مجله دندانپزشکی کلینیک قلهک

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

یکی از دغدغه های مراجعین برای درمان ریشه دندان بحث زمان  و طول مدت آن است. آیا واقعا درمان ریشه دندان زمان زیادی خواهد برد؟ با ما همراه باشید.


درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

یکی از دغدغه های مراجعین برای درمان ریشه دندان بحث زمان  و طول مدت آن است. آیا واقعا درمان ریشه دندان زمان زیادی خواهد برد؟ با ما همراه باشید.

درمان ریشه دندان: (عصب کشی)

درمان ریشه دندان

عصب‌کشی دندان یکی از روش‌های درمان دندان‌هایی است که دچار پوسیدگی و خرابی شده‌اند.

بعضی از افراد درد شدیدی را تجربه میکنند، طوری که امان آن‌ها بریده می‌شود. از سویی دیگر خرابی دندان‌ها، حتما بر روی گوارش تاثیر میگذارند.

به همین خاطر توصیه می‌کنیم حتماً به بهداشت دهان و دندان خود اهمیت دهید و در صورتی که مشکلی در دندان‌ها رخ داد، حتماً به متخصص ریشه دندان مراجعه نمایید.

مراحل عصب کشی دندان و طول درمان آن

•         در ابتدا متخصص از شما می‌خواهد عکس‌برداری‌های لازم را انجام دهید تا در تشخیص اشتباه نشود. در صورتی که ردی از آبسه درد دندان مشاهده شود، نمی‌توان عصب‌کشی را انجام داد. در نتیجه باید حدود دو هفته آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط متخصص را مصرف کنید تا از شر این مشکل خلاص شوید.

•         بی حسی موضعی ابتدا در روزی که قرار است عصب کشی انجام شود اعمال می شود. دوز بیهوشی به آستانه تحمل فرد بستگی دارد. پس از چند دقیقه که متخصص شروع به کار کرد، ممکن است همچنان درد داشته باشید و نیاز به تزریق مجدد داشته باشید.

•         در مرحله بعد، سوراخ کردن دندان انجام می‌شود که برای این منظور از فرز توربین استفاده می‌شود.

•         سپس برای اینکه دندانپزشک به کانال عصبی برسد، لازم است اتاقک پالپ را خارج کند.

حتما شنیده اید که متخصص در مورد تعداد کانال های دندان صحبت می کند. زمان لازم برای عصب کشی دندان به میزان پوسیدگی و تعداد کانال های دندان بستگی دارد. به عنوان مثال، دندان های دو کاناله را می توان تنها در یک جلسه درمان کرد و تمام کرد، اما اگر تعداد کانال ها افزایش یابد، حتی ممکن است چندین جلسه درمان لازم باشد.

اما اکنون به قسمتی می رسیم که در مورد حد وسط صحبت می کنیم. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از پرونده عصب را خارج کرده و حفره دندان را تمیز می کند.

• زمانی که عصب کشی و پاکسازی دندان کامل شد، حفره باید پر شود. حفره باید کمی باز شود تا متخصص بتواند مواد ترمیمی را داخل آن قرار دهد. انواع موادی که برای پر کردن دندان استفاده می شود شامل کامپوزیت های سرامیکی و آمالگام می باشد. رنگ آمالگام نقره ای است، بنابراین برای دندان های جلویی مناسب نیست.

پر کردن بعد از عصب کشی دندان

پر کردن دندان

این حفره باید هنگام عصب کشی و پاکسازی حفره داخل دندان پر شود. دندانپزشکان اغلب این کار را در یک جلسه انجام می دهند.

اما در برخی موارد ممکن است متخصص ترجیح دهد عمل ترمیم را چند روز پس از عصب کشی دندان انجام دهد.

به عنوان مثال کار روی دندان می تواند بسیار زمان بر و خسته کننده باشد، بنابراین دندانپزشک تصمیم می گیرد پرکردن دندان را به روز. دیگری موکول کند تا دقت و کیفیت کار پایین نیاید.

در نهایت متخصص یک روکش روی دندان قرار می دهد تا از پوسیدگی دندان محافظت کند و از افتادن و فرسایش پرکردگی دندان جلوگیری کند.

استفاده از روکش های دندانی مخصوصا برای دندان قروچه ای که تحت فشار بیشتری هستند ضروری است و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشید.

کلینیک دندانپزشکی قلهک در تهران

برای درمان ریشه دندان احتیاج است که او را نزد فرد متخصص برد تا با توانایی بهتری به انجام کار شما بپردازند.

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است.

این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

این مجموعه در تهران یکی از مراکز تخصصی دندان می باشد که دارای دندانپزشکان متخصص است و این برای کسانی که به دنبال خدمات دندانپزشکی. در کنار دندانپزشک با تجربه هستند فرصت مناسبی است تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند به وب سایت کلینیک مراجعه فرمایید.

https://clinicgholhak.com/

دندانپزشکی قلهک


 

دیدگاه شما

0

Website

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
 

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟
اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

28 فروردین 1401

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی
فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

25 فروردین 1401

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی
درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

27 بهمن 1400

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟
درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟

23 بهمن 1400

درمان ریشه دندان در جوانی
درمان ریشه دندان در جوانی

20 بهمن 1400