مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان های جلو

سلامت دهان و دندان ها یکی از مهمترین مواردی است که در سلامتی نقش مهم و بسزایی دارد و توجه به آن ها را باید در الویت خود قرار دهید و انجام ترمیم و هرگونه درمان سن و سال نمی شناسد هدف این می باشد که شما صاحب دندان هایی سالم باشید تا از آسیب به دیگر بخش های بدنتان جلوگیری شود.
علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.
ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.


 

ارتودنسی دندان های جلو

 

ارتودنسی دندان از روش های مرتب سازی دندان ها می باشد. همانطور که میدانید سلامت دهان و دندان ها یکی از مهمترین مواردی است که در سلامتی نقش مهم و بسزایی دارد و توجه به آن ها را باید در الویت خود قرار دهید و انجام ترمیم و هرگونه درمان سن و سال نمی شناسد هدف این می باشد که شما صاحب دندان هایی سالم باشید تا از آسیب به دیگر بخش های بدنتان جلوگیری شود.
علاوه بر این شما با مرتب سازی دندان هایتان چهره دلنشین و لبخندی زیباتر خواهید داشت و همین امر باعث می شود اعتماد بنفس بسیار زیادی داشته باشید و بتوانید در جمع ها حس بهتری را تجربه کنید.
ارتودنسی دندان یکی از روش های دندانپزشکی می باشد که در حال حاضر بسیاری از افراد برای مرتب سازی و هم ردیف بودن دندان های خود از آن استفاده می نمایند.

 در این مطلب میخواهیم به بررسی ارتودنسی دندان های جلو بپردازیم درمانی که در حال حاضر افرادی هستند نیاز به انجام آن دارند.

از دلایل مهم برای مراجعه جهت درمان  برای ارتودنسی دندان جلو، بر اثر اورجت یا جلوزدگی دندان هامی باشد.

اورجت بنوعی عارضه دندانی است باعث میشود  دندان های جلویی فک بالا از حالت عادی جلوتر زده و دندان های جلویی فک پایین را می پوشانند.

دندان های شما در اورجت معمولا به سمت بیرون قرار میگیرند. که دندانپزشکان در این زمان ارتودنسی دندان جلو را به بیمار پیشنهاد میدهند.

باید بدانید که که جلوزدگی 3 تا 5 میلی متری در دندان های فک بالا نسبت به جلو طبیعی بوده و اگر این جلو بودن لز این مقدار بیشتر شود باید با استفاده از ارتودنسی دندان جلو به درمان آن پرداخت.

در ادامه درباره علت درمان این بیماری صحبت خواهیم کرد.

دندان جلو

 

علت درمان ارتودنسی دندان جلو را بدانیم

جلو بودن دندان های فک بالا علاوه بر اینکه در ظاهر صورت اثرگذار است باعث آسیب هایی در مواقع ناخوشایند همچون  ضربه به صورت، تصادفات و یا زمین خوردن می شود.

علاوه بر آن این قرارگیری نامناسب دندان روند طبیعی جویدن و حتی در موارد شدید، بلع و حتی تنفس را دچار امشکل میسازد.

بدشکلی دهان و دندان، اختلال در صحبت کردن و نارضایتی بیماران از شکل ظاهری چهره علت مهم برای اقدام به درمان با ارتودنسی دندان می باشد.

همه این موارد دلیلی بر این می باشد که با استفاده از ارتودنسی دندان به درمان آن بپردازید و باید بدانید که اگر به موقع برای درمان اقدام نکنید عوارض شدیدتری برای شما خواهد داشت و عارضه هایی همچون اورجت دندان را بوجود خواهد آورد.

ارتودنسی دندان

 

عوامل ایجاد اورجت دندان چیست؟

اورجت دندان یکی از ناهنجاری های دندان است که باعث میشود دندان ها در جای صحیح و روی هم قرار نگیرد. از عواملی که باعث بروز این عارضه میشود ژنتیک و مشکلات استخوان فک و صورت می باشد.

همین موضوع باعث میشود نیاز به ارتودنسی دندان جلو داشته باشید.

رشد ناکافی فک پایین نسبت به فک بالا، منجر به اورجت می شود. اگر پزشک معالج تشخیص مشکلات استخوانی را در شما بدهد باید بعد از پایان یافتن سن رشد، جراحی فک و صورت در کنار ارتودنسی دندان جلو انجام شود.

علاوه بر این اگر شما قوس دندانی داشته باشید نیز سبب بروز اورجت خواهد شد. رشد بیش از اندازه قوس دندانی فک بالا مقایسه با فک پایین یا برعکس آن اورجت دندان را ایجاد می نماید که اثر کمبود دندان بصورت مادرزادی نیز می باشد.

از عوامل محیطی تاثیرگذار این عارضه میتوانیم مواردی همچون:

  •  مکیدن انگشت
  • مصرف طولانی مدت پستانک
  •  هل دادن زبان به جلو
  • فشار دادن دندان ها بر روی هم

را نام ببریم که بیشتر در سنین کودکی رخ می دهد و باعث اورجت میگردد.

اما اگر شما به این عارضه مبتلا هستید بدون نگرانی با مراجعه به دندانپزشک و متخصص ارتودنسی دندان معتبر به رفع این مشکل بپردازید و صاحب دندان های زیبا و سالم شوید.

در ادامه یکی از کلینیک های معتبر دندانپزشکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا با استفاده از خدمات آنان به درمان دندان های خود بپردازید.

ارتودنسی دندان جلو

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

شما برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند. چرا که نتیجه موفق هر درمان دندانپزشکی به متخصص آن بستگی دارد و هر چقدر در آن خبره و با تجربه باشد نتیجه بهتری برای شما خواهد داشت.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است. بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

تهران-خیابان شریعتی-روبروی مترو قلهک بن بست اختصاصی -پلاک 1-طبقه اول

26640905 - 26640907 - 26640957

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

درمان دندان پوسیده با ارتودنسی
درمان دندان پوسیده با ارتودنسی

06 اردیبهشت 1403

ارتودنسی ارزان در تهران
ارتودنسی ارزان در تهران

27 مهر 1402

آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟
آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟

17 مهر 1402

باورهای غلط ارتودنسی دندان
باورهای غلط ارتودنسی دندان

08 مهر 1402

پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی
پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی

21 شهریور 1402