ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

محل قرارگیری ایمپلنت در دندان

محل و زاویه ایمپلنت دندان نحوه قرارگیری پیچ پروتز (در پروتزهای پیچ دار) و کانتور پروتز را تعیین می کند. زیبایی و دسترسی به سلامتی می تواند به شدت تحت تأثیر این عوامل باشد و نادیده گرفتن این نکات می تواند بیمار را در کوتاه مدت و بلند مدت با مشکل روبرو کند.


 

محل قرارگیری ایمپلنت دندان

محل قرارگیری ایمپلنت در دندان

محل و زاویه ایمپلنت دندان نحوه قرارگیری پیچ پروتز (در پروتزهای پیچ دار) و کانتور پروتز را تعیین می کند. زیبایی و دسترسی به سلامتی می تواند به شدت تحت تأثیر این عوامل باشد و نادیده گرفتن این نکات می تواند بیمار را در کوتاه مدت و بلند مدت با مشکل روبرو کند.

مراحل ایمپلنت دندان

به طور کلی ، ایمپلنت های دندانی دارای 3 مرحله کلی شامل مشاوره ، معاینه و عملکرد هستند. بسته به شرایط بیمار ، از جمله ساختار فک ، دندان ها و لثه ها ، مرحله سوم می تواند 1 جلسه یا بیشتر طول بکشد.

1.مشاوره

در این مرحله ، از دهان شما سی تی اسکن می گیریم که هزینه ای برای شما نخواهد داشت. سپس مطابق این عکس ، پزشک یک طرح درمانی ویژه برای شما آماده می کند که دقیقاً متناسب با شرایط و شرایط دندان های شما باشد. اگر در مورد روش کار ، روند بهبودی یا مشکلات کاشت سوالی دارید ، دستیار پزشک شما از پاسخگویی به سوالات شما خوشحال خواهد شد. او تمام هزینه های مرتبط با کاشت ، روش های مختلف پرداخت و روند کار را برای شما توضیح می دهد. هزینه پیشنهادی در این جلسه هزینه نهایی کاشت است و بعداً هیچ هزینه اضافی اضافه نخواهد شد.

2.معاینه پیش از جراحی

هنگامی که برای انجام عمل کاشت آماده شدید ، برای معاینه دندان های خود با دندانپزشک ملاقات خواهید کرد. در این جلسه ، پزشک تمام اطلاعات لازم را برای روند کار جمع می کند و می توانید تمام سوالات باقی مانده را از او بپرسید. پس از پایان معاینه ، با کمک پزشک خود تاریخ انجام عمل کاشت را تعیین خواهید کرد.

3.کاشت ایمپلنت دندان

مرحله کاشت ایمپلنت  دندان خود به دو فاز تقسیم می‌شود:

•نصب ریشه مصنوعی

در این مرحله ، ریشه مصنوعی به استخوان وارد شده و سپس اجازه می یابد تا جوش بیاید. روند کانال ریشه 1 تا 2 ساعت طول می کشد ، اما روند بهبودی معمولاً 3 تا 6 ماه طول می کشد. در این مدت ، ریشه ایمپلنت که از آلیاژ تیتانیوم (همان ماده ای که در پیوند مفصل استفاده می شود) ساخته شده است ، خیلی سریع اطراف استخوان جوش می خورد و با بافت آن جوش می خورد. هیچ ماده دیگری که برای کاشت ریشه استفاده می شود ، روند درمانی سریعتر از تیتانیوم ندارد.

•قالب گیری ایمپلنت

وقتی ریشه مصنوعی به استخوان فک جوش داده شد ، زمان نصب تاج یا پروتز مصنوعی فرا رسیده است. قبل از ساختن تاج ، دندانپزشک از دهان و دندانهای شما قالب می گیرد تا اندازه ، شکل و رنگ مناسب داشته باشد. این مرحله به تنهایی معمولاً دو جلسه و هر دو هفته با هم طول می کشد.

مدت زمان انجام ایمپلنت

در اولین جلسه عمل ، دندانپزشک ایمپلنت را در فک فرو می کند. مدتی طول می کشد تا پزشک بتواند تاج را بر روی ریشه کاشت قرار دهد. در این مدت ، استخوان فک باید در اطراف ایمپلنت بهبود یابد ، با آن بهبود یابد و آن را محکم نگه دارد. این روند معمولاً طی یک یا دو هفته انجام نمی شود و 6 تا 8 ماه طول می کشد. با این حال ، این فرایند ممکن است حتی طولانی تر باشد. به خصوص اگر در مراحل کاشت ریشه پیوند استخوان انجام داده باشید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com

کلینیک قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400