مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

محاسبه هزینه ارتودنسی دندان 1403

هزینه ارتودنسی در دندان در سال 1403 چگونه محاسبه میشود و چه تغییراتی نسبت به سال قبل داشته است؟ با کلینیک دندانپزشکی قلهک همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.


محاسبه هزینه ارتودنسی دندان 1403

همان طور که می دانید ارتودنسی فرایندی برای مرتب سازی و حل برخی از مشکلات دهان و دندان است که گاها برخی افراد این فرایند را با نام سیم کشی دندان می شناسند. افراد زیادی هستند که از مشکل نامرتب بودن دندان های خود رنج می برند به این دلیل تصمیم به انجام ارتودنسی می گیرند. بیشتر افرادی که قصد انجام ارتودنسی را دارند به دنبال تعرفه و قیمت آن هستند؛ اما باید گفت که هزینه ارتودنسی یکسان نیست و برای هر فرد با دیگری متفاوت است. از این رو بیشتر مواد مصرفی وارداتی هستند و با توجه به وضعیت تورم نمی شود هزینه را برآورد کرد.

اما باید بدانید برخی عوامل وجود دارد که ممکن است هزینه ارتودنسی دندان را بالا یا پایین آورد. به عنوان مثال نوع ناهنجاری، شدت ناهنجاری، روش ارتودنسی، سن بیمار و عواملی هستند که در مبلغ ارتودنسی دندان تاثیر دارند؛ به علاوه محل ناهنجاری دندان ها نیز در قیمت اثر گذار است. به عنوان مثال ارتودنسی دندان جلو با ارتودنسی کل فک متفاوت است. در ادامه بیشتر راجب این عوامل صحبت خواهیم کرد.

در سال ۱۴۰۲ قیمت ارتودنسی هر فک از ۱۰ میلیون تومان شروع و گاهی تا ۲۰ میلیون تومان انجام می شد؛ به طور کل با توجه به هزینه های جانبی هزینه ارتودنسی هر دو فک به ۵۰ میلیون هم میرسید. البته قیمت هر نوع ارتودنسی با دیگری متفاوت می باشد و با توجه به نوع ارتودنسی شما قیمت برآورد می شود.

ارتودنسی دندان

آشنایی با انواع روش های ارتودنسی

 

  • ارتودنسی ثابت و معمولی

ارتودنسی ثابت و معمولی رایج ترین روش ارتودنسی است. در این روش براکت ها و سیم های فلزی برای ارتودنسی استفاده می شوند و هزینه مناسب تری نسبت به سایرین دارند. که معمولا قیمت ارتودنسی ثابت با مبلغی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون انجام می شود.

  • ارتودنسی سرامیکی

این نوع ارتودنسی فرق زیادی با ارتودنسی فلزی ندارد و تنها تفاوت آن استفاده از براکت های سرامیکی است که شفاف هستند اما باید بگوییم که زیاد مناسب نیستند؛ چراکه زود دچار شکستگی می شوند و هزینه اضافه برای شما به بار می آورند. در سال ۱۴۰۲ قیمت ارتودنسی سرامیکی برای هر فک ۱۵ میلیون بود است.

  • ارتودنسی دیمون

یکی از جدیدترین روش های ارتودنسی، ارتودنسی دیمون است که در آن از براکت های سلف لیگیتینگ استفاده می شود و برای اتصال به جای سیم از کش استفاده می شود. طول درمان و تعداد جلسات در این نوع ارتودنسی کمتر بوده و هزینه آن چیزی حدود ۱۵ میلیون به بالا برای هر فک است.

  • ارتودنسی نامرئی

این نمونه طوری است که براکت ها و ابزار هایی که روی دندان شما نصب می شوند قابل مشاهده نیستند. از مهم ترین ابزار ها مورد استفاده در این نوع ارتودنسی می توان به دیمون شفاف، براکت های سرامیکی و اشاره کرد. به طور عمده قیمت ارتودنسی شفاف  از ۱۰ میلیون شروع شده و ممکن است افزایش یابد.

  • ارتودنسی متحرک

نمونه دیگری از دستگاه های ارتودنسی قابلیت جابجایی دارد و به آنها ارتودنسی متحرک می گویند. این دستگاه را می توان برای خوردن و آشامیدن و یا تمیز کردن دندان ها از دهان بیرون آوردن و دوباره بر روی دندان ها قرار داد. عموما قیمت ارتودنسی متحرک برای هر فک حدود ۲۰ میلیون تومان  بوده است.

  • ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یکی از مدرن ترین و جدید ترین روش های ارتودنسی است؛ در این روش براکت ها و سیم ها پشت دندان ها قرار میگیرند البته هنوز در ایران زیاد رایج نشده است. اهزینه ارتودنسی لینگوال از حدود ۲۰ میلیون به بالا می شود.

ارتودنسی دندان 1403

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی دندان

اکنون که با انواع ارتودنسی آشنا شدید نوبت به آن می رسد که بگوییم چه عواملی باعث کاهش یا افزایش مبلغ ارتودنسی شما می شود.یکی از عوامل نوع ارتودنسی دندان ها است که در بالا به آن اشاره شد

نوع ارتودنسی با توجه به نا منظمی فک

نوع ناهنجاری

مشکلات ناهنجاری ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند: دسته اول ناهنجاری های ساده و دسته دوم ناهنجاری های پیچیده. منظور از ناهنجاری های ساده همان فاصله بین دندان ها، عدم رشد کافی دندان و کج بودن دندان ها است. که درمان آن هزینه زیادی ندارد اما دسته دوم که ناهنجاری های پیچیده را در بر میگیرد شامل کوتاه و بلند بودن دندان ها، جلو بودن دندان های بالا یا پایین، ازدحام دندان ها و است که نسبت به ناهنجاری های ساده هزینه بیشتری نیاز دارد.

شدت ناهنجاری

این مورد بسیار واضح است که هرچه شدت نا هنجاری های دهان و دندان ها بیشتر باشد هزینه ارتودنسی شما افزایش می یابد.

سن بیمار

پیشنهاد ما این است که برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان در سن کم اقدام کنید؛ چراکه با، بالا رفتن سن اصلاح ناهنجاری ها دشوار تر خواهد شد و با توجه به این مورد هزینه نیز بالاتر می رود.

مدت درمان

یکی دیگر از عواملی که در میزان هزینه ارتودنسی تاثیر دارد مدت زمان درمان است و اگر مدت زمان درمان طولانی شود هزینه آن نیز افزایش می یابد.

نتیجه

همان طور که گفته شد کسانی که قصد انجام ارتودنسی را دارند پیگیر این هستند که بدانند قیمت ارتودنسی چقد است و برای انجام این کار چقدر باید هزینه کنند. اما هزینه آن را نمیتوان برآورد کرد و برای تعیین قیمت اصلی باید به مطب دکتر مراجعه کرد زیرا هر فرد مشکل خاص خود را دارد و هزینه درمان آن با دیگری متفاوت است. همچنین گفتیم که با توجه به این که وسایل مورد استفاده برای ارتودنسی وارداتی هستند قیمت ارتودنسی به تورم و اقتصاد نیز بستگی دارد.

همچنین مشکلات و ناهنجاری و شدت و طول درمان و به ویژه سن افراد در میزان هزینه ها نقش دارد و باز هم نیاز به مراجعه به مطب پزشک داریم. مورد بعدی نیز نوع ارتودنسی است که هر کدام قیمت متفاوتی دارد که در این مقاله نیز به آن اشاره کردیم.

ارتودنسی دندان در قلهک

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

همانطور که گفته شد برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

www.clinicgholhak.com

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

باورهای اشتباه ارتودنسی دندان
باورهای اشتباه ارتودنسی دندان

11 شهریور 1403

وظایف دندانپزشکی اطفال
وظایف دندانپزشکی اطفال

31 مرداد 1403

اهمیت محیط مطب دندانپزشکی
اهمیت محیط مطب دندانپزشکی

13 مرداد 1403

انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب
انجام کامپوزیت دندان قبل از فیلر لب

11 مرداد 1403

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403