ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,شرایط انجام ایمپلنت دندان,هزینه انجام ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان و دوره بعد از نقاهت جراحی

ایمپلنت دندانDental implant  و مراحل انجام آن از دغدغه بیمارانی است که با این روش باید درمان خود را آغاز کنند و اطلاعات کافی از آن ندارند.

ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.


ایمپلنت دندان و دوره بعد از نقاهت جراحی

ایمپلنت دندانDental implant  و مراحل انجام آن از دغدغه بیمارانی است که با این روش باید درمان خود را آغاز کنند و اطلاعات کافی از آن ندارند.

ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.

وقتی شما به دندانپزشک مراجعه نمایید می توانید نسبت به این روش آگاهی بیشتری را کسب نمایید و اگر دندانپزشک فردی با تجربه و حرفه ای باشد بطور کامل از نحوه انجام کار از ابتدا تا انتهای کار خواهد گفت.

با پیشرفت علم دندانپزشکی در داخل کشور ما و شهرهایش امکانات و  تجهیزات روش های جدید درمان فراهم شده است و شما در هر نقطه ای که باشید، می توانید از خدمات درمانی استفاده کنید.

در رابطه با درمان بوسیله ایمپلنت دندان نیز این مورد صدق می کند و شما با خیالی راحت می توانید درمان خود را آغاز نمایید و صاحب دندان های سالم شوید.

برای انجام ایمپلنت دندان حتما باید به متخصص مراجعه نمایید چون دوره نقاهت درمان به دندانپزشک معالج شما مرتب است و اگر این کار خوب انجام شود این دوره برای شما کوتاه تر خواهد شد و از نظر حال جسمی و روحی، شما وضعیت مطلوبی خواهید داشت.

اما برای انجام ایمپلنت دندان چه نکاتی مهم است و شما باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

ایمپلنت-دندان

نکاتی که هنگام انجام ایمپلنت دندان باید بدانیم

در ابتدا باید گفت اگر به دندانپزشک مراجعه کردید و روش ایمپلنت دندان به شما پیشنهاد شد، نباید انجام آن را عقب بیندازید و در نزدیکترین زمان ممکن باید برای آن اقدام نمایید.

حالا شاید برایتان سوال پیش آید که چرا باید زود اقدام کرد؟

دلیل های زیادی وجود دارد اما مهمترین آن این است که، وقتی دندانی کشیده می شود، برای غذا خوردن فشار زیادی به استخوان فک وارد می شود و اگر شما نبست به کاشت ایمپلنت دیر اقدام کنید این فشار زیاد باعث ساییدگی استخوان فک می شود و انجام ایمپلنت دندان را سخت می کند.

دیگر دلیل مهم این است که وقتی فضایی خالی در لثه شما ایجاد شود. در واقع همان کشیدن دندان و جای خالی اش باعث می شود فشار از دندان های اطراف کم شود و باعث حرکت آن شود. این حرکتت دندانی در طول زندگی انسان ها بوده است و حالا با کشیده شدن دندان شرایط برای این حرکت ها بیشتر خواهد شد.

بنابراین به دلایل بالا اولین توصیه و پیشنهاد دندانپزشک متخصص شما این است که بعد از کشیده شدن دندان برای انجام ایمپنت دندان اقدام شود و مشکلات دیگری برای بیمار به وجود نیاید.

قبل از انجام ایمپلنت نیز می توانید مشورت های لازم را انجام دهید و از شرایط آن کاملا آگاه شوید.

برای کسانی که در ذهنشان مدت زمان درمان می گذرد باید گفت که از زمانی که شما دندان خود را می کشید تا انجام جراحی و بعد از برای هر دندان چیزی حدود 6ماه تا یکسال زمان لازم است.

این دوره بستگی به برخی از شرایط متغیر است و ممکن است در هر فردی متفاوت باشد.

در ابتدا می توانیم مشاوره قبل از انجام ایمپلنت دندان را نام ببریم. قبل از انجام شما باید آزمایشاتی را انجام دهید و عکس های لازم را بگیرید و پرونده پزشکی خود را تکمیل نمایید. علاوه بر آن جلسه ای جهت مشورت با دندانپزشک خود داشته باشید تا از همه مراحل و مراقبت های پس از آن آگاه شوید. این دوره خود ممکن است چند وقتی زمان ببرد تا همه پرونده شما تکمیل شود و شرایط برای انجام کار محیا گردد.

قبلتر به شما گفته شد که می توانید بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام دهید. اما برخی از افراد هستند که با کشیدن دندان استخوان تراکم کافی برای انجام را ندارد و دندانپزشک شما باید استخوان به فک اضافه کند و چندماهی بگذرد تا فک آماده برای ایمپلنت دندان شود.

برای دریافت نوبت انجام ایمپلنت دندان در زمان مناسب اقدام کنید تا وقت برای شما وجود داشته باشد. متخصص دندانپزشکی باید قبل از درمان فضای بین دندان را مشخص کند و بیمار منتظر وقت مناسب شود.

بیمار نیز باید از نظر جسمی و روحی در بهترین شرایط باشد تا نتیجه درمان موفقیت آمیز باشد. چون کوچکترین ناراحتی و مشکلی بر روی درمان تاثیر می گذارد و آنچه که مورد توقع است رخ نخواهد داد.

اما حالا باید دید شرایط انجام ایمپلنت دندان به چه صورتی است؟

شرایط-انجام-ایمپلنت-دندان

شرایط انجام ایمپلنت دندان برای بیماران

شاید این را بدانید که هر درمانی  دندانپزشکی شاید برای همه نتیجه بخش نباشد و روش درمانی با تشخیص دندانپزشک مربوطه انجام خواهد شد. بنابراین قبل از اقدام به درمان باید با دندانپزشک معالج خود به مشورت بپردازید و از او راهنمایی های لازم را بخواهید تا بعد از آن بتوانید درست تصمیم بگیرید.

برای انجام ایمپلنت دندان قبل از هرچیزی باید آزمایش ها و معایناتی انجام شود تا دندانپزشک شما مطمئن شود هیچ مشکلی وجود ندارد و در بدنتان عفونتی نیست. چون در صورت وجود عفونت ممکن است درمان شما نتیجه بخش نباشد و اگر با این آزمایشات مشخص شود بیماری های قلبی و.. دارید از انجام این کار صرف نظر می کند.

کسی که قرار است این روش درمان را انتخاب کند باید صبر و تحمل داشته باشد چرا که دوران نقاهت و بهبودی این روش طول می کشد و همچنین از جراحی کردن نباید بترسد. برای اینکار یک دندانپزشک متخصص و دارای اخلاق خوب از مناسب ترین انتخاب های شما خواهد بود تا همراه مناسبی برای این کار باشد و نگرانی ها را از شما دور نماید تا درمان نتیجه خوبی بدهد.

داشتن استخوان فک مناسب از مهمترین موارد افراد دارای شرایط ایمپلنت دندان است. چون اگر استخوان فک خوبی نداشته باشند ایمپلنت را نمی توانیم انجام داد. قبل از انجام کار با تصویر برداری از آن نواحی مشخص می شود که کیفیت استخوان فک به چه صورتی است و آیا برای درمان ایمپلنت مناسب است.

قطعا اگر این روش برای شما مناسب نباشد دندانپزشکتان راه دیگری را برای شما در نظر میگیرد و قطعا شما را به نتیجه ای که می خواهید خواهد رساند. پس از این بابت نگرانی نداشته باشید.

در ادامه یکی از کلینیک های دندانپزشکی معتبر و با تجربه را در تهران به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه بتوانید به دندان های سالم و با کیفیت برسید.

نکات-مهم-برای-انجام-ایمپلنت-دندان

ایمپلنت دندان درکلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400