لمینت دندان,معایب لمینت دندان,مزایای لمینت دندان,انواع لمینت دندان,لمینت کامپوزیت,لمینت سرامیکی,روکش دندان,افراد مناسب برای لمینت دندان,فواید لمینت دندان,دندانپزشکی,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

لمینت دندان فقط جنبه زیبایی دارد؟

لبخند دلنشین و زیبا یکی ازمولفه های صورت زیباست اما برخی افراد به دلیل دندانهای بد فرم و نامتقارن از نعمت لبخند زیبا محروم می شوند. اما معجزه ای به نام لمینت دندان می تواند زیبایی را به صورت شما بازگرداند و لبخند بزند.


لمینت دندان فقط جنبه زیبایی دارد؟

لبخند دلنشین و زیبا یکی ازمولفه های صورت زیباست اما برخی افراد به دلیل دندانهای بد فرم و نامتقارن از نعمت لبخند زیبا محروم می شوند. اما معجزه ای به نام لمینت دندان می تواند زیبایی را به صورت شما بازگرداند و لبخند بزند.

لمینت دندان

در بعضی موارد ، از لمینت برای مصارف پزشکی نیز استفاده می شود ، مثلاً وقتی دندان فرد به دلیل سیگار کشیدن زیاد تیره می شود یا شخصی دچار پوسیدگی مینای دندان شدید و می خواهد پوسیدگی آن را بپوشاند.

دو روش لمینت وجود دارد: یک روش از ماده ای به نام "کامپوزیت" استفاده می کند که دندان آن کمی بریده می شود ، اما مشکل این نوع لمینت این است که بعد از مدتی دندان ها دوباره تغییر رنگ داده و ظاهر دندان را بهبود می بخشند. . ، نیاز به بازسازی دارد ..

در روش دیگر لمینت ، از پوشش سرامیکی استفاده می شود که ابتدا دندان ها را قالب می کند و بر اساس آن یک پوشش سرامیکی می سازد و این پوشش روی دندان ها قرار می گیرد.

در این روش دندان های بیشتری بریده می شوند ، در حالی که ثبات رنگ بیشتری وجود دارد ، اما آسیب زیادی به دندان ها وارد می شود.

در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان ، عدم استعمال دخانیات و پرهیز از مصرف برخی مواد غذایی ، ثبات رنگ دندان در این روش دو تا سه سال خواهد بود و پس از این مدت باید مجدداً فرد را ارجاع داده و دندان ها را مجدداً قالب زد و روی آنها را پوشاند. ایمپلنت های جدید روی دندان ها قرار می گیرند.

ملاحظات ویژه ای در مورد نوع تغذیه فرد اعمال می شود و فرد باید رژیم خود را تنظیم کند و فشار زیادی به دندانها وارد نكند و از طرف دیگر كار لمینت در هر دو روش باید توسط یك متخصص ماهر انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسید.

معایب لمینت برای سلامت دندان ها

در لمینت با برش دندان تا حد زیادی آسیب می بیند و هر بار که لمینت دوباره ساخته می شود ، این آسیب ها بیشتر می شود.

لمینت ممکن است باعث زیبایی دندان ها شود ، اما این ظاهر مسئله است و در واقع صدمات زیادی به دندان ها وارد می شود که در سال های بعد قابل مشاهده است.

لمینت بیشتر از آنکه یک عمل زیبایی باشد یک کاربرد درمانی است و فقط برای افرادی که به آن نیاز جدی دارند و دندان های آنها در وضعیت نامناسبی قرار دارد توصیه می شود.

انواع لمینت دندان

لمینت دندان از نظر ماده و ساختمان متفاوت است و به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

لمینت کامپوزیت: این نوع لمینت ارزان تر است و از ثبات رنگ کمتری نسبت به نوع دیگر برخوردار است اما مزیت آن نسبت به نوع دیگر این است که دندان کمتری پیدا می کند.

لمینت سرامیکی: این نوع لمینت دوام و مقاومت بیشتری نسبت به انواع دیگر دارد ، از ثبات رنگ بیشتری برخوردار است و از زیبایی ظاهری بیشتری برخوردار است.

روکش به دو نوع وجود دارد: روکش های کامپوزیت مستقیماً در مطب و روکش های سرامیکی در آزمایشگاه ساخته می شوند و مواد آنها سرامیک است.

چه کسی نباید دندان های خود را لمینت کند؟

لمینت روشی است که در دندانپزشکی زیبایی باعث اصلاح رنگ دندان ها و پر شدن فاصله بین آنها می شود ، بنابراین افرادی که دندان های سالم دارند نباید دندان های خود را لمینت کنند زیرا هر بار که یک دندان لمینت می شود ، لایه ای بسیار نازک از آن تراشیده می شود.

اگر همان روش ادامه یابد و هر بار که برخی از دندان ها تراشیده می شوند ، عمر دندان کوتاه می شود و در طولانی مدت و به دلیل آسیب وارد شده ، ممکن است نیاز به پر کردن ، عصب کشی یا حتی کشیدن دندان باشد.

برخی از جوانان بین 17 تا 30 سال به دلیل زیبایی و سفیدی دندان های خود سعی در لمینت دارند اما عمر این لمینت ها دائمی نیست و فرد باید پس از مدتی دندان های خود را دوباره لمینت کند.

همچنین کسانی که عادت به دندان قروچه دارند و یا ترشی یا مواد اسیدی زیادی می خورند و کسانی که بیماری های مفصلی دارند و از همه مهمتر کسانی که بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند ، نباید از این روش ها استفاده کنند زیرا لمینت نیاز به استفاده منظم دارد.

کسانی که ساییدگی مینای دندان دارند و بافت مینای دندان آنها کافی نیست. این افراد به جای استفاده از دندان های لمینت باید از انواع مختلف روکش دندان استفاده کنند.

افراد مناسب برای انجام لمینت دندان

افرادی که دندان های دو رنگ دارند یا دندان هایشان کج و کوتاه است و طول آن کوتاه است یا بخشی از دندان های آنها فرسوده و مطابق با یکدیگر نیستند ، برای لمینت دندان مناسب هستند.

فواید لمینت دندان ها

  • نیازی به بیهوشی نیست
  • فقط در 2 جلسه درمان انجام میشود
  • زیبایی چشمگیر و طبیعی
  • کم رنگ بودن
  • مقاومت بسیار بالا

کلینیک دندانپزشکی قلهک

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندانپزشکی است که دارای دندانپزشکان متخصص است و این فرصت خوبی برای کسانی است که به دنبال یک دندانپزشک باتجربه هستند تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

دانش و تجربه بی نظیر بنیانگذاران و متخصصان این کلینیک و همچنین امکانات و تجهیزات به روز و کارآمد از ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

www.clinicgholhak.com


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400