لمینت,لمینت دندان,لمینت سرامیکی,مزیت لمینت دندان,عوارض لمینت دندان,معایب لمینت دندان,مزایای لمینت دندان
مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

عوارض لمینت دندان

لمینت دندان یکی از جدیدترین روش های درمان دندانپزشکی است که با انجام آن صاحب لبخند زیبایی خواهید شد. اما تنها زیبایی برای افرادی به این روش درمانی رو می آورند مطرح نیست. افراد با هدف ترمیم و رفع نواقصی که دندان هایشان دارد، این کار را انجام می دهند و ازنتیجه راضی هستند.


عوارض لمینت دندان

لمینت دندان یکی از جدیدترین روش های درمان دندانپزشکی است که با انجام آن صاحب لبخند زیبایی خواهید شد. اما تنها زیبایی برای افرادی به این روش درمانی رو می آورند مطرح نیست. افراد با هدف ترمیم و رفع نواقصی که دندان هایشان دارد، این کار را انجام می دهند و ازنتیجه راضی هستند.

لمنیت یک لایه نازک است که جنس سرامیکی دارد و آن را بر روی دندان های طبیعی شما می چسبانند. در این روش مقداری از دندان شما را تراش می دهند و اینکه چه مقدار تراش داده شود بستگی به نظر دندانپزشک شما خواهد داشت.

اما باید فهمید این روش علاوه بر زیبایی و مزیت هایی که دارد برای فرد انجام دهنده عوارضی دارد یا خیر؟

در جواب این سوال باید گفت که لمنیت دندان نیز می تواند برای فرد عوارضی را ایجاد کند اما این موضوع در هر کسی متفاوت است و با توجه به اینکه دندانپزشک او چه کسی بوده است و یا از چه تجهیزاتی برای انجام کار استفاده شده تاثیرگذار است.

در اینجا فرق بین یک دندانپزشک با تجربه کاربلد مشخص می شود. مهارت و توانایی او در انجام اینکار بسیار می تواند نتیجه را برای شما متفاوت سازد و بدون درد و مشکلی این دوران برای شما سپری شود.

در ادامه به عوارض و معایبی که ممکن است لمینت دندان ایجاد کند می پردازیم تا با آن آشنا باشید.

لمینت دندان

معایب لمینت دندان

اگر بخواهیم معایب لمینت دندان را برای شما بگوییم، در واقع خصوصیاتی از آن را می گوییم که دندانپزشکان و بیمار آن را قبول کرده و با آگاهی کامل آن را انجام می دهند اما در مقالات علمی  این موارد  عیب عنوان  شده است.

  • امکان ترمیم لمینت دندان در صورت شکستن یا پریدگی وجود ندارد.
  • لمینت کردن دندان غیرقابل برگشت است.
  • امکان تغییر شکل و فرم پس از نصب وجود ندارد.
  • هزینه بالایی نسبت به سایر روشهای دندانپزشکی زیبایی

عوارضی که لمینت دندان دارد:

  • حساس شدن نسبت به گرما و سرما پس از لمینت دندان
  • تغییر رنگ لمینت دندان و ایجاد ناهماهنگی با رنگ سایر دندانها
  • پوسیدگی دندان زیر لمینت در صورت نصب نشدن صحیح
  • بروز بیماری های پریودنتال یا لثه ای در صورت عدم رعایت موارد لازم

اما شما می توانید با مراقبت های بعد از لمینت شرایط را برای خود از این نظر بهبود دهید تا موارد بالا رخ ندهد. باید توجه داشته باشید که انتخاب دندانپزشک و کلینیک در بروز این عوارض بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

بعد از انجام لمینت نیاز است شما مراقبت هایی را انجام دهید تا لمنیت شما عمر طولانی تری داشته باشد. از جمله مواردی که ممکن است آسیب جدی به آن وارد کند میتوانیم به شکستن پسته، تخمه، بادام و انواع خوراکی‌های سخت یا جویدن آنها اشاره کرد. این موارد برای دندان های طبیعی نیز سخت و دارای آسیب است و اگر دندان شما لمینت باشد این موضوع جدی تر خواهد بود و امکان شکستگی در آن وجود دارد.

اگر عادتی همچون نگه داشتن وسیله در بین دندان هایتان دارید، این اشیاء نیز باعث آسیب به لمینت دندان شما خواهد شد.

استفاده از مسواک و نخ دندان نیز بسیار واجب و ضروری است و شما طبق گفته های دندانپزشک خود باید دقیق و منظم آن را انجام دهید تا عمر لمینت خود را تضمین نمایید.

لازم به ذکر است استفاده از مسواک و نخ دندان از پوسیدگی دندان ها نیز جلوگیری می کند و همچنین مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث این خواهد شد که از سلامت دندان های خود مطمئن باشید. علاوه بر این موادی هستند که استفاده طولانی آنها ممکن است باعث شود رنگ دندان شما تغییر نماید، شما بعد از انجام لمنیت باید استفاده از این مواد را به حداقل برسانید.

لمینت دندان اگر شکست سریعا باید تعویض شود. با انجام مراقبت های گفته شده می توانید عمر لمینت خود را طولانی نمایید و از داشتن دندان هایی زیبا بهره ببرید.

مراقبت های لمینت دندان

جلوگیری ازآسیب دیدگی لمنیت دندان

برای اینکه لمینت دندان شما عمر طولانی داشته باشد باید مواردی را رعایت کنید و به آن توجه داشته باشید تا آسیبی به لمینت شما وارد نشود.

برای مثال از گاز زدن مواد غذایی و خوراکی های سفت و سخت بپرهیزید. چون ابرای گاز زدن این مواد فشار به دندان شما وارد می شود و احتمال اینکه دندان شما بشکند وجود دارد و در صورت بروز این اتفاق باید مجدد به دندانپزشک مراجعه کنید تا آن را عوض نماید.

از مواد غذایی رنگ دار کمتر استفاده نمایید. چون مصرف زیاد از حد این امکان را می دهد که لمینت دندان شما تغییر رنگ دهد. سیگار و دیگر دخانیات نیز برای لمینت دندان مضر است و باعث می شود رنگ لمینت شما عوض شود. باتوجه به اینکه جنس لمینت ها محکم و مقاوم است اما استفاده کمتر از این مواد کمک می کند همیشه درخشان و تمیز بمانند.

رعایت همیشگی بهداشت دهان و دندان نیز به شما کمک می کند دندانهای تمیز و مرتبی داشته باشید حتی لمینت دندان را می توان همانند دندان های طبیعی مسواک زد و مشکلی ایجاد نخواهد کرد. پس مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده نمایید. با رعایت این موارد اگر متوجه ترک یا شکستگی در لمینت خود احساس کردید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه نمایید و ترمیم آن بپردازید.

اگر لمینت شما از جای خود درآمد آن را در یک دستمال تمیز قرار دهید و به کلینیک خود ببرید تا مجدد نصب آن برای شما انجام شود. در آخر اگر التهاب لثه داشتید یا بنظرتان موردی غیرعادی آمد وقت ویزیتی از کلینیک درمانی خود بگیرید تا راهنمایی های لازم را از دندانپزشک خود دریافت نمایید.

در ادامه یکی از کلینیک های خوب و مناسب لمینت دندان در تهران را معرفی می نماییم. شاید برای شما مناسب باشد تا از خدمات این مجموعه استفاده نمایید.

جلوگیری از آسیب دیدگی لمینت دندان

لمینت دندان درکلینیک قلهک

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و برای انجام لمینت دندان شرایط اقساطی بسیار خوبی را دارد که می توانید از آن استفاده نمایید. این کلینیک برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

کلینیک-دندانپزشکی-قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

جنبه زیبایی لمینت دندان
جنبه زیبایی لمینت دندان

12 مهر 1402

ایرادات لمینت دندان چیست؟
ایرادات لمینت دندان چیست؟

01 مهر 1402

قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟
قیمت لمینت دندان در سال 1401 چقدر است؟

15 فروردین 1401

ترمیم مجدد لمینت دندان
ترمیم مجدد لمینت دندان

03 اسفند 1400

نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 
نیاز افراد به استفاده از لمینت دندان 

26 بهمن 1400