مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

تصورات غلط درباره ارتودنسی دندان

برای درمان بوسیله ارتودنسی دندان از حدود سن 12 سالگی می توانید اقدامات لازمه را شروع نمایید و اگر فرزند شما مشکلات خاص و ویژه نداشته باشد درمان برای او مشکلی نخواهد داشت و با مراجعه به دندانپزشک مربوطه می توانید مشورت های لازم را بگیرید و درمان را آغاز نمایید چون این کار در سنین پایین تر برای فرد بهتر است و در بزرگسالی ظاهری زیباتر خواهد داشت.


 

تصورات غلط درباره ارتودنسی دندان

برای درمان بوسیله ارتودنسی دندان از حدود سن 12 سالگی می توانید اقدامات لازمه را شروع نمایید و اگر فرزند شما مشکلات خاص و ویژه نداشته باشد درمان برای او مشکلی نخواهد داشت و با مراجعه به دندانپزشک مربوطه می توانید مشورت های لازم را بگیرید و درمان را آغاز نمایید چون این کار در سنین پایین تر برای فرد بهتر است و در بزرگسالی ظاهری زیباتر خواهد داشت.

قبل از انجام شما باید بهداشت دهان دندان بسیار خوبی داشته باشید و هرگونه خرابی و آسیب دیدگی را برطرف سازید. چون با قرار گرفتن براکت ها به سختی میتوان به ترمیم دندان ها پرداخت.

بدون این مورد خطر پوسیدگی در زمان درمان وجود دارد. حتی بهتر است در این دوران از مصرف برخی نوشیدنی ها مواد خوراکی پرهیز کنید تا نتیجه بهتری را بگیرید و طول درمانتان کوتاه تر گردد.

در درجه اول دندانپزشک راهنمایی های لازم را به شما خواهد داد و می گوید که اگر این کار انجام نشود چه عواقبی برایتان خواهد داشت.

ارزیابی هایی که توسط دندانپزشک انجام می گیرد شامل موارد زیر است:

  • بررسی تاریخچه پزشکی کامل پزشکی و دندانپزشکی
  • انجام معاینه بالینی
  • گرفتن اشعه ایکس دندان و فک
  • ساخت مدل های گچی دندان

متخصص ارتودنسی بعد از آن مراحل درمان و بازه زمانی را برای شما مشخص می کند و یک روز را براساس شرایط شما برای شروع درمان مشخص می نماید.

از روش ارتودنسی دندان برای بهبود ایرادات دندانی زیر استفاده می شود:

  • از میان بردن فاصله بین دندان ها
  • تراز کردن دندان ها
  • صاف کردن دندان‌ کج
  • بهبود گفتار
  • توانایی جویدن
  • بهبود سلامتی لثه ها و دندان ها
  • جلوگیری از ساییدگی و آسیب‌دیدگی دندان‌ها

طول دوره درمان به وسیله ارتودنسی دندان ممکن است چند سال طول بکشد. در این بین برخی از افراد تصورات نادرستی از ارتودنسی دندان دارند که در ادامه درباره آن توضیح خواهیم داد.

ارتودنسی

 

باورهای غلط درباره ارتودنسی دندان

از باورهای غلط افراد درباره ارتودنسی موارد زیر را میتوان نام ببریم:

1.متخصص ارتودنسی همان دندانپزشک می باشد.

 دندانپزشک عمومی با شخصی که ارتودنسی دندان انجام می دهد تفاوت دارد . یک متخصص ارتودنسی باید سه سال دوره تخصصی گذرانده باشد و مدرک بورد تخصصی گرفته باشد .

2. بعد از انجام ارتودنسی احتیاجی به ویزیت توسط پزشک نیست.

برخی از افراد بر این باورند که  بعد از نصب براکت ارتودنسی دیگر احتیاجی به مراجعه دندانپزشک نیست و صاف شدن دندان ها روال طبیعی را طی کنند. بعد از نصب دستگاه ارتودنسی باید معاینات منظم انجام شود تا پزشک دستگاه ارتودنسی را تنظیم کند.

3.ارتودنسی دردناک است 

برخی افراد از ناهنجاری و مرتب نبودن دندان های خود رنج می برند اما از انجام ارتودنسی می ترسند زیرا تصور می کنند ارتودنسی درد دارد . امروزه با پیشرفت علم تقریبا می توان تمامی درمان هایی که در دندانپزشکی انجام می شود را با بی حسی و بدون درد انجام داد  و شما متوجه دردی نخواهید شد.

4. ارتودنسی تنها با استفاده از بریس های ثابت فلزی امکان دارد.

عموم افراد هنگامی که اسم ارتودنسی بیاید سیم های فلزی بر روی دندان که ظاهر زشتی دارند در ذهنشان تداعی می شود به همین خاطر اغلب اوقات برای انجام آن تردید دارند در صورتی که این باور غلط است و برای ارتودنسی روش های مختلف دیگری نظیر ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی ، ارتودنسی سرامیکی نیز وجود دارد که اگر تمایلی به انجام ارتودنسی ثابت ندارید می توانید از آن ها استفاده کنید .

5.کاربرد ارتودنسی  دندان جهت زیبایی 

یکی دیگر از تصورات نادرست درباره ارتودنسی این است که تنها کارایی ارتودنسی زیبایی لبخند و چهره است در صورتی که این یک باور غلط است و ارتودنسی علاوه بر زیبایی می تواند بسیاری از مشکلات دیگر مانند پوسیدگی دندان ، سردرد ، گوش درد ، التهاب فک را نیز رفع کند .

ارتودنسی دندان

 

انتخاب متخصص ارتودنسی دندان

برای انتخاب متخصص انجام ارتودنسی نیاز به مواردی می باشد که شما با بررسی آنها میتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

  • رضایت بیماران

یکی ازمهمترین دلایل در انتخاب متخصص ارتودنسی دندان، رضایت بیماران و مراجعه کنندگان جدید و سابق او است. هر چه تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به یک متخصص ارتودنسی زیاتر باشد، شما می توانید با اطمینان بالاتری انتخاب خود را انجام دهید.

  • داشتن تابلوی اختصاصی

دقت کنید که دندانپزشک شما حتما تابلوی اختصاصی خود را داشته باشد و تخصص و اطلاعاتش در آن ذکر شده باشد و تحت نام و زیر نظر کسی کار نمی کند.

  • انجام فرآیند درمان توسط خود متخصص

توجه داشته باشید که خود متخصص درمان را برای شما انجام می دهد و این کار توسط دستیاران و کارآموزانش انجام      نمی گیرد.

  • استفاده از بهترین مواد  و ابزار برای درمان

استفاده از بهترین مواد و ابزار برای اجرای درمان، نکته بسیار مهمی است که باید نسبت به آن دقت نمایید و دندانپزشکی را انتخاب نمایید که از مواد و ابزار خوبی استفاده کند.

در ادامه یکی از کلینیک های با تجربه و متخصص دندانپزشکی در تهران را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات این مجموعه درمانی صاحب دندان هایی زیبا و سالم شوید.

ارتودنسی-دندان

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

قلهک در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک قلهک

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ارتودنسی ارزان در تهران
ارتودنسی ارزان در تهران

27 مهر 1402

آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟
آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟

17 مهر 1402

باورهای غلط ارتودنسی دندان
باورهای غلط ارتودنسی دندان

08 مهر 1402

پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی
پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی

21 شهریور 1402

ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟
ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟

17 شهریور 1402