای خنک سازی محل جراحی ایمپلنت دندان استفاده کرد.

از سیگار یا الکل استفاده نکنید ، زیرا گرمای ناشی از سیگار کشیدن برای ناحیه ترمیم شده مضر است.

از انجام فعالیتهای سنگین مانند شنا خودداری کنید و دهان خود را با دهانشویه بشویید تا بوی بد دهان از بین برود.

برای شستشوی دهان علاوه بر استفاده از دهانشویه می توانید از یک لیوان آب ولرم و یک قاشق چایخوری نمک استفاده کنید.

هنگام مسواک زدن ، بیمار نباید ناحیه ای را که جراحی ایمپلنت دندان انجام شده مسواک بزند زیرا این ناحیه حساس است و ممکن است لثه خونریزی کند. بنابراین باید با دقت و دقت زیاد مسواک زد.

باید در هنگام مسواک زدن بخیه ها دقت شود. در برخی موارد پزشکان از بخیه های قابل جذب استفاده می کنند اما اگر بخیه های استفاده شده در کاشت دندان بیمار از نوع طبیعی باشد ، باید حدود یک هفته بعد برای برداشتن بخیه ها مراجعه کند.

پس از هر وعده غذایی تمیز کردن موقت پروتز لازم است.

لازم است بیمار در صورت تغییر در پروتز و شل شدن پیچ لثه سریعاً به پزشک خود مراجعه کند.

اولین هفته پس از ایمپلنت

اولین قدم در مراقبت های ایمپلنت و ارتودنسی استفاده از روش هایی برای پیشگیری و کنترل عفونت و کاهش درد جراحی است.

مراقبت های لازم در هفته اول پس از جراحی شامل مراقبت های معمول زخم در دهان ، استفاده از دهان شویه مخصوص و دهان شویه ضد عفونی کننده (مانند دهان شویه کلرهگزیدین) ، جلوگیری از جویدن غذا با کاشت و مصرف غذاهای نرم ، استفاده از داروهای ضد درد و آنتی بیوتیک ، پرهیز از مصرف از سیگار کشیدن ، و مسواک زدن منظم دندان ها به غیر از محل کاشت.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم