مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

ارتودنسی دندان قبل از جراحی بینی میسر است؟

اگر شما قصد عمل زیبایی بینی را دارید و نیاز ارتودنسی دندان نیز انجام دهید شاید این سوال در ذهنتان باشد که آیا میشود این دو را در فاصله ای نسبت به هم انجام داد؟ اولویت با کدام می باشد؟
در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.


 

ارتودنسی دندان قبل از جراحی بینی میسر است؟

 

اگر شما قصد عمل زیبایی بینی را دارید و نیاز ارتودنسی دندان نیز انجام دهید شاید این سوال در ذهنتان باشد که آیا میشود این دو را در فاصله ای نسبت به هم انجام داد؟ اولویت با کدام می باشد؟

همانطور که می دانید، وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.

مشکلات بهداشتی را از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

از دیگر عوارض آن میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • مشکلات لثه ای
  • خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی
  • سردرد
  • مشکلات TMJ
  • احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند و اعتماد بنفس از وی می گیرد.

زمانی شما به ارتودنسی دندان نیاز دارید کخ دندان هایتان در وضعیت زیر باشد:

  1. زمانی که دندانهای فوقانی هم پوشانی عمودی زیادی بر روی دندانهای ردیف پایین دارند.
  2. به ظاهر “بولداگ” معروف است که در آن دندان های ردیف پایین خیلی جلوتر از دندان های فوقانی قرار می گیرد و ردیف بالا بیش از حد عقب هستند.
  3. هنگام جویدن دندانهای بالا از بعد عرضی به درستی بر روی دندانهای پایین قرار نمی گیرند
  4. باز بودن بین دو فک در ناحیه جلو عقب یا کناره ها
  5. خط میانی نابجا هنگامی که خط میانی دندان های فوقانی با خط میانی دندان های پایینی در یک راستا قرار نمی گیرند.
  6. فاصله، فضاهای بین دندان ها که ممکن است بر اثر از دست دادن یک دندان یا حتی رشد ناقص یا عدم رشد یک دندان به وجود بیاید.
  7. شلوغی دندان، زمانی که تعداد زیادی دندان در یک ردیف دندانی قرار می گیرند. این وضعیت منجر به روی هم افتادن دندانها می شود.

بنابراین حتما نیاز است که ارتودنسی دندان انجام شود. این ناهنجاری ها در زیبایی ظاهری نیز تاثیر می گذارد و بر اعتماد بنفس فرد اثرگذار است و اصلاح آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

در مقابل زیبایی بینی نیز بر روی صورت اثر می گذارد و اگر نقصی داشته باشد از زیبایی آن کم میشود. حال تصور کنید فردی همزمان به این دو احتیاج داشته باشد. چگونه میتواند به رفع هر دو مشکل بپردازد؟

در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

جراحی بینی

 

آیا عمل جراحی بینی هم زمان با ارتودنسی دندان امکان دارد؟

اگر بخواهیم بین ارتودنسی دندان و عمل جراحی بینی اولویت بندی کنیم، قطعا اولویت با انجام ارتودنسی دندان است. چرا که فک باید در جای صحیح خود قرار بگیرد تا بتوان جراحی بینی را انجام داد و آن را به شکل دلخواه درآورد.

اگر شما در قسمت دندان و فک خود مشکل داشته باشید، این اختلال بر روی تنفس شما نیز اثر می گذارد و در این حالت فرد مجبور است از دهان خود نفس بکشد که باعث تنگی فک بالا و به هم ریختگی دندان ها می گردد.

در جراحی بینی از موارد مهم که جراح برای فرم نهایی بینی شما در نظر دارد، رابطه و تناسب بینی با لب می‌باشد. باید توجه داشته باشید از آنجا که ارتودنسی دندان می‌تواند با حرکت دادن آن‌ها، فرم و موقعیت لب‌ها را تغییر دهد، پس بهتر می باشد که ابتدا درمان ارتودنسی انجام گیرد و  بعد از پایان دوران درمان به  جراحی زیبایی بینی بپردازد.

اگر نیاز به جراحی بینی خیلی واجب است و نمیتوانید تا پایان درمان صبر کنید،  بهتر است از متخصص ارتودنسی دندان خود زمانی که اکثر تغییرات دندان ها انجام شده است مشورت لازم را بگیرید.

از دلایل دیگری که بهتر است اول ارتودنسی دندان انجام شود این می باشد که در حین انجام ارتودنسی دندانپزشک شما فشار هایی را بر روی بینی شما بیاورد و اگر شما جراحی بینی انجام داده باشید به آن آسیب خواهد رسید.

باید بدانید که خلاف این مورد هم صدق میکند آن هم وقتی است که بیمار انحراف بینی داشته باشد. آن موقع ابتدا باید ایراد بینی برطرف گردد و سپس ارتودنسی دندان انجام گیرد.

بهتر است درباره این موضوعات با هر دو پزشک خود صحبت کرده و سپس اقدام به درمان نمایید.

 

ارتودنسی دندان

مشکلات ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی

انجام ارتودنسی دندان باعث تغییراتی در فرد میشود و چهره او را به نوعی عوض میکند. از تغییراتی که ممکن است برای او پیش بیاید، موارد زیر را میتوان نام برد:

  • بر هم خوردن تعادل بین لب و بینی
  • تغییر زاویه بینی و لب
  • تغییر موقعیت لب ها

 

عمل بینی

فاصله بین عمل بینی و ارتودنسی دندان باید چقدر باشد؟

همان طور که بارها به این موضوع اشاره شد جراحی بینی بهتر است پس از پایان ارتودنسی انجام شود اما اگر به هر دلیلی نمی توانید صبر کنید حتما قبل از آن با دو متخصص ارتودنسی و جراحی بینی خود مشورت کنید.

در صورتی که هر دو متخصص صلاح دیدند می توانید این کار را انجام دهید.چنان چه ارتودنسی را قبل از عمل جراحی بینی انجام دهید،متخصص ارتودنسی شما برای رعایت حال شما دچار محدودیت ها و دشواری هایی می شود.

علاوه بر این ممکن است در حین تنظیم کردن براکت ها و کار روی دندان های شما فشارهایی به صورت و بینی شما وارد شود.این فشار ها می تواند باعث صدمه دیدن بخیه های جراحی شود.

بعد از انجام ارتودنسی دندان که معمولا ۶ تا ۲٫۵ سال است می توانید جراحی بینی را انجام دهید.

مشکل اوربایت

 

مشکل اوربایت و جراحی همزمان فک و بینی

کسانی که مشکل اوربایت دارند باید جراحی فک انجام دهند.اوربایت به ناهنجاری گفته می شود که فک بالا نسبت به فک پایین جلوتر باشد.این بیماران می توانند پس از این که مشکل جلو بودن فک بالای خود را اصلاح کردند جراحی بینی انجام دهند.انجام هم زمان جراحی بینی و فک برای این افراد به هیچ عنوان توصیه نمی شود مگر زمانی که فک ها در موقعیت ایده آل و طبیعی خود قرار بگیرند.

 

ارتودنسی دندان

 

 

خدمات کلینیک دندانپزشکی قلهک

برای ترمیم و درمان دندان باید آن را نزد پزشک متخصص برد تا با مهارت بیشتری کار خود را انجام دهد.

کلینیک تخصصی دندانپزشکی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان و اعضای هیأت علمی بنام از دانشگاه های معتبر کشور تأسیس شد. این گروه ارائه خدمات تکمیلی دندانپزشکی اعم از خدمات تخصصی در تمامی زمینه ها و همچنین خدمات تحت بیهوشی را در کنار سایر مراکز دندانپزشکی رسالت خود قرار داده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسان و متخصصان این کلینیک و همچنین امکانات و تجهیزات مدرن و کارآمد از ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک می باشد.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندانپزشکی است که دندانپزشکان متخصص دارد و این فرصت خوبی است تا کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی با دندانپزشک مجرب هستند از خدمات این مجموعه بهره مند شوند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت کلینیک مراجعه کنید.

https://clinicgholhak.com/

کلینیک دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

ارتودنسی ارزان در تهران
ارتودنسی ارزان در تهران

27 مهر 1402

آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟
آیا ارتودنسی دندان معایبی دارد؟

17 مهر 1402

باورهای غلط ارتودنسی دندان
باورهای غلط ارتودنسی دندان

08 مهر 1402

پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی
پوسیدگی دندان در حین ارتودنسی

21 شهریور 1402

ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟
ارتودنسی دندان برای سن بالا مناسب است؟

17 شهریور 1402