ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه ایمپلنت دندان

کاهش درد بعد از انجام ایمپلنت دندان

اگر به تازگی ایمپلنت دندان انجام داده اید و درد دارید، باید با دندانپزشک خود این موضوع را مطرح کرده و برای رفع آن اقدام نمایید. خواندن این مقاله نیز خالی از لطف نیست.

ایمپلنت دندان از روش های بسیار خوب جایگزینی دندان هاست و به شما کمک می کند صاحب دندان هایی سالم و شبیه به دندان های طبیعی خود شوید.
اما خوب است قبل از هر چیزی با این روش آشنا باشید.

کاهش درد بعد از انجام ایمپلنت دندان

اما خوب است قبل از هر چیزی با این روش آشنا باشید.

شاید برای شما خوب باشد که قبل از انجام ایمپلنت دندان از نحوه انجام مراحل آن آگاه باشید و پیش زمینه ای در ذهن خود داشته باشید.

برای انجام روش ایمپلنت دندان قبل از هرچیزی محلی که قرار است در آنجا جراحی صورت بگیرد، عکس برداری میشود و دندانپزشک قبل از شروع کار به بررسی عکس های شما می پردازد.

با این عکس ها مشخص می شود که آیا آرواره شما کیفیت لازم را دارا می باشد و تعیین می شود چه مقدار استخوان برای این ناحیه لازم است. بعد از مشخص شدن این موارد، روزی را برای انجام جراحی تعیین می کنند تا شما به آن ها مراجعه نمایید و درمانتان آغاز شود.

در همه جلسات درمان به شما بی حسی زده می شود تا در حین کار اذیت نشوید و و آرامش لازم را داشته باشید. در شروع کار ابتدا دندان یا دندان های مورد نظرتان را برمیدارند و معمولا این دندان شما ایرادی داشته است که رو به این درمان آورده اید.

بعد از اینکه دندان شما کشیده شد، دندانپزشک محل ایمپلنت دندان را آماده می کند و حفره ای با هدف پایه ایمپلنت ایجاد می نماید. این نوع از درمان حداقل  احتیاج به ۶ ماه یا بیشتر برای درمان کامل دارد.

در بعضی موارد وقتی استخوان لازم وجود دارد در یک روز هم دندان بیمار کشیده می شود و همچنین ایمپلنت جایگزاری می کنند که به ایمپلنت فوری معروفیت دارد که انجام این نوع روش  طبق نظر دندانپزشک انجام می گیرد.

وقتی که  اسخوان کافی و محکم در قسمت ایمپلنت داشته باشید، به این منظور است که آماده ایمپلنت می باشد. در جلسه ای که قرار است جایگذاری انجام دهید، ایمپلنت که جنس تیتانیومی دارد با استفاده از ابزارهای مخصوص آن را در داخل استخوان قرار می دهند و بعد از آن روکشی را به دور ایمپلنت قرار می دهند، لثه را بخبه می زنند و درمان شما از این لحظه آغاز می شود.

شما در طول درمان خود نیز از دندان مصنوعی به طور موقتی استفاده می نمایید تا زیبایی ظاهریتان حفظ شود. دوره درمان شما به کیفیت استخوان بستگی دارد اما معمولا این روند بین ۲ تا ۶ ماه به طول خواهد کشید تا ایمپلنت با استخوان ترکیب شود.

در طول دوره درمان نباید بر روی آن فشاری وارد شود چون این مورد در روند بهبودی اثر می گذارد. بعد از جراحی هر چند وقت یکبار باید دندانپزشک خود را ملاقات نمایید و از روند درمانیتان اطلاع کسب نمایید و مطمئن شوید عفونتی بوجود نیامده است.

بعد از اتمام دوره درمان، ایمپلنت دندان را مورد آزمایش قرار می دهند و مطمئن می شوند که پایه ایجاد شده با استخوان یکی شده اند و وقتی این اطمینان بدست آمد، یک پروتز متناسب را به وسیله پیچ به ایمپلنت دندان شما وصل می نمایند. به این ابزار تیکه گاه می گویند و وظیفه اش حفظ کردن جایگزین دندانی با تاج ایمپلنت است.

دندانپزشک شما قالب مورد نظر را اندازه گیری می‌کند تا بتواند دندان جایگزین را نصب نماید. تاج ایمپلنت نیز دندان به صورت پیچ خورده نصب می‌شود و یا چسبانده می‌شود.

ایمپلنت-دندان

چه چیزهایی باعث درد بعد از ایمپلنت دندان می شود؟

• اگر ایمپلنت دندان شل باشد

اگر استخوان مناسبی برای ایمپلنت دندان نداشته باشید و یا محل نصب آن شل باشد قطعا بعد جراحی درد برای شما به همراه خواهد داشت.

• امکان عفونت وجود دارد

ممکن است بعد جراحی عفونت لثه به سراغ شما بیاید و اگر چنین موردی پیش آمد حتما با دندانپزشک خود مطرح کرده و برای برطرف کردن آن اقدام نمایید. چون در صورت شدید شدن عفونت درد بسیار و بروز مشکلات دیگری را همراه خواهد داشت.

• اگر پایه ایمپلنت درست قرار نگیرد

اگر ایمپلنت در جای درست خود قرار نگیرد و به اصطلاح درمان پس زده شود. برای بیمار درد به همراه دارد.

و موارد دیگری که به نحوی باعث درد برای شما خواهد شد. اما چگونه از درد بعد از انجام ایمپلنت دندان جلوگیری نماییم؟

کاهش-درد-ایمپلنت-دندان

راه هایی را برای کاهش درد بعد از ایمپلنت دندان

بعد از انجام ایمپلنت دندان طبیعی است که شما درد داشته باشید. اما چه کارهایی می شود انجام داد تا مقدار این درد را پایین آورد؟

راه های زیادی وجود دارد تا از درد دندان رها شوید که بعضی از آنها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

• مراجعه به متخصص خوب ایمپلنت دندان

باید بدانید که دندان ها عضو مهمی از بدن هستند و سلامت آنها به دیگر نقاط بدن ما نیز مرتبط هستند. از این رو باید انجام هر درمانی را نزد بهترین متخصص و در بهترین مکان انجام دهید و برای سلامتی خود هزینه خوبی را بپردازید.

• به توصیه دندانپزشک خود عمل نمایید

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما به صحبت هایی که دندانپزشک می گویند توجه کنید و آن ها را به کار بگیرید و نتیجه درمان موفقی داشته باشید.

• داروهای تجویز شده را مصرف نمایید

برای اینکه درمانی موفق داشته باشید، حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنید و دردهایی که دارید را کاهش دهید. اگر به دارویی حساسیت داشتید میتوانید با نظر دندانپزشک خود مقدار دوز آن را کم نمایید.

• از کیسه آب یخ استفاده کنید.

کیسه آب یخ می تواند التهابات و درد ها را کاهش دهد. پس استفاده از آن را در نظر داشته باشید.

• قرقره آب نمک

آب نمک جلوی عفونت ها را می گیرد و از درد بعد از ایمپلنت دندان می کاهد. پس علاوه بردوره نقاهت بعد از درمان حتما از آن بعنوان ضدعفونی دهان و دندان استفاده نمایید.

• مواد غذایی مناسب استفاده نمایید

بعد از جراحی ایمپلنت دندان  تا مدتی باید از غذاهای مناسب و ترجیحا مایع استفاده نمایید تا فشار به دندان ها وارد نشود و درد به سراغ شما نیاید.

• رعایت بهداشت دهان و دندان

روزانه مسواک زدن و استفاده از دهانشویه را در برنامه خود قرار دهید.

• استراحت کافی

بعد از جراحی به روش ایمپلنت دندان حتما استراحت کافی داشته باشید تا به طور کامل به حالت اولیه خود برگردید و نتیجه درمان موفق آمیز باشد.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آن ها بتوانید صاحب دندان هایی سالم و مرتب شوید.

درمان-دندان

ایمپلنت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه و انجام ایمپلنت دندان هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم