ارتودنسی,ارتودنسی دندان,طول درمان ارتودنسی درمان,دندانپزشکی,دندان بهم ریخته,الاستیک دندان,بریس نامرئی,ارتودنتیست,کلینیک دندانپزشکی قلهک
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

طول درمان ارتودنسی دندان

بهترین راه برای از بین بردن دندان های بهم ریخته ارتودنسی دندان است. لبخندهای زیبا ، بهبود سلامت دهان و دندان و افزایش کیفیت زندگی برای اکثر مردم در هر سنی از مزایای استفاده از روش های ارتودنسی است.


طول درمان ارتودنسی دندان

یکی از تخصص های مربوط به دندانپزشکی ارتودنسی دندان است که بر روی تشخیص و درمان ناهنجاری های دندان و اجزای مربوط به آنها در صورت تمرکز دارد.

بهترین راه برای از بین بردن دندان های بهم ریخته ارتودنسی دندان است. لبخندهای زیبا ، بهبود سلامت دهان و دندان و افزایش کیفیت زندگی برای اکثر مردم در هر سنی از مزایای استفاده از روش های ارتودنسی است.

طول درمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

عواملی که میتواند در مدت زمان برای انجام درمان ارتودنسی تاثیر گذاری خود را نشان دهد، به نوع و شدت ناهنجاری دندان ، سن بیمار که نیاز به بررسی دقیق توسط پزشک دارد ، همکاری بیمار با رعایت دستور العمل پزشک میتواند تاثیر گذار باشد، شرایط بیولوژیکی ، کشیدن یا عدم کشیدن دندان و ... بستگی دارد ، اما متوسط ​​طول دوره درمان ارتودنسی حدود 2 سال و در بعضی موارد ممکن است درمان چندین سال طول بکشد و به طور متوسط ​​هر 4 تا 6 هفته بیماران معاینه می شوند.

دانستن این موارد می تواند به فرد کمک کند تا با کمترین هزینه ممکن و بدون نیاز به جراحی و با استفاده از درمان ارتودنسی ، یعنی فکها و دندانهای منظم ، زیبا و سالم ، به اهداف خود برسد و جدا از آن ، درست و راحت تر غذا را بجود.

چطور می توان طول درمان ارتودنسی را کوتاه کرد؟

همکاری بیمار در حضور منظم در قرارهایی که توسط متخصص ارتودنسی انجام می شود ، رعایت نکات بهداشتی دندان های ارتودنسی ، به ویژه در طول شب ، اعتماد به متخصص ارتودنسی و عدم تداخل در کار نقش مهمی در روند درمان و کوتاه شدن درمان ارتودنسی دارد.

عمر-ارتودنسی-دندان

نوع غذای مصرفی در طول مدت ارتودنسی چگونه باید باشد؟

استفاده از غذاهای سفت و چسبنده باعث شکستن و خم شدن براکت ها و سیم های ارتودنسی می شود. غذاهای سفت را باید به قطعات کوچک خرد کرد که خوردن آنها راحت تر باشد.  اما بهتر است از غذاهای نرم استفاده کنید.

استفاده از الاستیک یا کش در طول درمان ارتودنسی چه نقشی دارد؟

اگر متخصص ارتودنسی شما استفاده از الاستیک را توصیه کرده است ، باید طبق زمان غذا خوردن آنها را روی دندان قرار دهید تا حرکت و تغییر دندان ها تسریع شود. بنابراین ، باید از الاستیک حداقل 22 ساعت و 24 ساعت در روز استفاده کنید.

طول درمان ارتودنسی وابسته به چه عواملی می باشد؟

طول دوره درمان ارتودنسی دندان  برای هر بیمار بستگی به نوع ناهنجاری دندانها دارد و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که متخصص ارتودنسی با معاینه بیمار می تواند در این مورد اظهار نظر کند.

آیا طول درمان ارتودنسی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؟

بله ، درمان ارتودنسی برای کودکان سریعتر و آسانتر از بزرگسالان است. شکل دهی فک در سنین پایین بسیار راحت و م موثر است و در این سن نیازی به جراحی نیست. با این حال ، شروع درمان ارتودنسی محدودیتی ندارد و بزرگسالان نیز مانند کودکان می توانند از مزایای درمان ارتودنسی بهره مند شوند.

آیا استفاده از بریس های نامرئی می تواند طول درمان را کوتاهتر کند؟

چه با استفاده از بریس های سنتی و چه از بریس های نامرئی ، درمان ارتودنسی حدود 24 ماه طول می کشد. بنابراین ، جنس ارتودنسی تاثیری در طول دوره درمان ارتودنسی ندارد. تنها تفاوت در هزینه ارتودنسی ثابت و شکل ظاهری آنهاست.

تسلط ارتودنتیست چه تاثیری در روند درمان دارد ؟

مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی باعث سرعت عمل در طول درمان می شود.

هزینه-ارتودنسی-دندان

ارتودنسی دندان در کلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

دندان قروچه

20 اسفند 1402

دندان مصنوعی چیست؟

10 اسفند 1402

ارتودنسی ارزان در تهران
ارتودنسی ارزان در تهران

27 مهر 1402

آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟
آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟

17 مهر 1402

باورهای غلط ارتودنسی دندان
باورهای غلط ارتودنسی دندان

08 مهر 1402