ایمپلنت دندان,مراقبت از ایمپلنت دندان,عمر ایمپلنت دندان,هزینه ایمپلنت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ایمپلنت دندان و مراقبت بهداشتی بعد از آن

ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان های اصلی و طبیعی شما است و این فرصت را به شما می دهد که در صورت نداشتن دندان های طبیعیتان از داشتن دندان محروم نباشید و بتوانید دندان های سالم داشته باشید.

از ایمپلنت به عنوان ریشه دندان استفاده می شود و بعد از انجام این روش احتیاج به مراقبت هایی وجود دارد تا بتوان عمر طولانی تری را به این روش داد.


ایمپلنت دندان و مراقبت بهداشتی بعد از آن

ایمپلنت دندان یکی از روش های جایگزینی دندان های اصلی و طبیعی شما است و این فرصت را به شما می دهد که در صورت نداشتن دندان های طبیعیتان از داشتن دندان محروم نباشید و بتوانید دندان های سالم داشته باشید.

از ایمپلنت به عنوان ریشه دندان استفاده می شود و بعد از انجام این روش احتیاج به مراقبت هایی وجود دارد تا بتوان عمر طولانی تری را به این روش داد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، ایمپلنت شبیه به دندان طبیعی است و احتیاج به مراقبت دارد و اگر این مراقبت صحیح صورت گیرد باعث طول عمر بالای ایمپنت می شود.ایمپلنت دندان از روش های درمانی می باشد که توانسته است جایگاه خوبی را در شاخه دندانپزشکی بدست آورد. این روش علاوه بر درمان فرد به نوعی زیبایی نیز محسوب می شود و افراد به این وسیله هم درمان خود را انجام داده اند و هم زیبایی دهان و دندان خود را چندین برابر می کنند.

وقتی شما به دندانپزشک مراجعه نمایید می توانید نسبت به این روش آگاهی بیشتری را کسب نمایید و اگر دندانپزشک فردی با تجربه و حرفه ای باشد بطور کامل از نحوه انجام کار از ابتدا تا انتهای کار خواهد گفت.

اما ایمپلنت دندان مناسب است و هر کسی شرایط انجام آن را دارد و یا تنها مختص افرادی است؟

از نظر دندانپزشکان سلامت دهان و دندان بسیار حائز اهمیت است و بر کل بدن تأثیرگذار است. پس خوب است از جدیدترین روش ها برای بهبود دندان ها استفاده نماییم تا دچار ناراحتی های دندانی نشویم و دیر اقدام کردن ما باعث نشود که هیچ راهی برای درمان باقی بماند.

اما باید دید که ایمپلنت دندان در چه مواقعی و برای چه کسانی انجام می گیرد. اگر بخواهیم مواردی که باعث میشود ایمپلنت دندان را انجام بدهیم، می توان موارد زیر را نام برد:

  • زمانی که دندان به قدری پوسیدگی دارد و امکان ترمیم برایش وجود نداشته باشد.
  • ممکن است حادثه ای برایتان رخ داده باشد و در این بین دندان شما آسیب جدی دیده باشد.
  • اگر بین دندان هایتان فاصله ایجاد شده باشد و ارتودنسی هم راهی برای آن نداشته باشد.
  • داشتن فک نامناسب باعث فشار بر دندان ها می شود و همچنین ایجاد فاصله می کند.
  • و ...

حالا باید دربارهمراقبت بعد از ایمپلنت دندان صحبت کنیم تا با به کارگیری این موارد ایمپلنت شما همیشه سالم بماند.

ایمپلنت-دندان

با مراجعه به دندانپزشک چه مراحلی رخ می دهد؟

برای انجام ایمپلنت دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید و پرونده پزشکی خود را تشکیل دهید. در ابتدا دندانپزشک معاینات اولیه را انجام می دهد و آزمایش ها و اسکن های لازمه را انجام می دهد و نکات قبل از جراحی را به شما می گوید سعی کنید موارد گفته شده را خوب بخاطر بسپارید و آن ها را استفاده نمایید و مواردی را که در پرونده ذکر می کنید درست باشد و دندانپزشک را دچار ابهام نکند.

قبل ایمپلنت از سلامت کامل لثه ها مطمئن باشید. چون اگر لثه ایرادات کوچکی داشته باشد به ایمپلنت شما آسیب می زند و نتیجه خوبی حاصل نمی شود. حتی خوب است دندان ها هم بررسی شود و با اطمینان خاطر کار را انجام دهید.

اگر شما دارای بیماری خاصی هستید مثل دیابت، فشار خون، مشکلات قلبی و  اگر سابقه پیوند عضو، سکته قلبی و مغزی یا . داشتید و داروی خاص استفاده می کنید با پزشک خود مشورت نمایید.

پس از مراحلی که گفته شد باید قبل جراحی موارد زیر را رعایت نمایید:

  • از مصرف داروهایی که باعث رقیق شدن خون میشود تا پنج روز خودداری کنید..
  • یک ساعت قبل جراحی یک مسکن خیلی قوی که به آن حساسیت ندارید را استفاده کنید.
  • از سه روز قبل جراحی دهانشویه استفاده کنید.
  • شب قبل از جراحی خوب استراحت کنید.

عمل جراحی ایمپلنت دندان یک روش بسیار سریع و ساده است و با مراقبت و بهداشت صحیح سالیان طولانی می توانید از آن استفتده نمایید.

مراقبت-هزینه-دندان

نگهداری از ایمپلنت چگونه است؟

بعد از انجام ایمپلنت دندان احتیاج است از آن نگهداری نمایید تا آسیبی نبیند و عمر طولانی تری داشته باشد. با توجه به مشاهدات قبلی ایمپلنت می تواند حدود 5سال عمر داشته باشد. اما اگر شما به خوبی از آن نگهداری و همانند دندان های طبیعی با آن رفتار کنید، می توان تا 25 سال از آن استفاده نمایید.

اما این در صورتی است که واقعا رعایت لازم صورت بگیرید. برای مثال کسی که سیگار می کشد نمی توان توقع داشت که نتیجه خوبی را از این درمان بگیرد مگر اینکه این به طور کامل این عادت را کنار بگذارد تا هزینه و وقتی را که صرف کرده هدر نرود.

استفاده از دهان شویه و نخ دندان نیز در بهداشت بعد از ایمپلنت دندان بسیار مناسب است. حداقل استفاده از نخ دندان می تواند روزی یکبار باشد و حتما هنگام خرید دقت نخ دندانی را تهیه کنید که مخصوص ایمپلنت هست و نرم و اسفنجی است. قسمتی از آن برای میان دندان هاست و قسمتی خود دندان را تمیز می نماید.

تمیز کردن باید به طور صحیح انجام شود و هرگونه جرم و مواد غذایی به طور کامل از دندان ها پاک گردد. بعد از انجام ایمپلنت دندان نمی توانید با دندان هایتان چیزی را بشکنید. چون شکاندن مواد غذایی سفت و یا هر اشیا دیگر آسیب زیادی به ایمپلنت دندان وارد خواهد کرد. پس حتما مواردی را که گفته می شود رعایت کنید تا بتوانید زمان زیادی از ایمپلنت استفاده نمایید.

به دلیل اینکه ایمپلنت یک فلز است و گرما را به خود می گیرد، بهتر است که بعد از انجام از نوشیدنی و مواد غذایی خیلی داغ پرهیز کنید تا این بخش از ایمپلنت تغییر نکند و سالم بماند.

برای انجام ایمپلنت دندان و نگهداری از آن حتما از دندانپزشک خود سوال بپرسید و راه های بیشتر مراقبت را جویا شوید. در این میان ما نیز به شما یک کلینیک خوب دندانپزشکی را معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آنان بتوانید صاحب دندان هایی سالم و لبخند زیبایی داشته باشید.

نگهداری-ایمپلنت-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان به روش ایمپلنت دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

 

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

منع ایمپلنت دندان برای چه کسانیست؟

23 دی 1400

شاخه دندانپزشکی را بیشتر بشناسیم

02 آذر 1400

ایمپلنت دندان و کاربرد آن در دهان

18 آبان 1400

چگونگی ترمیم توسط ایمپلنت دندان

09 مهر 1400

ایمپلنت دندان با بیهوشی

09 شهریور 1400