مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان و بارداری

خانم هایی که باردار هستند یا قصد دارند در آینده نزدیک باردار شوند، همیشه نگران ایمنی استفاده از بریس های ارتودنسی دندان در دوران بارداری هستند. در ادامه نکات لازم در مورد استفاده از درمان ارتودنسی دندان در دوران بارداری ارائه شده و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ داده شده است.


 

ارتودنسی دندان و بارداری

 

خانم هایی که باردار هستند یا قصد دارند در آینده نزدیک باردار شوند، همیشه نگران ایمنی استفاده از بریس های ارتودنسی دندان در دوران بارداری هستند. در ادامه نکات لازم در مورد استفاده از درمان ارتودنسی دندان در دوران بارداری ارائه شده و به سوالات رایج در این زمینه پاسخ داده شده است.

آیا استفاده از بریس های ارتودنسی در دوران بارداری خطرناک است؟

امروزه به افراد باردار توصیه می شود از مصرف بسیاری از غذاها و داروها خودداری کنند و از انجام برخی فعالیت ها خودداری کنند.

خوشبختانه استفاده از بریس های ارتودنسی در دوران بارداری اصلا خطرناک نیست. البته لازم است در هنگام استفاده از این بریس ها مراقب باشید و با پزشک خود در مورد نحوه مراقبت از دندان های خود صحبت کنید. با این حال، استفاده از بریس های ارتودنسی در طول بارداری معمولا یک درمان بی خطر است.

در صورتی که خانم های باردار قبل از شروع بارداری از دندان های خود عکس رادیولوژی یا سایر تصاویر ضروری گرفته باشند، برای استفاده از درمان های ارتودنسی برای فرد مشکلی وجود ندارد. همچنین ارتودنسی در دوران بارداری فشار و آسیبی به بدن فرد وارد نمی کند.

اما اگر خانم باردار قبل از شروع بارداری عکس های رادیولوژیکی لازم از دهان و دندان های خود را انجام نداده باشد، احتمالاً استفاده از روش های درمان ارتودنسی باید به آینده یعنی بعد از تولد نوزاد موکول شود.

در واقع برای این درمان لازم است از وضعیت دهان و دندان بیمار عکس رادیولوژیک گرفته شود تا موقعیت دندان های بیمار روی یکدیگر و سایر مشکلات مربوط به آن به طور دقیق تشخیص داده شود.

 

دندانپزشکی در دوران بارداری

آیا در دوران بارداری استفاده از دستگاه های ارتودنسی دندان بی خطر است؟

اگر در دوره استفاده از ابزار ارتودنسی دندان باردار شدید، اصلا نگران نباشید! در واقع تعدادی از بیماران در حین استفاده از بریس همیشه باردار یا شیرده هستند و به دلیل درمان ارتودنسی هیچ خطری برای آنها وجود ندارد.

خانم هایی که درمان ارتودنسی آنها در دوران بارداری است باید در این زمینه احتیاط های خاصی را رعایت کنند. بزرگترین مشکل در دوران بارداری پوسیدگی دندان است که با التهاب و عفونت لثه همراه است.

در این شرایط احتمالاً به دلیل استفاده از بریس های ارتودنسی، تمیز کردن صحیح دندان ها و حذف باکتری های ایجاد شده روی خط لثه دشوار است و به همین دلیل، دندان های فرد بیش از حد معمول در معرض پوسیدگی قرار می گیرند.

در نتیجه لازم است خانم های باردار در طول دوران بارداری از بهداشت دهان و دندان خود به خوبی مراقبت کنند.

 

بارداری و دندانپزشکی

 

اقداماتی که باید قبل از شروع درمان ارتودنسی دندان مورد توجه قرار گیرد

 

در دوران بارداری احتمال پوسیدگی دندان و التهاب لثه به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. توجه داشته باشید که این وضعیت یک مشکل طبیعی است و جای نگرانی نیست.

با این حال، این ممکن است به این معنی باشد که هنگام استفاده از بریس‌های ارتودنسی دندان، احساس ناراحتی بیشتری نسبت به معمول دارید. با این حال، با مراجعه منظم به دندانپزشک، این مشکل نباید باعث ناراحتی زیادی برای شما شود!

اگر متوجه شدید که در وضعیت سلامت دهان و دندان خود تغییری ایجاد شده است (تغییرات زیاد یا محدود)، باید بلافاصله از خدمات دندانپزشکی حرفه ای برای بررسی مشکل و درمان آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که بیماری لثه همیشه می تواند عوارض جانبی ناخوشایندی برای شما به همراه داشته باشد.

البته زمانی که باردار هستید، همیشه مراقبت بیشتر از سلامت دهان و دندان اهمیت دارد، زیرا برخی از عوامل خطر مرتبط با بیماری لثه می تواند منجر به عوارضی مانند زایمان زودرس، کاهش وزن یا حتی سقط جنین شود. همراهی شود

ضمناً توجه داشته باشید که در حین استفاده از بریس های ارتودنسی نیازی به استفاده از داروهای بی حس کننده یا آرامبخش برای بیمار نیست و بنابراین برای خانم های باردار و شیرده جای نگرانی نیست.

با این حال، یکی از شرایطی که هنگام تصمیم گیری برای استفاده از خدمات ارتودنسی در دوران بارداری باید به آن توجه کنید این است که خوردن و جویدن در حین استفاده از بریس برای شما دشوار خواهد بود.

با این حال، این شرایط معمولا در چند هفته اول استفاده از بریس ها اتفاق می افتد و مهمتر این است که بیمار بتواند در دوران بارداری از یک رژیم غذایی سالم و مغذی استفاده کند. علاوه بر این، ملاقات منظم بیمار با متخصص ارتودنسی طبق برنامه زمان بندی مشخص شده برای بررسی پیشرفت درمان او مهم است.

 

ارتودنسی دندان در بارداری

 

تکنیک های استفاده از بریس های مناسب برای بیماران باردار

 

روش های درمان ارتودنسی در دوران بارداری برای هر بیمار با توجه به نیازهای درمانی او ضروری است. به این ترتیب دکتر قریشی به عنوان متخصص ارتودنسی به منظور رفع نیازها و خواسته های هر بیمار، مجموعه ای از روش های درمانی ارتودنسی را به بیماران خود ارائه می دهد.

اگرچه ممکن است همه روش‌های ارتودنسی برای استفاده در بیماران باردار ایده‌آل نباشند، اما تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که از طریق آن‌ها می‌توان دندان‌ها را به طور ایمن و مؤثر در دوران بارداری صاف کرد. این روش ها به شرح زیر است:

  • بریس های سنتی:

در این روش از براکت ها و سیم های معمولی برای فشار دادن به دندان ها و تنظیم موقعیت آن ها در دهان استفاده می شود. این فشار باعث می شود که دندان ها به تدریج به موقعیت مناسب حرکت کنند.

 

  • ارتودنسی نامرئی:

در این روش از تنظیم کننده های پلاستیکی شفاف برای اعمال فشار لازم برای حرکت دندان ها استفاده می شود. این تنظیم کننده ها برای دیگران نامرئی هستند و می توان هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آنها را از دهان خارج کرد. این روش همچنین نسبت به روش سنتی باعث التهاب کمتر بافت لثه می شود و به همین دلیل می تواند به ویژه برای زنان باردار مناسب باشد.

  • ارتودنسی با نگهدارنده و پلاک:

در برخی موارد ممکن است مشکلات ارتودنسی بیمار محدود و حداقل باشد. در این شرایط احتمالاً استفاده از نگهدارنده های ارتودنسی و پلاک های ارتودنسی دندان برای ایجاد تغییرات لازم در نحوه قرارگیری دندان ها و بهبود موقعیت آنها روی یکدیگر کافی خواهد بود.

 

ارتودنسی دندان در بارداری

 

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

 

برای ترمیم و درمان دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com

کلینیک دندانپزشکی قلهک

 

 


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل
مراجعه به دندانپزشکی بعد از تزریق ژل

05 مرداد 1403

چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟
چرا در ارتودنسی دندان را میکشند؟

13 تیر 1403

بریس ارتودنسی دندان
بریس ارتودنسی دندان

04 تیر 1403

محاسبه هزینه ارتودنسی دندان 1403
محاسبه هزینه ارتودنسی دندان 1403

28 اردیبهشت 1403

تاثیر تکنولوژی بر انجام ارتودنسی دندان
تاثیر تکنولوژی بر انجام ارتودنسی دندان

15 اردیبهشت 1403