درمان ریشه دندان,قیمت درمان ریشه دندان,ریشه دندان,درد ریشه دندان

درد بعد از درمان ریشه دندان

اگر درمان ریشه دندان کامل شود، دندان عصب درد ندارد. از آنجایی که این درمان یک روش اولیه ترمیم دندان است، ممکن است دردی که احساس می کنید مربوط به دندان نباشد، بلکه مربوط به بافت اطراف آن باشد.

درد بعد از درمان ریشه دندان

علل بروز درد بعد از درمان ریشه دندان

• تا حدود دو هفته پس از درمان ریشه دندان ممکن است درد طبیعی وجود داشته باشد که علت اصلی آن التهاب استخوان اطراف ریشه دندان است. در این صورت می توان از یک داروی ضد التهابی مانند ایبوپروفن استفاده کرد.
  • درد پوسیدگی دندان دیگری ممکن است در اینجا احساس شود. معاینه کامل توسط پزشک و رادیوگرافی می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.
  • وجود دندان عقل نهفته باید بررسی شود.
  • یک کانال ریشه ممکن است تخلیه شده و درمان نشده باشد.
  • اگر گاهی اوقات از مواد شوینده کانال، خمیر سیمان یا هوا در طول فرآیند بهبودی استفاده شود، در صورت عبور کانال ریشه از نوک ریشه نیز ممکن است باعث درد شود. از پزشک خود بپرسید که آیا این امکان پذیر است.
  • اگر چرک یا چرک در کنار دندان ظاهر شد، باید به دندانپزشک یا متخصص ریشه مراجعه کنید.
  • اگر مواد ترمیم و پرکننده یا روکش بلند یا خارج از اندازه طبیعی باشد، ممکن است با تداخل در انسداد یا فشار روی لثه باعث ایجاد درد شود.
  • در بدترین حالت ممکن است دندان ترک خورده یا شکسته شود که در این صورت به ندرت امکان نگه داشتن آن وجود دارد.
  • با تمام مراقبت هایی که در درمان انجام می شود، اگر فضاهای میکروسکوپی کوچکی در آناتومی دندان نزدیک نوک ریشه وجود داشته باشد، میکروب در آن باقی می ماند و درد ادامه می یابد. چنین مواردی نیاز به جراحی نوک ریشه دارد.
  • به دلایل مختلف، حدود 10 درصد از درمان های ریشه ناموفق بوده و ممکن است نیاز به درمان مجدد داشته باشد یا گاهی منجر به کشیدن دندان شود.

کنترل درد بعد از درمان ریشه

البته اگر بعد از درمان ریشه دندان درد کاهش نیابد، باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا درمان های لازم را برای شما تجویز و انجام دهد.

توجه به این نکته ضروری است که رعایت بهداشت دهان و دندان در این زمان اهمیت مضاعفی دارد. استفاده از محلول کلرهگزیدین می تواند به ضد عفونی حفره دهان کمک کند.

توجه داشته باشید که اگر ارتودنسی دارید باید از دهانشویه برای ارتودنسی استفاده کنید. زیرا محلول دهانشویه کلرهگزیدین باعث زردی و پوسیدگی دندان می شود.

انجام برخی ورزش ها مانند یوگا و حتی مدیتیشن و تای چی می تواند به کنترل دندان درد کمک کند.

مراقبت و ملاحظات:

1. به مدت 2 ساعت غذای سفت با دندان های درمان شده نخورید.
  2. از طرف دیگر دهان به مدت 24 ساعت برای غذا خوردن استفاده کنید.
  3. از آنتی بیوتیک ها و داروهای تجویز شده توسط دندانپزشک کامل و به موقع استفاده کنید.
  4. به دلیل شکنندگی دندان های عصب کشی شده احتمال روکش شدن زیاد است، بنابراین قبل از روکش از دندان ها با احتیاط استفاده کنید.
  5. به محض افتادن پانسمان، ظرف 24 تا 48 ساعت برای پانسمان مجدد به دندانپزشک مراجعه کنید.
  6. چند روز پس از پایان درمان (حداکثر 10 روز) سطح روی دندان ممکن است کوتاه یا بلند به نظر برسد. به طوری که باعث درد شود. این دردها در روزهای اول (2 تا 3 روز اول) بیشتر بوده و به صورت خودبه‌خودی، دندان‌های ضربان دار و حساس خود را نشان می‌دهند. پس از این مدت به تدریج کاهش می یابد و در نهایت به طور کامل از بین می رود.
  7. به صلاحدید دندانپزشک بین 3 تا 14 روز بعد دندان های خود را پر کنید.

درمان ریشه دندان در کلینیک دندانپزشکی قلهک

کلینیک دندانپزشکی تخصصی قلهک با همکاری جمعی از متخصصان بنام و اعضای هیئت علمی دانشگاه های معتبر کشور تأسیس گردیده است. این مجموعه مأموریت خود را همراهی با سایر مراکز دندانپزشکی برای ارایه خدمات تکمیلی دندانپزشکی از جمله خدمات تخصصی در تمامی رشته ها و نیز خدمات تحت بیهوشی قرارداده است.

بهره مندی از دانش علمی و تجربه بالای موسسین و متخصصان این کلینیک، همچنین امکانات و تجهیزات بروز و کارآمد از جمله ویژگی های منحصر به فرد کلینیک قلهک است.

کلینیک قلهک

اگر دندان را عصب کشی نکنیم چه میشود؟

فرق درمان ریشه دندان با عصب کشی

درمان ریشه دندان چقدر طول میکشد؟

درمان ریشه دندان با پیشرفت دندانپزشکی

درمان ریشه دندان با دارو امکان پذیر است؟